כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מגמה מדאיגה

יהודי ארה"ב מרגישים פחות בטוחים: מחציתם שינו התנהגות

סקר חדש מגלה כי יהודי ארה"ב מרגישים פחות בטוחים לאחר התקפות חמאס ב-7 לאוקטובר. כמעט מחציתם שינו התנהגות כדי שלא יזוהו כיהודים. ארבעה מכל 10 סטודנטים יהודים דיווחו על מקרי אנטישמיות בקמפוסים

יהודי ארה"ב מרגישים פחות בטוחים: מחציתם שינו התנהגות
ניידת משטרת ניו יורק צילום: unsplash

כמעט מחצית מיהודי ארה"ב אומרים שהם שינו את התנהגותם מחשש להתקפות בגין היותם יהודים, יותר מ-40% אמרו שהם נמנעים מלעשות כל דבר שמזהה אותם כיהודים, כך עולה מסקר שנתי חדש בנושא אנטישמיות.

ה-American Jewish Committee, ארגון ללא מטרות רווח, דיווח כי 46% מיהודי ארה"ב אמרו שהם שינו את התנהגותם ו-63% אמרו שהם מרגישים "פחות בטוחים מאשר לפני שנה". בשנת 2022, כ-43% אמרו שהם מרגישים פחות בטוחים.

על פי הסקר, 78% מיהודי ארה"ב ששמעו על פיגועי הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר בדרום, אמרו שהחדשות גרמו להם להרגיש פחות בטוחים כיהודים בארה"ב.

בנוסף, 4 מכל 10 סטודנטים יהודים אמרו שהם חוו אנטישמיות בקמפוס ו-1 מכל 5 אמר שהם לא שותפו באירועים בגלל שהם יהודים.

"כשכמעט מחצית מהיהודים האמריקאים דיווחו שהם שינו את התנהגותם בשנה האחרונה בגלל חשש מאנטישמיות, אנחנו צריכים לנקוט בפעולה - עכשיו", אמר מנכ"ל העמותה, טד דיוטץ', בהצהרה. "זו לא בעיה חדשה, אבל התפוצצות האנטישמיות מאז 7 באוקטובר דורשת מאיתנו לנקוט בפעולה קולקטיבית עכשיו".

אותם יהודים המודאגים ממעשים אנטישמיים אמרו שהם נוטים פחות לפרסם באינטרנט תוכן שיחשוף את עצמם כיהודים או יראה את עמדותיהם בנושאים יהודיים.

ארצות הברית אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד