כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לדרוש צדק

משפחות החטופים הגישו תלונה נגד מנהיגי חמאס

משפחות החטופים הגיעו לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג והצהירו: "ב-7 לעשירי עברנו שואה שניה. יש למגר ולחסל את רעיון המוות הקולקטיבי. ההיסטוריה לא תחזור על עצמה, אנחנו לוקחים את גורלנו בידיים ודורשים את הצדק המגיע לנו". המטרה המיידית של התלונה היא הוצאת צווי מעצר נגד מנהיגי חמאס

משפחות החטופים הגישו תלונה נגד מנהיגי חמאס
משפחות החטופים בהאג צילום: אייל רדושיצקי

כ-100 מבני משפחות החטופים הגישו תלונה נגד מנהיגי חמאס לבית הדין הפלילי הבינלאומי (ICC) בהאג והצהירו: "באנו לדרוש צדק. ב-7 לעשירי עברנו שואה שניה. מפלצות האדם האלו הן יורשיו של היטלר, אייכמן וגבלס. יש למגר אותם ולחסל את רעיון המוות הקולקטיבי שהן מפיצות. ההיסטוריה לא תחזור על עצמה, אנחנו לוקחים את גורלנו בידיים ודורשים את הצדק המגיע לנו.

המטרה המיידית של התלונה היא הוצאת צווי מעצר נגד מנהיגי חמאס. צעד זה צפוי להפעיל לחץ משמעותי לשחרור שאר החטופים ולשמש כמנגנון להבאת צדק לקורבנות ולמשפחותיהם. במקרה בו ראשי החמאס יבחרו להסתגר במדינות כמו קטאר או טורקיה, שאינן כפופות להחלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי, אותן מדינות יצטרכו להחליט האם הן הופכות להיות ערי מקלט לפושעי מלחמה ומבוקשים בינלאומיים או שהן מסגירות אותם בהתאם לצו. 

ד"ר שלי אביב ייני, נציגת המחלקה המשפטית של מטה משפחות החטופים: "הגשת דו"ח מפורט לבית הדין הפלילי הבינלאומי - ה-ICC הוא צעד משמעותי המדגיש את פשעי המלחמה שבוצעו על ידי חמאס ואחרים מאז האירועים המזעזעים של ה-7 באוקטובר. פשעים אלה, כולל רצח עם, לקיחת בני ערובה, היעלמות בכפייה, עינויים ואלימות אינם יכולים ואינם צריכים להישאר ללא עונש. יש להטיל על העבריינים אחריות פלילית על הזוועות שלהם. אנו סומכים על יכולתו של בית הדין הפלילי להביא לצדק עבור החטופים ובני משפחותיהם. זה הוא חלק ממנגנון הפעלת הלחץ לשחרור החטופים ועידוד מדינות ברחבי העולם לנקוט בצעדים משפטיים נגד האחראים למעשים הנתעבים הללו. מדובר בהכרה בינלאומית בכך שהחזקת החטופים היא תמיד בלתי חוקית".

רז בן עמי שחזרה מהשבי לאחר 57 ימים ואישתו של אוהד שעדיין חטוף: "אוהד בעלי האהוב עדיין מוחזק כבן ערובה בעזה. הוא מוחזק כבר 130 ימים של רעב, ללא אוויר, ללא אור וללא חום. חשוף להתעללות פיזית ונפשית במנהרות חמאס, עמוק מתחת לאדמה. באנו לכאן היום כדי לדרוש צדק. העולם לא יכול לשתוק. החוק לא יכול לשתוק. בכל שנייה שבעלי נמצא יש סכנה לחייו. אין לו זמן. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי להחזיר אותו אליי הביתה".

גל דלאל, שורד הטבח במסיבת הנובה ואח של גיא דלאל החטוף בעזה: "כשהגעתי לפסטיבל, אחי הקטן חיכה לי בכניסה. כשהצילו אותי, גיליתי שהחמאס שחרור סרטון של אחי הקטן ובסרטון רואים אותו על הרצפה, עם חולצה קרועה, מסתכל אל המצלמה ואומר את השם שלו, בחדר חשוך. הוא נראה מפוחד, מבולבל וחסר אונים. אין לנו דרך להגיע אליו, לדבר איתו, או אפילו לדעת איך הוא – בזמן שהוא נתון להתעללות פיזית, ופסיכולוגית על בסיס יומי בידי טרוריסטיים אכזריים, ביחד עם 133 חטופים תמימים אחרים. המאבק נגד ארגון הטרור הרצחני חמאס הוא לא רק של מדינת ישראל, אלא של כל העולם. העולם לא יכול להישאר בשקט. הקהילה הבינלאומית חייבת להתערב ולהפעיל לחץ".

ימית אשכנזי, אחות של דורון שטיינברכר החטופה בעזה: "ב-7 באוקטובר מאות מחבלו נכנסו לבתים שלנו. הם חיללו אותנו, רצחו אותנו, חטפו אותנו. אחותי הקטנה נחטפה ממיטתה, ממה שהיה אמור להיות המקום הבטוח ביותר בעולם עבורה. העולם חייב להתעורר. העולם צריך לפקוח את עיניו, להסתכל לנו בעיניים ולהתחיל להכיר במה שעברנו. מה שאנחנו עדיין עוברים. העולם צריך לדעת שאחותי נמצאת במנהרה איפשהו בקור, רעבה, ללא תרופות וחשופה לאלימות במשך 131 ימים. העולם צריך לצרוח איתי ולדרוש שאחותי, יחד עם 133 בני ערובה נוספים, ישוחררו מיד. כל שנייה שם מקרבת אותה למוות".

נדב רודייאף, הבן של ליאור רודייאף: "מחבלי חמאס-דאעש תיעדו את הזוועות שביצעו ולא בררו בין ילדים נשים וגברים - יהודים, בדואים ותאילנדים. הם חטפו, רצחו, ביתרו והחריבו כל דבר שנקרה בדרכם. אנחנו שילמנו ועודנו משלמים מחירים כבדים בשם אלו השונאים אותנו. אל תתנו להם להפוך אתכם לבאים בתור, אל תתנו לקיצוניים הלא אנושיים להתחמק מאחריות על הפשעים אותם הם ביצעו וממשיכים לבצע. הבטיחו והילחמו שלכם ולילדיכם יהיה עולם טוב יותר, אנושי יותר! ללא שנאה, כאב ועצב. זו האחריות המוסריות שלכם".

איתי רגב, ששוחרר משבי חמאס אחרי 54 ימים של תופת יחד עם אחותו מאיה רגב: "נחתתי מחופשה משפחתית ממקסיקו והלכתי עם אחותי מאיה למסיבת הנובה. כשעלתה השמש ב-6 וחצי התחלנו לשמוע טילים ולאחר זמן גם קולות ירי. היינו אני מאיה ועומר ברכב וחטפתי כדור ברגליים ומאיה אחותי חטפה 2 כדורים בכף הרגל ותוך כמה דקות נחטפנו לעזה. עומר ואני הוחזקנו ביחד והרמנו אחד את השני ברגעים השפלים הללו בלי אוכל, אור, תקווה, מקלחת ובגדים ראויים. חיים שמה בתנאים קשים. עכשיו שאני פה והוא שמה אני מבין שהדבר הכי חשוב שאעשה הוא לדבר בשמם על הפחד, חוסר שינה ופגיעות מיניות שחוות הבנות שמה על בסיס יום יומי. לחטופים אין יותר זמן. חייבים להוציא משמה את כולם לפני שיהיה מאוחר מידי".

מלחמת חרבות ברזל מטה משפחות החטופים חמאס בית הדין הבינלאומי בהאג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד