כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
צפו בתיעוד

במשך שעה ארוכה: רבי מאיר ניחם את בניו של הגר"י פוזן זצ"ל

הגאון הצדיק רבי מאיר גריינמן הגיע לנחם את בניו של הדיין הגאון רבי יעקב ישראל פוזן זצ"ל עמו היה בקשרי ידידות שנים רבות. צפו בתיעוד

במשך שעה ארוכה: רבי מאיר ניחם את בניו של הגר"י פוזן זצ"ל
הגר"מ גריינמן בניחום אצל בני הגרי"י פוזן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

אמש (שני) הגיע הגאון הצדיק רבי מאיר גריינמן לניחום אבלים אצל בני הדיין הגאון רבי יעקב ישראל פוזן זצ"ל שהלך לעולמו בתחילת השבוע.

 הגר"מ ישב במקום שעה ארוכה ושוחח עם בני הגרי"י זצ"ל ובפרט עם בנו הדיין הגאון רבי אליהו הממשיך את דרכו של אביו זצ"ל בדיינות בבי"ד בני ברק שם כיהן כדיין עשרות בשנים.

בין הגרי"י פוזן זצ"ל ליבדלחט"א הגר"מ גריינמן שררה ידידות עמוקה במשך שבעים שנה, ובפרט בשנים בהם שהה הגר"מ במשך השבוע בקהילה בזכרון יעקב ולמד ביחידות בדירה שיועדה לו לשם כך, לצד עמידתו בראש כמה כוללים באזור אור עקיבא ובשלומי ועוד (כאשר לקראת שבת היה חוזר לביתו בבני ברק), כאשר באותה התקופה שימש הגרי"י פוזן זצ"ל כרב הקהילה החרדית בזכרון יעקב ונועץ רבות ברבי מאיר בעניינים הלכתיים וציבוריים בהתווית דרכה של הקהילה במקום. במשך השנים אף נישאו כמה מצאציהם זה עם זה.

לבקשת בניו של הגרי"י זצ"ל נאות הגר"מ לפתוח את מסע הספדים בהלויתו, אליה הגיע על אף חולשתו, ואף התעקש לצאת מהרכב בשעה שהספיד וכן ללוות את המיטה ד' אמות על אף הדוחק והקור ששרר במקום.

את הספדו פתח הגר"מ בכך שמרגיש שהוא כלל לא ראוי להספידו וכך אמר: "התבקשתי לעשות דבר שאיני ראוי לו כלל וכלל להספיד את החכם השלם המיוחד החד בדרא שהוא מיוחד גם ביחס לדורות קודמים, ואף שאיני יכול להספידו כיון שאני רחוק ממנו כרחוק שמים מארץ בלא גוזמא, הן בגדלותו בתורה ובהתמדתו ובידיעת התורה ובדבקותו ביוצרו יתברך בתמימות, והן בדקדוקו בהלכה בכל העניינים מתוך יראת שמים ויראת חטא עד להפליא, וכן בענוותנותו העצומה. וכן בצומות שלו על אחרים שיתחזקו בתורה, ובקבלת הייסורים באהבה, וממילא איני ראוי לכך".

"אך כבר האריכו חז"ל והזהירו מאוד על ת"ח שאינו נספד כהלכה, וממילא אי אפשר להשתמט לגמרי בטענות איני ראוי". 

וכן בסוף דבריו אמר "וכבר הזכרנו את זה שהרבה בתכניות על צאצאיו שליכו בדרך ה', ולא לחינם זכה למה שזכה לבנים וחתנים תלמידי חכמים מופלגים בתורה ויראת שמים ההולכים בדרכיו.

הרב יעקב ישראל פוזן הרב מאיר גריינמן ניחום אבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד