כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
לא מה שחשבנו

התיעוד של סינוואר במנהרה: עיוורון מודיעיני ישראלי

בחודשים האחרונים דובר צה"ל דיווח כי יחיא סינוואר במנוסה מתמדת ונמלט מהעיר עזה לעבר חאן יונס. מהתיעוד שפורסם אמש מ-10 באוקטובר עולה עוד כשלון מודיעיני

התיעוד של סינוואר במנהרה: עיוורון מודיעיני ישראלי
יחיא סינוואר במנהרה צילום: דובר צה"ל

בשולי חשיפת התיעוד של מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, מתהלך במנהרות עם בני משפחתו – מתגלה שוב עיוורון מודיעיני ישראלי בתחילת המלחמה.

בצילום שפורסם אתמול לכלי התקשורת נראה יחיא סינוואר מתהלך במנהרה שנמצאת מתחת לחאן יונס שבדרום רצועת עזה. אלא שהפרט המפתיע הנוסף שנתן דובר צה"ל דניאל הגרי הוא, שהסרטון הזה צולם בעשרה באוקטובר, כלומר שלושה ימים בלבד ממתקפת חמאס בשבעה באוקטובר.

ראש תחום פלסטינים ב'כאן חדשות', אליאור לוי, מפרשן ואומר כי מסתבר שיחיא סינוואר שהה בחאן יונס כבר מתחילת המלחמה ואף יתכן שהוא היה בחאן יונס עוד ביום מתקפת חמאס בשבעה באוקטובר, ולא נמלט לשם מהעיר עזה, רק בשלב מאוחר יותר ובלחץ התמרון הקרקעי שהחל בצפון הרצועה, כפי שנטען עד כה.

לוי מזכיר כי רק כאשר צה"ל סגר על העיר עזה ועל בית החולים שיפא בעיר – שם סברו שנמצא אחד ממרכזי הפיקוד והשליטה המרכזיים של חמאס – יצאו הדלפות מישראל ולפיהן סינוואר חמק מהעיר עזה לדרום הרצועה לאור אותו לחץ צבאי.

ובכן בדיעבד מסתבר שמנהיג חמאס לא ברח בנובמבר, ולא חמק בדצמבר כפי שהרגילו אותנו לחשוב אלא היה בחאן יונס מהרגע הראשון בזמן שבישראל היו בטוחים שהוא נמצא בכלל בעיר עזה. עוד כשלון מודיעיני שמצטרף לרשימה ארוכה על מה ידענו ובעיקר על מה לא ידענו על חמאס ב-7 באוקטובר.

יחיא סינוואר מנהרה חאן יונס מלחמת חרבות ברזל כשלון מודיעיני 7 באוקטובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד