כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"לא קרס"

המשא ומתן בקהיר: "לא הושגה פריצת דרך"

המשלחת הישראלית שהוביל ראש המוסד ברנע חזרה ממצרים - כאשר בפסגה לא הייתה פריצה דרך. לפי גורמים המעורים בפרטים הפער העיקרי הוא המפתח לשחרור מחבלים

המשא ומתן בקהיר: "לא הושגה פריצת דרך"
שחרור חטופים משבי החמאס צילום: תעמולת חמאס

השיחות בקהיר בין ישראל, ארה"ב, קטאר ומצרים על עסקה לשחרור החטופים המוחזקים על ידי חמאס בעזה הסתיימו ללא פריצת דרך, אך הושגה התקדמות בהבנת הפערים שיש לסגור כדי להיכנס למשא ומתן שעשוי להוביל לעסקה, כך אמר מקור ישראלי לברק רביד ב"וואלה". 

מקורות ישראלים ואמריקנים אמרו שהפער העיקרי שמונע מעבר למשא ומתן רציני יותר היה ונשאר המספר הגבוה של אסירים שחמאס דורש לשחרר עבור כל בן ערובה ישראלי - ובמיוחד החיילים. 

גורם הישראלי אמר: "זו הייתה פגישה טובה, וכל הגורמים שהשתתפו עושים מאמץ משמעותי לנסות להביא לפריצת דרך. היה דיון מעמיק בפערים השונים שנותרו, כולל בנושא  שבויים". 

הגורם הישראלי הוסיף: "כל הצדדים יצאו מהפגישה עם שיעורי בית שלאחריהם ניתן יהיה לראות אם מתקיימים התנאים למשא ומתן אפקטיבי".

נזכיר כי הבכירים הישראלים, בהם ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר, פגשו את ראש ה-CIA, ויליאם ברנס, ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל וראש הממשלה הקטארי, תמים בן חמד אאל ת'אני, במטרה לקדם את המו"מ להשבת שאר החטופים.

לקראת הפסגה ישראל גיבשה טיוטה חדשה של עמדת המדינה בעניין ההסכם לשחרור חטופים. גורמים המעורים בפרטי המו"מ אומרים שבטיוטה החדשה יש "התגמשות מסוימת" מצד ישראל, בתקווה להביא לפריצה במגעים.

משא ומתן חטופים קהיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד