כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לדרוש צדק

משפחות החטופים יגיעו להאג להציג עדויות מהטבח

משפחות החטופים המריאו היום להאג, המשפחות מסרו הצהרה מיוחדת לתקשורת לפני יציאתן להאג על מנת להגיש תלונה נגד ראשי חמאס בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. עופרי ביבס: "היום נעשה היסטוריה ונגיע להאג, זה לא הסיפור רק שלנו - אם לא נעצור זאת, מחר יהיה זה הסיפור של העולם כולו"

משפחות החטופים יגיעו להאג להציג עדויות מהטבח
שחרור חטופים: אילוסטרציה צילום: תעמולת חמאס

משפחות החטופים יגיעו היום להאג להציג עדויות מהטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. בפתח העלייה למטוס טיסת 131LY, ביום ה-131 בו נמצאים 134 חטופים בשבי חמאס דאעש, קיימו משפחות החטופים הצהרה מיוחדת לתקשורת בטרם עלייתם למטוס להאג על מנת להגיש תלונה נגד ראשי חמאס בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג .

עופרי ביבס, אחותו של ירדן ביבס, גיסתה של שירי ודודתם של כפיר ואריאל שנמצאים בשבי החמאס: "131 ימים עברו, ובמהלך השבועות הארוכים האלו, ציינו את יום הולדתו הראשון של כפיר הקטן שלנו, יום ההולדת העצוב בעולם. באותה השבת, המחבלים הטרוריסטים שרפו את סבא וסבתא של אריאל וכפיר, הוריה של שירי, מרגיט ויוסי ז"ל. שני ילדים, אחד בגיל ינקות ואחיו הגדול שעוד לא ידע כי קיים רוע בעולם כלל, ושני הוריהם, נמצאים בשבי ארגון טרור שאנשיו רצחו, כבר 4 חודשים שאנחנו לא יודעים מה עלה בגורלם של שירי ושני הקטנים. לגבי אחי ירדן אנחנו יודעים. מידע שאמור להיות מקל, מעורר תקווה, אבל ירדן מוחזק כבר 4 חודשים מתחת לאדמה קרה ורטובה. כלוא בתא קטן, ללא אוויר, ללא מזון, מבלי לראות אור יום. הוא נאלץ להתמודד אל מול הטרור הפסיכולוגי האיום ביותר שמטרתו לשבור לא רק את גופו הדואב, אלא גם את נפשו".

עוד אמרה: "היום אנחנו עושים היסטוריה ומגיעים להאג, לבית הדין הפלילי הבינלאומי. זהו שלב חשוב מאוד במאבקנו, כחלק מאזרחי המדינה, וכחלק מאזרחי העולם לזעוק "לא עוד" האנושות כולה חייבת לעמוד איתנה אל מול צבא טרור עולמי שחמאס הוא גדוד אחד הפועל בשליחותו. מפלצות האדם שפגעו בנו ובמשפחותינו, הן יורשיו של היטלר, אייכמן וגבלס, אנשים שהחשבון כבר בא עימם. וכעת הגיע הזמן לעשות זאת שוב. זה לא רק הסיפור שלנו, אם לא נעצור זאת, מחר יהיה זה הסיפור של העולם כולו".

ענבר גולדשטיין, דודתם של אגם, גל וטל גולדשטיין אלמוג ששוחררו משבי חמאס יחד עם אמם חן. אחיה נדב ואחייניתה ים נרצחו בביתם בכפר עזה ב07.10: "אני ענבר, בתם של ורדה ודוד גולדשטיין, שהגיעו לקיבוץ עזה לפני 53 שנים ויחד בנו בו בית חם, פתוח ואוהב. הם הביאו לעולם ארבעה ילדים – נדב, נעמה, ניצן, ואני. ה-7 באוקטובר הוא מכת הבכורות של המשפחה שלי. ההורים שלי איבדו את בנם הבכור, נדב, שנרצח באכזריות יחד עם בתו הבכורה, ים. לשם זכרו של אחי ומתוך תחושת השליחות והמחויבות הלאומית שבחרה בי, וכנראה שגם בכל מי שעומד כאן איתי, אנחנו נוסעים לבית הדין הפלילי בהאג למען יראו וייראו. אנחנו נוסעים לזעוק את זעקתם של אלה שקולם לא נשמע. אנחנו נוסעים כדי להבטיח שאיננו רק צופים בהיסטוריה בעודה קורית, אלא כותבים אותה, הלכה למעשה, בעצמנו ובמילותינו. אנחנו דור השבעה באוקטובר. זו המשימה של כולנו, זו המלחמה של כולנו, זו המדינה של כולנו".

עוד אמרה: "בשמי ובשם בני המשפחות שאיתי, אני מתחייבת לעשות כל שביכולתי כדי להביא צדק ולפעול עבור תקומת המדינה. כולי תקווה שגם העולם ישכיל לעשות זאת למשמע העדויות ויחד נביא לקיצו את הפרק העגום ביותר בהיסטוריה שלנו. הגיע הזמן שייעשה צדק. מחזירים אותם הביתה. עכשיו. בשם ישראל נעשה ונצליח".

הדר דניאל ורומי כהן, אחיותיהם התאומות של עוז דניאל ונמרוד כהן אשר נחטפו יחד מאותו הטנק בשבת השחורה מסרו אף הן דברים.

רומי: "בשבת ב-6:30 בבוקר התעוררנו מאזעקות וירדנו ההורים שלי, אחי הגדול ואני לממ"ד, וישבנו שם במשך שעתיים ברצף. לאט לאט הבנו שמחבלים חדרו לשטח ישראל ונחשפנו לסרטוני זוועות מהעוטף. שלחנו לנמרוד הודעות אבל לא קיבלנו תשובה. לאחר כמה שעות של חוסר וודאות, אבא שלי נכנס ליוטיוב והסרטון השני שהוא ראה היה סרטון החטיפה של נמרוד. באותו רגע, עם כמה שזה הזוי ונוראי לומר, קיוויתי שאחי התאום חטוף ולא הרוג. איך זה הגיוני? שזו המציאות? ראיתי את אחי התאום נחטף באכזריות וזה הזיכרון האחרון שלי ממנו. אני פונה לכל הצעירים והצעירות שבגילי בעולם, תתעוררו – תסתכלו על העתיד שלכם! זה תלוי בנו. אנחנו דור העתיד והכוח לשינוי בידיים שלנו. אנחנו חייבים להיות בצד הנכון של ההיסטוריה ולהשפיע על העתיד של כולנו. אני מדברת אליכם בגובה העיניים, בתור נערה בת 19 לי זה קרה אבל אני לא רוצה שזה יקרה גם לכם".

הדר: "אני בת 19, רק התחלתי, את המשך חיי אני רוצה להעביר עם עוז כאן איתי. לפני 4 חודשים זה קרה בבית שלי, זה שהיום זה קרה בישראל לא אומר שמחר זה לא יקרה באירופה או ארצות הברית - חייב להתעורר. הדור שלנו הוא שיקבע איך יראה העתיד, ולכן עלינו לעשות הכל כדי לוודא שהמשך חיינו לא יראה כפי שהוא כרגע - כי אלו לא חיים! הגיע הזמן שהצדק ייעשה".

ממטה משפחות החטופים נמסר כי בשבועות הקרובים יטוסו להאג חטופים ששוחררו מהשבי וקרובי משפחה של חטופים שעודם מוחזקים בידי חמאס לצורך מתן עדות. המטרות קצרות הטווח של הגשת התלונה כוללות הוצאת צווי מעצר נגד מנהיגי חמאס. צעד זה צפוי להפעיל לחץ משמעותי לשחרור שאר החטופים ולשמש כמנגנון להבאת צדק לקורבנות ולמשפחותיהם.

מטה משפחות החטופים ממשיך להתחייב להגנה על זכויות החטופים ומשפחותיהם, וקורא לקהילה הבינלאומית לתמוך במאמצים אלה להבטחת שחרורם המהיר והבטוח של 134 החטופים המוחזקים בידי חמאס.

שחרור חטופים חמאס מטה המשפחות החטופים (1) בית הדין הבינלאומי בהאג מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד