כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סכנת כלבת

במשרד הבריאות מזהירים: לא להביא בעלי חיים מעזה

לאחרונה חיילים המוצבים בעוטף התלוננו על כך שנתקלו בתופעה של להקות כלבי בר שמשוטטים בגבול ונכנסו לישראל

במשרד הבריאות מזהירים: לא להביא בעלי חיים מעזה
כלבים, אילוסטרציה צילום: pixabay

משרד הבריאות ומשרד החקלאות מפרסמים הודעה חריגה בה הם מבקשים מהציבור להימנע מהכנסת כלבים וחתולים משטחי הרשות הפלסטינית, מעזה וגם מגבול הצפון לשטח ישראל.

ממשרד הבריאות נמסר כי "הכנסת כלבים וחתולים לשטח מדינת ישראל ללא אישור ובצורה שאינה מוסדרת וחוקית, עלולה להוביל להפצת מחלות בהן: כלבת, אכינוקוקוס (זניבן הכיס), לישמניה, עכברת, גרב (סקביאס) ועוד".

אם אדם נחשף, נשרט או ננשך ע"י חתול או כלב חשוד, יש לשטוף את מקום הנשיכה באופן מיידי במים וסבון, ולפנות ללא דיחוי ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו על מנת לשקול מתן טיפול מונע לאחר החשיפה. לאחר שעות העבודה ובמהלך סוף השבוע יש לפנות לחדר מיון בבית חולים.

במקביל, משרד החקלאות קורא לציבור להגיע לכלביות רשויות מקומיות ועמותות למען בעלי חיים ולאמץ כלבים וחתולים על מנת להציל בעלי חיים ממוות או חיים בייסורים בכלוב, וכן על מנת לפנות מקום בכלביות. משרדי הבריאות והחקלאות ממליצים לאמץ כלבים וחתולים רק מעמותות מוסדרות, וזאת רק לאחר שעברו בדיקה רפואית מקיפה, טופלו וחוסנו כנגד מחלות.

בהיעדר גדר בין עזה לישראל, הכלבים ממשיכים לעבור לתוך ישראל. היקף אוכלוסיית הכלבים שחדרה לאזור מערב הנגב מוערך בכ-5,000 כלבים.

לפני כחודשיים חיילים המוצבים בשטחי הכינוס שבסמוך ליישובי העוטף התלוננו על כך שנתקלו בתופעה של להקות כלבי בר שמשוטטים בגבול ואף נכנסו לתוך שטחי מדינת ישראל. עיקר החשש הוא מפני פגיעה בבני אדם או בבע"ח אחרים והפצת מחלות שהכלבים העזתים עלולים לשאת.

ד"ר יהושע שקדי, המדען הראשי של רשות הטבע והגנים, אמר אז "הייתי אתמול בעוטף עזה באזור בארי ורעים. כמות הכלבים המשוטטים שנכנסים מרצועת עזה היא עצומה. על השטח הקטן שאותו סקרתי היו עשרות כלבים. הכלבים האלה הם בעיה לטבע, כיוון שהם טורפים כל חיה שהם פוגשים. ואם הם יפיצו מחלות - הם יהוו גם סכנה לחיי אדם. כבר ראינו בעבר בביר הדאג׳ ילדה שמתה מנשיכת כלבים משוטטים". ד"ר שקדי קרא לרשויות לפעול: "אין אפשרות אחרת, חייבים לטפל בכלבים האלה".

משרד הבריאות משרד החלקאות כלבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד