כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המטח הקטלני לצפת

ההסלמה החמורה ביותר מאז פרוץ המלחמה

חיזבאללה רחוק מלהיות מורתע ומרחיק את פגיעותיו בעומק שטח ישראל: "חייבים לגבות מחירים הרבה יותר גבוהים במלחמת ההתשה בצפון"

ההסלמה החמורה ביותר מאז פרוץ המלחמה
פינוי פצועים מצפת צילום: Ayal Margolin/Flash90

מטח קטלני הבוקר (רביעי) מלבנון לעבר העיר צפת. אישה אחת נהרגה ועוד שמונה נפצעו באורח בינוני וקל ואושפזו במרכז הרפואי זיו בעיר.

עמית סופר, ראש מועצת מרום הגליל, הגיב להסלמה ואמר בראיון ל'גלי ישראל': ״איך אתה יכול להחזיר תושבים ללא הכרעה ברורה? איך? זה לא רק תחושת ביטחון שדרושה, זה ביטחון אמיתי שצריך. אנחנו בשיח בדקות אלו עם הרמטכ״ל, אנחנו רוצים לדעת איך יהיה אפשר להחזיר תושבים בלי הכרעה. אמרנו לרמטכ״ל שהם אלו שיודעים וצריכים לדעת לעשות את זה, כרגע אנחנו עדיין מאד רחוקים משם״.

אל"מ במיל' קובי מרום שפיקד בעבר על חטבית החרמון התייחס ואמר: "גם האירוע הקשה הבוקר בצפת הוא עדיין בתוך כללי המשחק של מלחמת ההתשה בצפון. הדירקטיבה של הדרג המדיני והפעלת האש של צה"ל לא מצליחה לייצר הישג של הרתעת החיזבאללה או דחיקתו אחורה".

לדבריו, "ישראל נותנת סיכוי למאמץ דיפלומטי ויכול להיות שנגיע להסדרה, אבל מה שבטוח יעזור להסדרה זה נחישות ישראלית ויצירת איום ממשי. ישראל חייבת להגביר את האש, חייבים לגבות מחירים הרבה יותר גבוהים במלחמת ההתשה הזו, לא יתכן שאחרי ארבעה חודשים ישראל עדיין לא פגעה בכל התשתיות אפילו בכפרי המגע".

 

רדיו גלי ישראל חיזבאללה הסלמה בצפון מטח לצפת צפת מלחמת חרבות ברזל קובי מרום עמית סופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד