כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"לא טרחו להעיר אותו"

אחיו של ראש הממשלה משליך את המחדל על צה"ל

למרות זאת, ד"ר עדו נתניהו בראיון לשניאור ובר בפודקאסט "כור ההיתוך" סבור כי וועדת החקירה שתקום לא צריכה להמליץ שהרמטכ"ל יודח, "זה כבר החלטה של הדרג הצבאי או הדרג הפוליטי אם הוא רוצה להדיח את הרמטכ"ל"

אחיו של ראש הממשלה משליך את המחדל על צה"ל
עידו נתניהו צילום: מתוך שידורי כאן 11

ד"ר עדו נתניהו, אחיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו משליך את מחדל ה-7 באוקטובר על צה"ל. באתר 'מידה' מתפרסם ראיון עמו שבו התייחס למצב בישראל בעקבות המלחמה, ועל התנהלות מערכת המשפט ובין היתר גם על אירועי ה-7 באוקטובר.

עדו טוען בראיון לעיתונאי שניאור ובר בפודקאסט "כור ההיתוך" כי העובדה שלא העירו את ראש הממשלה בנימין נתניהו שעות לפני כן, היא מחדל חמור בפני עצמו. "אם בצבא לא טרחו להעיר את רה"מ באמצע הלילה, סימן שהם לא התייחסו בכלל למה שהממשלה או ראש הממשלה יגיד בעניין הזה". לדבריו, "הם העדיפו בכלל לא לשמוע את דעתו, כי אולי הוא יורה להם לפעול בצורה שהם לא מעוניינים לפעול".

האח נתניהו סבור כי לא צריך להדיח את הרמטכ"ל הרצי הלוי בעקבות מסקנות וועדת החקירה שצפויה לקום אחרי המלחמה, ואמר: "לפי דעתי הוועדה לא צריכה להמליץ שהאיש הזה יודח, זה כבר החלטה של הדרג הצבאי או הדרג הפוליטי אם הוא רוצה להדיח את הרמטכ"ל. לינקולן הדיח, נדמה לי, ארבעה רמטכ"לים עד שהוא הגיע לגרנד שניצח במלחמה. הנשיא האמריקאי הוא ראש הצבא הוא יכול לעשות את זה בקלות".

עוד אמר: "אם הממשלה רוצה להדיח את הרמטכ"ל כי היא מצאה כך וכך, אז זה בסדר גמור. או לא. או כי הוא מתפקד מצוין בשעת מלחמה, עושה רושם שהוא מתפקד מצוין, יש לו הצלחות בלתי רגילות עם מעט מאוד נפגעים, וזו באמת משימה קשה ביותר מבחינת שטח בנוי".

באדיבות המצלםשניאור ובר עם עדו נתניהובאדיבות המצלם

עדו נתניהו עידו נתניהו בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל 7 באוקטובר הרמטכ"ל הרצי הלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד