ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
שלח מסרים

דיווח באל ערבייה: ביידן איים פעמיים על איראן

מקורות מסרו לאל ערבייה כי הנשיא ביידן שלח מסרים מאיימים ישירים ועקיפים לאיראן כדי למנוע הסלמה באזור. על פי המקורות ביידן איים על איראן להפציץ בשטחה פעמיים. פקידים אמריקאים נפגשו עם גורמים איראנים והודיעו להם על האיום החמור לתקוף אתרים באיראן אם תתרחש הסלמה

דיווח באל ערבייה: ביידן איים פעמיים על איראן
מל"ט של איראן יכול לשאת ציוד מעקב וגם אמצעי לחימה מדויקים צילום: Iran international

מקורות מסרו לאל-ערביה כי הסיבה העיקרית לכך שהאזור לא היה עד להסלמה, בשל המסרים הישירים והעקיפים ששלח נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לאיראן.

לאחר המתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר שלחה ארה"ב מספר עצום של ספינות מלחמה למזרח התיכון. נושאת המטוסים ג'רלד פורד הגיעה לים התיכון, נושאת המטוסים אייזנהאואר פנתה לים הערבי. האמריקאים שלחו גם טייסות של חילות אוויר למפרץ הערבי והיו מאות מטוסים בכוננות. לתקוף ולהפציץ אתרים רבים במזרח התיכון, במיוחד איראן, שהתקרבה כדי דקות ספורות מנושאות מטוסים ופחות מחצי שעה מבסיסי אוויר קבועים של ארה"ב.

על פי הדיווח, נשיא ארה"ב ביידן שלח הודעות לאיראן, פקידים אמריקאים נפגשו עם גורמים איראנים והודיעו להם על האיום החמור לתקוף אתרים באיראן אם תתרחש הסלמה. האמריקנים העבירו בכוונה את המסרים המאיימים האלה באמצעות מתווכים.

האמריקאים שלחו את האיומים לאיראנים באמצעות ממשלת שוויץ, שמטפלת באינטרסים האמריקאיים באיראן מאז 1980.

כמה מדינות במזרח התיכון מילאו את תפקיד המתווכות בין וושינגטון לטהראן, ביניהן עומאן וקטאר. סביר להניח שהאמריקאים ביקשו מממשלות שתי המדינות להעביר את המסרים הללו.

איראן אמרה יותר מפעם אחת בסוף אוקטובר כי היא אינה מעורבת ישירות בסכסוך, ולא תהיה צד בו, ולגבי המתרחש בעזה, דרום לבנון, סוריה, עיראק ותימן, איראן אמרה שזה נושא שקשור למיליציות במדינות האלה ולא לאיראן.

באמצעות האיום בהפעלת כוח, האמריקנים דאגו להרחקת איראן מההתנגשות, וממשל ביידן סבר כי הוא "הצליח למנוע הסלמה" ולהגביל את הסכסוך לעזה ולמנוע את התפשטותו לאזורים אחרים.

 

מלחמת חרבות ברזל איראן ארצות הברית חמאס ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד