כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לא תתמודד יותר

תקפה את הפלסטינים, קיבלה איומי מוות ונאלצה להתפטר

שרה יהודייה בקנדה נאלצה להתפטר לאחר שפעילים אנטי-ישראלים דרשו את הדחתה בגלל שכינתה את ישראל שלפני הקמת המדינה "פיסת אדמה הרוסה". הם האשימו אותה בגזענות, קולוניאליזם, איסלאמופוביה והעלבת פלסטינים

תקפה את הפלסטינים, קיבלה איומי מוות ונאלצה להתפטר
ההרס בעזה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פוליטיקאית יהודייה במחוז הקנדי של קולומביה הבריטית נאלצה להתפטר וקיבלה איום מוות, לאחר שאמרה שישראל לפני הקמת המדינה היא "פיסת אדמה הרוסה שלא היה עליה כלום" במהלך דיון פאנל מקוון. המשטרה חוקרת גם ונדליזם אנטישמי שנעשה במשרד שלה.

סלינה רובינסון, שרת החינוך הודחה ב-5 בפברואר על ידי ראש ממשלת קולומביה הבריטית, דיוויד איבי, לאחר שתחילה עמד לצידה מול מחאות עזות, אך בהמשך נכנע ללחץ מצד תומכי חמאס.

רובינסון, בת 60, ייצגה את מחוז ונקובר בבית המחוקקים של קולומביה הבריטית. מאז שנבחרה לראשונה ב-2013, היא כיהנה בכמה תפקידי שרים, כולל שרת האוצר, ומילאה תפקיד חיוני בהכנסת חינוך חובה לשואה במערכת בתי הספר. לפני שנכנסה לפוליטיקה המחוזית, רובינסון עמדה בראש המרכז לשירותי משפחה יהודית בוונקובר וחברת מועצת העיר.

לפני שבועיים, בזמן שהשתתפה בסמינר מקוון בהנחיית ארגון 'בני ברית קנדה', התלוננה רובינסון על חוסר הידע בקרב צעירים על ההיסטוריה של העם היהודי, על השואה ואת הקמתה של ישראל.

"יש לנו דור שלם של בני 18 עד 34 שאין להם מושג על השואה, הם אפילו לא חושבים שזה קרה", אמרה. "הם לא מבינים שהציעו את ישראל ליהודים שנעקרו. אז אין להם קשר לאיך שזה התחיל. הם לא מבינים שזו הייתה פיסת אדמה הרוסה שלא היה עליה כלום. היו כמה מאות אלפי אנשים, אבל חוץ מזה כלום, לא כלכלה, לא גידול חקלאי, לא היה שום דבר".

לאחר הדברים הללו, תומכי חמאס בקנדה דרשו לפטרה לפטר את רובינסון. הם האשימו אותה בגזענות, קולוניאליזם, איסלאמופוביה והעלבת פלסטינים. בתחילה, היא התעקשה שההתייחסות ל"אדמה הרוסה" שלה הייתה על המחסור במשאבי טבע במה שהיא ישראל היום. ובכל זאת, פעילים אנטי-ישראלים עוררו לחץ תקשורתי ודרשו את פיטוריה מהקבינט.

18 מנהיגים מוסלמים חתמו על מכתב, שפורסם באינטרנט, ואמרו כי פוליטיקאים מהמפלגה שלה NDP לא יתקבלו עוד בברכה בקהילות שלהם כל עוד רובינסון תישאר במשרה שלה. המנהיגים הללו הצטרפו למועצה הלאומית של מוסלמים קנדיים, אקדמאים ואמנים פלסטיניים, הפקולטה לפלסטין, ארגונים יהודיים בקנדה, וחבר פרלמנט פדרלי בקריאה להדחת רובינסון מהקבינט, כך דיווח האתר 'טיימס אוף ישראל'.

ב-5 בפברואר, אנשי הקמפיין נגד רובינסון יצאו לרחובות, עשרות מפגינים קראו מחוץ לאירוע של המפלגה שלה: "סלינה, סלינה, את לא יכולה להסתתר, ביצעת רצח עם".

רובינסון פרסמה לאחר מכן התנצלות: "הערותיי האחרונות גרמו לכאב ומצוקה בקהילה הפלסטינית, בקהילה המוסלמית ומחוצה לה", אמרה. "אני מאוד מצטערת. אני נושאת באחריות מלאה. המילים שלי היו לא הולמות, שגויות, וכעת אני מבינה איך הם תרמו לאיסלמופוביה ולגזענות אנטי-פלסטינית".

שעות לאחר מכן - ושלושה ימים לאחר שביקר את דברי רובינסון אך אמר שהיא יכולה להישאר בקבינט, נכנע ראש הממשלה איבי לאלו שדרשו את פיטוריה. הוא הודיע ​​שהיא התפטרה בשל הלחץ מצידו.

רובינסון הודיעה שהיא לא תנסה להיבחר מחדש כשקולומביה הבריטית תלך לבחירות השנה. מאז היא התרחקה מעיני הציבור, וגם מסרבת לדבר עם התקשורת.

עוד לפני שרובינסון אמרה את דבריה על ישראל, כמה פעילים פרו-פלסטינים כעסו עליה בגלל שהיא קראה למכללת קולומביה הבריטית לפטר מדריך שקרא לזוועות חמאס ב-7 באוקטובר "מדהים" ו"מבריק".

לאחר פיטוריה, תקפו פעילים פרו פלסטינים את משרדה, והשחיתו אותו בכתובות שנאה שבהן נאמר "ציונות היא נאציזם", "שחררי את פלסטין" ו"איננו מקבלים את התנצלותך". יממה לאחר מכן, איבי אישרה כי המשטרה חוקרת גם איום מוות נגדה.

אגודת הרבנים של ונקובר זעמה על ראש הממשלה שנכנע לבריונים: "אנו מאמינים שנכנעת לקבוצה קטנה אך רועשת של אנשים", כתבו הרבנים. "זה מסוכן לקהילה שלנו ולחוזק הדמוקרטיה של המחוז שלנו. נכנעת ללחץ מאותן קבוצות שעמדו במרכזה של עלייה חסרת תקדים באנטישמיות ושנאה שהופנתה כלפי הקהילה היהודית מאז ההתקפות האכזריות והבלתי אנושיות של ה-7 באוקטובר. זה מרגיש כאילו נכנעת לבריונים לצורך פוליטי".

אנטישמיות חרבות ברזל חמאס קנדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד