כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
החמאס לא מתגמש

נתניהו מונע מהצוות הישראלי לצאת שוב לקהיר

ראש הממשלה נתניהו לא אישר למשלחת הישראלית לצאת להמשך השיחות בקהיר, לאחר שאנשי המודיעין המצרי רצו לקיים מחר פגישה נוספת בנושא עסקת החטופים

נתניהו מונע מהצוות הישראלי לצאת שוב לקהיר
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

המצרים והקטארים הציעו לצדדים לקיים שיחות המשך לקראת עסקת חטופים, אך ראש הממשלה טען כי אין טעם בשיח נוסף ומנע מהמשלחת הישראלית לשוב לפגישות בקהיר, כך דווח ב"וואלה". 

ההצעה הייתה לקיים את השיחות בקהיר ביום חמישי בדרגי עבודה בכירים - ולדון במרכיבים ההומניטאריים של העסקה שמתגבשת. נתניהו אמר כי כל עוד חמאס לא מסכים להגמיש את עמדתו אין טעם להמשיך בשיחות.

הבוקר דווח כי השיחות בקהיר בין ישראל, ארה"ב, קטאר ומצרים על עסקה לשחרור החטופים המוחזקים על ידי חמאס בעזה הסתיימו ללא פריצת דרך, אך הושגה התקדמות בהבנת הפערים שיש לסגור כדי להיכנס למשא ומתן שעשוי להוביל לעסקה. 

מקורות ישראלים ואמריקנים אמרו שהפער העיקרי שמונע מעבר למשא ומתן רציני יותר היה ונשאר המספר הגבוה של אסירים שחמאס דורש לשחרר עבור כל בן ערובה ישראלי - ובמיוחד החיילים. 

גורם הישראלי אמר: "זו הייתה פגישה טובה, וכל הגורמים שהשתתפו עושים מאמץ משמעותי לנסות להביא לפריצת דרך. היה דיון מעמיק בפערים השונים שנותרו, כולל בנושא שבויים".

נתניהו משא ומתן עסקת חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד