כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

להשקיע בקרקע חקלאית: כך תעשו את זה נכון

המוני ישראלים משקיעים בקרקעות חקלאיות במחשבה על העתיד. תארו לעצמכם שלפני 20 שנה הייתם קונים קרקע חקלאית במרכז הארץ, לאורך מישור החוף, או אפילו בצפון או בדרום הארץ. היום הייתם יכולים לממש את ההשקעה ולהפוך לעיתים למיליונרים שלא לומר מולטי-מיליונרים בין לילה

להשקיע בקרקע חקלאית: כך תעשו את זה נכון
קרקע חקלאית צילום: pixabay

קרקע חקלאית למכירה

עתודת הקרקעות בישראל הולכת ומצטמצמת. גידול האוכלוסייה לעומת זאת רק הולך ומתקדם. המשוואה פשוטה וברורה לכולנו – הביקוש הולך וגדל, ורק ילך ויגדל. אנחנו לא מייצרים עוד קרקעות, אבל אנחנו בהחלט מייצרים עוד צרכני קרקעות, ולכן כל מי שמחזיק בקרקע, מכל סוג, יושב על אוצר בלום. אם מצאתם קרקע חקלאית למכירה, כל מה שנותר הוא להבין את המיקום שלה ביחס לתוכניות פיתוח קיימות או עתידיות באזור, ולהבין את הפוטנציאל.

המוני ישראלים משקיעים בקרקעות חקלאיות במחשבה על העתיד. תארו לעצמכם שלפני 20 שנה הייתם קונים קרקע חקלאית במרכז הארץ, לאורך מישור החוף, או אפילו בצפון או בדרום הארץ. היום הייתם יכולים לממש את ההשקעה ולהפוך לעיתים למיליונרים שלא לומר מולטי-מיליונרים בין לילה.

אז איך יודעים איפה לקנות ובכמה?

כמו בכל תחום שלא מבינים בו, ישנו תהליך למידה והבנה שלוקח זמן מה. ובאותה הנשימה אל תשכחו לקחת בחשבון שבזמן שאתם לומדים את השוק, הרבה אנשים אחרים שנמצאים בשלב למידה מתקדם יותר כבר מבצעים מהלכים, רוכשים ומשקיעים בחוכמה. כאשר זוכרים את העובדה הזו, לצד העובדה שעתודת הקרקעות בישראל קטנה מלכתחילה, מבינים שאין הרבה זמן להתעכב, ויש להיות מפוקסים ונעולים על המטרה – לרכוש את הקרקע החקלאית הראשונה שלכם, ולבסס את עתידכם הכלכלי בישראל.

לאחר שזה נאמר, נמשיך ונעודד אתכם לעבוד תמיד עם חברה מקצועית בעלת שם בתחום. חברות רציניות בתחום הנדל"ן החקלאי משקיעות הון עתק במחקר ולמידת השוק. למידה זו כוללת הכרות עם תוכניות הפיתוח העירוניות והמחוזיות, מה שמאפשר להם לדעת איפה כדאי לרכוש ולמה.

תארו לעצמכם שהייתם יודעים על תוכנית הרכבת הקלה בתל-אביב, יפו ובפתח תקווה לפני שהחלו עבודות הפיתוח? מי שיודע ומעורב, פשוט כי הוא טרח והתעניין ועקב אחרי התוכניות, יכול היה לרכוש מבעוד מועד נכסים שונים לאורך תחנות הרכבת. זה נכון גם לגבי המעקב אחרי הודעות של הרשויות בכל ישראל על מכרז לפיתוח כביש או מרכז מסחרי, או כל תשתית גדולה אחרת. אירועים שכאלו יכולים להעלות משמעותית את ערך הנדל"ן מסביב לפרויקט, ומי שמחזיק בשטח חקלאי מסביב יזכה לעיתים קרובות לראות זינוק בערך הקרקע שלו.

איפה מוצאים קרקעות למכירה?

כיום אפשר למצוא קרקע חקלאית למכירה בצפון או בדרום, ואפילו במרכז הארץ. נכון, הקרקעות הללו הולכות ונעלמות, אבל עדיין אפשר למצוא אותן, ויפה שעה אחת קודם. הרבה מהאדמות הללו נעלמות מהסיבה הפשוטה שהן עוברות שינוי הגדרה מאדמה חקלאית לאדמה לבניה. זה ה"ג'ק פוט", או הזכייה הגדולה ביותר של בעל קרקע חקלאית, כאשר מאפשרים לו לבנות עליה מבני מגורים או מבנים מסחריים.

כמעט כל קרקע חקלאית למכירה בישראל מחזיקה בפוטנציאל אדיר לפיתוח. זה נכון שחלקן יתממשו בעתיד הקרוב, ואדמות אחרות צריכות זמן מה להבשיל, אבל הפוטנציאל האדיר שם, ויש מי שממנף אותו, והמישהו הזה יכול להיות אתם.

השקעות בנדלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד