כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
יגיע לסנאט

בית הנבחרים האמריקני הצביע בעד הדחת השר לביטחון פנים

בית הנבחרים האמריקני הצביע בעד הדחת השר לביטחון פנים אלחנדרו מיורקס. מיורקס הוא השר הראשון ב-150 השנים האחרונות שמודח על ידי בית הנבחרים

בית הנבחרים האמריקני הצביע בעד הדחת השר לביטחון פנים
גבעת הקפיטול צילום: pixabay

בית הנבחרים האמריקני הצביע בעד הדחת השר לביטחון פנים אלחנדרו מיורקס, ברוב של 214 מול 213 שהתנגדו.  בית הנבחרים האשים אותו במשבר בהגירה בגבול בין ארצות הברית למקסיקו. 

מיורקס הוא השר הראשון ב-150 השנים האחרונות שמודח על ידי בית הנבחרים. רק שר אחד בקבינט הודח בעבר בהיסטוריה האמריקאית: שר המלחמה ויליאם בלקנאפ ב-1876. בהמשך, מיורקס אמור לעמוד למשפט בסנאט, שבו ככל הנראה ייצא זכאי.

המשרד לביטחון המולדת מסר כי הרפובליקנים בבית הנבחרים "ייזכרו על ידי ההיסטוריה על רמיסת החוקה למטרות רווח פוליטי, ועל כך שהם לא פועלים לפתרון האתגרים החמורים בגבולנו".  

"השר מיורקס והמשרד לביטחון המולדת ימשיכו לעבוד מדי יום כדי לשמור על בטיחות האמריקנים", נכתב בהצהרה.

מיורקס שיגר מכתב לחברי בית הנבחרים טרם ההצבעה כדי להגן על הרקורד שלו בשירות הציבורי: "החרדה שלי לאכיפת החוק הוטבעה בי על ידי הוריי, שהביאו אותי לארץ הזו כדי לברוח מההשתלטות הקומוניסטית על קובה ולאפשר לי את החופש וההזדמנות שהדמוקרטיה שלנו מספקת". 

עוד כתב כי "הבעיות עם מערכת ההגירה השבורה והמיושנת שלנו אינן חדשות". הוא קרא לקונגרס לסייע במתן פתרון חקיקתי ל"נושא המפלג מבחינה היסטורית". יחד עם זאת שיבח את קבוצת הסנטורים הדו-מפלגתית שאיתה עבד על נכונותה לשים את המחלוקות ביניהם בצד כדי לנסות למצוא פתרונות בגבול.

ארצות הברית בית הנבחרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד