כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ההדלפות מהקבינט

לשכת נתניהו דורשת מהיועמ"שית לפרסם אזהרה לכתבים 

הבקשה: להוציא אזהרה כי כתב שיפרסם ציטוטים מהקבינט - יועמד לדין. בימים הקרובים ייערך דיון בנושא

לשכת נתניהו דורשת מהיועמ"שית לפרסם אזהרה לכתבים 
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לשכת ראש הממשלה פנתה ללשכת היועצת המשפטית לממשלה בבקשה שתפורסם מטעם משרד המשפטים אזהרה לכתבים ומערכות תקשורת, לפיה כתב חדשות שיפרסם ציטוטים מהקבינט המדיני-ביטחוני יועמד לדין פלילי.

על פי דיווח בכאן חדשות, בימים הקרובים ייערך דיון במשרד המשפטים בדרישת נתניהו. לטענת אנשיו, אין צורך לשנות את החוק לשם כך, שכן החוק הקיים מאפשר העמדה לדין של כתבים.

כזכור, לשכת רה"מ דורשת לאסור על כתבים לפרסם כל פרט  מדיוני הקבינט, גם פרטים שאינם ביטחוניים בהגדרה. לטענת אנשי נתניהו כל מה שמתרחש בדיונים אמור להישאר חסוי ולא להתפרסם בשום צורה.

על פי היוזמה, כתב שיפרסם ציטוטים יועמד לדין פלילי, אלא אם קיבל לכך את אישור הצנזורה מראש. בנוסף, נתניהו יוזם גם את הגבלת שיקול הדעת של הצנזור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו דרש בחודש נובמבר שנה שעברה לקדם חוק שיגביל את שיקול הדעת של הצנזורה הצבאית בזמן המלחמה, ויחייב אותה לאסור פרסומים באופן נרחב הרבה יותר מהמצב הקיים היום. לטענת נתניהו, הצנזורה הצבאית מאשרת פרסומים הפוגעים בביטחון המדינה והוא זועם על התנהלותה מאז תחילת הלחימה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה בדצמבר לרמטכ"ל וראשי מערכת הביטחון בבקשה שיפעלו נגד הצנזורה הצבאית. נתניהו זעם על הפרסום לפיו מנע מתקפת מנע נגד חיזבאללה, ואמר: "צריך לטפל בצנזורה. מאשרים ידיעות בחוסר אחריות".

נתניהו עיתונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד