כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
המשבר יחמיר

השר מזהיר: "עלינו לחיות עם 20%-30% מההכנסות בלבד"

הרשות הפלסטינית לא תעצור באף נסיבות את ביצוע מחויבותיה כלפי רצועת עזה ופקידיה ברצועה, ולא יעצרו את התשלום להם באף מצב. כך מצהיר שר האוצר הפלסטיני

פלסטינים. אילוסטרציה
פלסטינים. אילוסטרציה צילום: Atia Mohammed/Flash90

סוגיית כספי המיסים לרשות הפלסטינית עדיין לא נפתרה. שר האוצר הפלסטיני שוכרי בשארה, אמר היום לעיתונאים ברמאללה כי ההסכם בנוגע להעברת כספי המיסים המקוזזים לנורבגיה נשאר תקוע בשל "חילוקי דעות מהותיים סביב חלק מהפרטים", ומזהיר מכך ש"עלינו לחיות עם 20%-30% מההכנסות בלבד" כשהמשבר יחמיר.

בשארה הבהיר כי "קיבלנו את ההסכם בהחשבתו זמני ומכורח הנסיבות, אבל נמשיך לדרוש את כלל זכויותינו." עוד הוסיף כי בחודש וחצי האחרונים הם נמצאים בדיונים על תוכן ההסכם ובגלל פרטי ההסכם עד כה לא התבצעה העברת שום סכום אל נורבגיה.

לדבריו, יש פער גדול בין העמדות הפלסטינית והישראלית. עוד מסר כי "הרשות לא תעצור באף נסיבות את ביצוע מחויבותיה כלפי רצועת עזה ופקידיה ברצועה, ולא יעצרו את התשלום להם באף מצב, גם כאשר ממשלת ישראל ובמיוחד שר האוצר ה"יהיר" סמוטריץ' מתעקשים לעצור את העברת כספי הרשות אל הרצועה", וכי "הנושא אינו סתם כלכלי אלא תלוי בכבוד הלאומי".

עוד אמר בשארה כי עד סוף 2023 הקיזוזים הישראלים היו למעלה מ-4.8 מיליארד ש"ח, מתוכם 2,94 מיליארד לתשלומי משפחות מחבלים, 950 מיליון דמי מעבר של גשר אלנבי ועוד 956 מיליון שקשורים לעזה, תשלומים שעומדים על 52 מיליון ש"ח לכל חודש. מאז אוקטובר קיבלנו דמי מיסים מקוזזים של חודש אחד בלבד ואת השאר סירבנו לקבל, ונסכים רק לאחר תוצאות הדיונים בנוגע להסכם מול נורבגיה.

שוכרי בשארה הרשות הפלסטינית כספי מיסים קיזוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד