ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
אושר בטרומית

החגיגה נגמרה: החוק שיאסור על פעילות אונר"א בשטח ישראל

מוצע בהצעת החוק לאסור על סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטי פלסטין במזרח הקרוב (אונר"א) לפעול בשטחה הריבוני של ישראל, וכן להורות למשטרת ישראל לפעול לאכיפת איסור זה

החגיגה נגמרה: החוק שיאסור על פעילות אונר"א בשטח ישראל
מעבר כרם שלום צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק להפסקת פעילות סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטי פלסטין במזרח הקרוב (אונר"א) .בהצעה תמכו 33 חברי כנסת, אל מול 10 מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוץ והביטחון.     

מוצע לאסור על סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטי פלסטין במזרח הקרוב (אונר"א) לפעול בשטחה הריבוני של ישראל, וכן להורות למשטרת ישראל לפעול לאכיפת איסור זה. 

בדברי ההסבר להצעה נכתב כך: "תפקידה של אונר"א הינו טיפול בפליטים פלסטינים בלבד ומכאן שאין מקום לכך שתעניק שירותים כלשהם בשטח מדינת ישראל, בה אין פליטים פלסטינים אלא תושבי המדינה המקבלים שירותים ממוסדות ממוסדותיה השונים. 

אונר"א משמשת במה להסתה וחינוך לשנאת ישראל ופגיעה בתושביה היהודים. בבתי הספר שהיא מפעילה בירושלים נלמדים תכנים אנטישמים ובספרי הלימוד מפארים מחבלים שרצחו ילדים ונשים. מוסדותיה של אונר"א משמשים "קרקע פורה" לביצוע פעולות והסתה כנגד מדינת ישראל". 

עוד נכתב כי "בהתאם לדוחות שהוכנו על ידי האו"ם ואונר"א עצמה נמצא כי אונר"א הינה גוף מושחת, לא יעיל ורצוף באי סדרים ניהוליים אשר נכשל לחלוטין במתן שירותים לתושבים הערבים. השירותים הבודדים אותם מספקת אונר"א בשטח ישראל הינם ברמה ירודה, ואף התושבים המעטים שצורכים אותם מתלוננים על כך".      

 

 

 

עזה אונר"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד