כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
משתפת פעולה

ישראל תגיש דו"ח על הצווים שהוציא בית הדין בהאג

ישראל צפויה להגיש דו"ח לבית הדין הבינלאומי בהאג בעוד כשבועיים, בו תתייחס לצווים שהוצאו נגדה ותסביר על הפעילות שנעשתה ליישומם | מחר: ישראל תגיב לדרישות נוספת של דרום אפריקה מבית הדין

ישראל תגיש דו"ח על הצווים שהוציא בית הדין בהאג
הפעילות בעזה צילום: דובר צה"ל

ישראל החליטה לשתף פעולה ולהיענות להוראת בית הדין הבינלאומי בהאג - ולהגיש את הדוח בעניין ישום הצווים עליו הורה בית הדין, זאת על אף הביקורת והכפירה בסמכות בית הדין, כך דווח ב"כאן 11".

הדוח יוגש בעוד כשבועיים ויכלול את התייחסות המדינה לטענות שהועלו ולצווים שהוצאו נגדה בידי בית הדין. יחד עם זאת מחר תגיב ישראל לדרישת דרום אפריקה מבית הדין בהאג לבחון עת הפעולות ברפיח ולנקוט צעדים נוספים נגד המדינה. 

נזכיר כי בהצבעה של 15-2 החליט בית המשפט בהאג כי על ישראל לנקוט באמצעים אפקטיביים למניעת רצח עם, ולשמור את הראיות במסגרת האמנה נגד רצח עם בכל הקשור לאוכלוסייה בעזה.

בהצבעה של 16-1 קבע כי על ישראל לנקוט באמצעים שיענו על הצרכים ההומניטריים של הפלסטינים ברצועה. בהקראת החלטת בית הדין, אמרה נשיאתו ג'ואן דוהניו: "בית המשפט לא יכול להיענות לבקשתה של ישראל לבטל את התביעה. על ישראל להעניש את הגורמים הגורמים להסתה ציבורית וקוראים לרצח עם, ולהגיש תוך חודש לבית הדין דוח על הצעדים שנקטה".

בית הדין בהאג ישראל צווים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד