י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תוכנית מיוחדת לחרדים

מדוע בוגרי אוניברסיטת תל אביב הם המבוקשים ביותר בשוק העבודה?

בימים אלה נפתחת ההרשמה לשנה"ל תשפ"ה לתוכנית "מובילים", תוכנית לימודים, המיועדת לחרדים ולבוגרי ולבוגרות החינוך החרדי, ופותחת להם שער ללימודים במוסד האקדמי הנחשב בישראל – אוניברסיטת תל אביב, על מגוון מסלולי הלימודים באוניברסיטה

מדוע בוגרי אוניברסיטת תל אביב הם המבוקשים ביותר בשוק העבודה?
אוניברסיטת תל אביב צילום: ליאת כהן

בשוק העבודה התחרותי הקיים היום בישראל, ברור שיש משמעות של התעודה שבידך ואת מעמד המוסד האקדמי בו למדת. בראיונות עבודה, זה הנושא הראשון שעולה: "איפה למדת". גם השורה הזו בקורות חיים, בה צריך לציין את המוסד בו למדת, היא קריטית, כדי להביא אותך בכלל למעמד של ראיון עבודה. לכן אם החלטת לצאת ללמוד, מומלץ לוודא את הבחירה שלך, ולבחור אך ורק במוסד האקדמי שיפתח לך דלתות בשוק העבודה.

לפרטים ולהרשמה ליום הפתוח  >

וזה בדיוק המקום להציג את אוניברסיטת תל אביב, זו שהוכרה זה מכבר כמוסד אקדמי מוביל בארץ ובעולם. בוגריה מבוקשים מאוד על ידי מעסיקים בכל הענפים, והם תופסים תפקידי ניהול בכירים בתנאי השכר הגבוהים ביותר.

מאחר שגדלת על ערכי החינוך החרדי, מעמידה אוניברסיטת תל אביב במיוחד לרשותך את תוכנית "מובילים" - תוכנית הבוטיק הטובה בישראל לבוגרי ולבוגרות החינוך החרדי.

גליה גבעולי, מנהלת התוכנית, מדגישה את חשיבות התמיכה האישית במהלך הלימודים. "אנו מספקים שיעורי עזר וצורות אחרות של תמיכה כדי לסייע לסטודנטים להצליח בלימודים."

תוכנית "מובילים" לבוגרי החינוך החרדי קיימת כבר למעלה מ-8 שנים. היא התחילה כתוכנית ניסיונית בפקולטה למשפטים ואחרי שנתיים אומצה בחום על ידי הנהלת אוניברסיטת תל אביב. כיום התוכנית נמצאת כמעט בכל הפקולטות באוניברסיטה ויש לה סטודנטים בכל תוכניות הלימוד.

"מטרת התוכנית היא לשלב חרדים וחרדיות אצלנו באוניברסיטה בכל תוכניות הלימודים שלנו, כדי שהסטודנטים ייצאו עם תעודה בעלת ערך משמעותי בשוק העבודה. אין ספק שאוניברסיטת תל אביב היא אחת האוניברסיטאות הנחשבות בעולם ומעסיקים משחרים לפתחנו כדי לקטוף את הבוגרים שלנו", מסבירה גליה גבעולי, המנהלת את תוכנית "מובילים".

במסגרת התוכנית, נערך איתור של מועמדות ומועמדים בעלי פוטנציאל גבוה להצלחה בלימודים אקדמיים, והם מקבלים ליווי וסיוע בקבלה לאוניברסיטה באמצעות תנאי קבלה מיוחדים ומותאמים לתוכניות המבוקשות והיוקרתיות ביותר. הליווי הצמוד שמקבלים במסגרת התוכנית ממש לא מסתיים עם הקבלה ללימודים. משתתפות ומשתתפי התוכנית מקבלים סיוע לימודי פרטני, ליווי אישי ותמיכה צמודה לכל אורך תוכנית הלימודים. המעטפת המותאמת לכל סטודנט וסטודנטית בהתאם לצרכיהם האישיים, כוללת גם תמיכה רגשית וחברתית. במסגרת התוכנית מתקיימים ערבים חברתיים מהנים וסדנאות לקידום, ועוד תוכניות לשילוב התלמידים בשוק העבודה. השנה למשל, יתקיים בתחילת סמסטר ב', ערב חברתי לסטודנטים בהשתתפות מנדי וביתאן.

"אני עצמי למדתי בפקולטה למשפטים וראיתי שאין שם סטודנטים חרדים בכלל. אז יזמתי והקמתי את התוכנית באוניברסיטה, יחד עם הנהלת הפקולטה למשפטים, כשהמטרה היא לראות עוד חרדים באוניברסיטה ושיהיה אפשר להחליף מגוון של דעות. זה מעשיר גם את הסטודנטים שלנו וגם את אנשי הסגל שלנו. יש כאן, בעצם אפשרות נדירה להפגיש בין גווני האוכלוסייה השונים. זה הרי כמעט ולא קורה בתיכון או בצבא, שכל המגזרים נפגשים יחד", מוסיפה גבעולי.

התוכנית מביאה כל סטודנט וסטודנטית לסיום הלימודים בהצלחה מלאה. השילוב המנצח של בחירת הסטודנטיות והסטודנטים המתאימים לצד תמיכה מקסימלית בהם ובהן, היא זו שגורמת לכך ששנה אחרי שנה אחוז הנשירה מהלימודים שואף לאפס.

לפרטים ולהרשמה ליום הפתוח לבוגרי ובוגרות החינוך החרדי: יום רביעי | י"ז באדר ב' (27.3) | ZOOM>>>

בימים אלה נפתחת ההרשמה לשנה"ל תשפ"ה לתוכנית "מובילים", תוכנית לימודים, המיועדת לחרדים ולבוגרי ולבוגרות החינוך החרדי, ופותחת להם שער ללימודים במוסד האקדמי הנחשב בישראל – אוניברסיטת תל אביב, על מגוון מסלולי הלימודים באוניברסיטה.

במסגרת היום הפתוח, תוכלו להכיר את מסלולי הלימודים השונים בפקולטות, תוכלו להתרשם מתוכנית הלימודים, מההישגים של בוגריה, וגם להפנות את שאלותיכם בכל נושא הקשור להתחלת הלימודים באוניברסיטה, לנציגי תוכנית מובילים.

המיוחד בתוכנית "מובילים", מסבירים ראשי התוכנית, היא שאין בה נשירה בכלל, בניגוד לתוכניות לימוד אחרות המיועדות לחרדים. "זה נובע מסינון קפדני של מועמדים שאנחנו לוקחים אלינו", מסבירה גבעולי. "אנחנו שומרים על רמה גבוהה מאד".

לאלה מהנרשמים שמתקבלים מחכה מעטפת מחבקת ומותאמת עבורם, הכוללת תמיכה לימודית פרטנית, וגם תמיכה רגשית וחברתית לאורך התוכנית. במסגרת התוכנית מתקיימים ערבים חברתיים, סדנאות העשרה ועוד תוכניות לשילוב התלמידים בשוק העבודה.

"המטרה שלנו היא לשלב את הסטודנטים בצורה הטובה ביותר בשוק התעסוקה, בכלים שאנו מעניקים לסטודנטים שלנו. אנחנו "רואים" את הסטודנטים שלנו ונמצאים כאן לאורך כל הדרך כדי לסייע במה שצריך", מסבירים בהנהלת התוכנית.

"היום הפתוח, משמש כהזדמנות לפגוש את צוות התוכנית, לבדוק אפשרויות קבלה, להעז, לחלום בגדול, ולהגשים. אני מחכה לכם ביום הפתוח ואשמח להכיר אתכם" מוסיפה גליה.

עם מעטפת הליווי החמה והתומכת של תוכנית "מובילים" לבוגרי ובוגרות החינוך החרדי - השאיפות המקצועיות והאקדמיות מתגשמות.

יום פתוח לתואר ראשון ושני יתקיים ביום רביעי | י"ז אדר ב' | 27.3 | בזום

בקמפוס תל אביב

לפרטים ולהרשמה ליום הפתוח לבוגרי ובוגרות החינוך החרדי: יום רביעי | י"ז באדר ב' (27.3) | ZOOM>>>

אוניברסיטת תל אביב לימודים לחרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד