י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בהשתתפות נציגי זק"א: וועדת הכנסת התכנסה לדון בנושא ההילולא במירון

בפתח הוועדה צוין כי ההילולא תתקיים כמידי שנה רק במידה ולא תתפתח מלחמה בצפון ורק אם ההילולא תאושר ע"י גורמי הצבא והמשטרה • בדיון השתתף ראש אגף מבצעים בזק"א, חיים וינגרטן אשר ציין כי בארגון זק"א ערוכים לקחת חלק מרכזי בהילולא, כפי שהיה במהלך שני העשורים האחרונים

בהשתתפות נציגי זק"א: וועדת הכנסת התכנסה לדון בנושא ההילולא במירון
צביקה פוגל עם יוסי דייטש צילום: באדיבות המצלם

שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש יחד עם ראש הוועדה לביטחון לאומי, חבר הכנסת צביקה פוגל התכנסו הבוקר (רביעי) לדון בנושא ההילולא במירון שתיערך בל"ג בעומר הקרוב בהר מירון בהשתתפות רבבות.

בפתח הוועדה צוין כי ההילולא תתקיים כמידי שנה רק במידה ולא תתפתח מלחמה בצפון ורק אם ההילולא תאושר ע"י גורמי הצבא והמשטרה.

בדיון השתתף ראש אגף מבצעים בזק"א, חיים וינגרטן אשר ציין כי בארגון זק"א ערוכים לקחת חלק מרכזי בהילולא, כפי שהיה במהלך שני העשורים האחרונים.

בדבריו אמר וינגרטן: "כבוד ראש הועדה מר צביקה פוגל וכבוד השר הרב מאיר פרוש, אנחנו בזק"א נערכים כמו בעשרות שנים האחרונות לקראת הילולת הענק. אנחנו פועלים תחת פיקוד משטרת ישראל בראשות רב משטרת ישראל במחוז צפון וחוף הרב אנשיל פרידמן באיתור נעדרים וילדים אבודים בשטח ההר ושאר המתחמים. מידי שנה אנו פועלים לחלוקת עשרות אלפי צמידי זיהוי לילדים קטנים כאשר השנה זה יותר נחוץ מפאת השבת הסמוכה להילולא, אז ניתן דגש חזק יותר על זה".

וינגרטן הוסיף כי בארגון ימשיכו במסורת חלוקת עשרות אלפי בקבוקי מים לטובת העולים מירונה. "השנה אנו נערכים יחד עם מאות המתנדבים בגזרות השונות ואנו מתרגלים גם תרחישי אסון חלילה הן בהיבט מלחמתי והן בשאר ההיבטים. אנו מתרגלים זאת ואנו עורכים לכך היטב". בדבריו ציין כי הארגון ימשיך להיות חלק ממערכת הכריזה הכללית לסייע באיתור נעדרים וילדים במקרה הצורך.

"שנה שעברה", ציין וינגרטן, "היה שיתוף פעולה נפלא עם הפרויקטור יוסי דייטש ואני רוצה לברך על כך. אנו בארגון זק"א נתאים את עצמנו לכל מצב. אני מברך את העוסקים במלאכה בברכת הצלחה ושזכות התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי תעמוד לכולנו".

מירון ל"ג בעומר צביקה פוגל מאיר פרוש חיים וינגרטן יוסי דייטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד