י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
עומדים במבחן

ארה"ב חוקרת חוקיותן של מספר תקיפות ישראליות

דיווח בוול סטריט ג'ורנל: ארה"ב פתחה בבדיקה לגבי תקיפות מסוימות של צה"ל ברצועת עזה בהן נהרגו אזרחים. ארה"ב בוחנת אם ישראל השתמשה שלא כהלכה בתחמושת ואמל"ח אמריקניים - צעד שעלול להוביל להחמרת התנאים לאספקת נשק לישראל

ארה"ב חוקרת חוקיותן של מספר תקיפות ישראליות
צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

ארה"ב חוקרת כמה תקיפות אוויריות ישראליות בעזה שהרגו עשרות אזרחים - ואת השימוש האפשרי של ישראל בפצצות זרחן לבן בלבנון. החקירה נועדה לקבוע אם ישראל השתמשה שלא כדין בפצצות ובטילים כדי להרוג אזרחים, כך אמרו בכירים אמריקאים ל"וול סטריט ג'ורנל".

ממשל ביידן, מתמודד עם קריאות גוברות של חלק מחברי הקונגרס לחקור את הנושא ולהתנות העברת נשק לישראל אם ישראל תקשיב לדרישות שונות של האמריקאים.

תקיפה אחת שמחלקת המדינה חוקרת כעת היא תקיפה אווירית ב-31 באוקטובר על מחנה הפליטים ג'בליה המאוכלס בצפיפות ליד העיר עזה, שבה נהרגו יותר מ-125 בני אדם, כך אמרו גורמים רשמיים בארה"ב. ישראל מסרה כי היא תקפה מפקד בחמאס במנהרה מתחת לבניין רב קומות.

חוקרי נשק חושדים שישראל השתמשה בפצצה אמריקאית במשקל של 900 קילו בתקיפה, משרד זכויות האדם של האו"ם מסר כי התקיפה הרגה מספר רב של אזרחים ועלולה להיות פשע מלחמה.

גורמים ישראלים סירבו להגיב באיזה סוג נשק הם השתמשו, אך אמרו כי ניסו למזער את הנפגעים האזרחיים בהתקפה ב-31 באוקטובר על ידי שימוש בפתיל מושהה שאיפשר לו להתפוצץ מתחת לאדמה.

גורמים רשמיים מבצעים את החקירות כחלק ממערך חדש של מחלקת המדינה, שהוקם בסתיו שעבר לפני תחילת מלחמת עזה, שנועד לתת לארה"ב כלים נוספים לצמצם את הסיוע הצבאי למדינות אם הן משתמשות לרעה בנשק אמריקאי.

אם החוקרים יגיעו למסקנה שישראל השתמשה לרעה בנשק אמריקאי, הם יכולים להמליץ ​​על הפסקת אספקת הסיוע הצבאי, להציע הגבלות על השימוש בהם, או להציע הנחיות חדשות. אבל דובר מחלקת המדינה, מאט מילר, אמר ביום שלישי שהתהליך לא נועד לפעול כבחינה מהירה שתגרום לשינוי מהיר במדיניות.

בנוסף לתקיפה במחנה ג'בליה, גורמים אמריקאים חוקרים גם שימוש אפשרי בפצצת זרחן לבן, במהלך התקפות ישראליות בלבנון באמצע אוקטובר, כך לפי גורם אמריקאי.

ניתן להשתמש בו למשל ליצירת מסך עשן, אך השימוש בו מוגבל ויכול להוות פשע מלחמה אם יורים לעבר אזרחים. הכימיקלים יכולים לבעור בטמפרטורות של עד 815 מעלות צלזיוס ויכולים לשרוף גופות עד העצם אם הם באים במגע עם בני אדם.

 

 
ארצות הברית חמאס לבנון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד