כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
איך אומרים פייערמאן בעברית:

הכבאי הגיע לחיידר של בנו והילדים למדו על כללי בטיחות באש

במסגרת לימוד האות פ' בתלמוד תורה, הילדים למדו על המילה פייער • אברך המשמש כבן שירות בשירות האזרחי בכבאות והצלה במחוז צפון פנה למפקדיו וביקש שיגיעו לכיתה בו לומד בנו וישוחחו עם הילדים על החשיבות לזהירות מאש • מנכ"ל הרשות לשירות לאומי אזרחי, ראובן פינסקי ברך על היוזמה המקורית וציין כי הרשות רואה חשיבות גדולה לחיבור המתנדבים עם הקהילה

הכבאי הגיע לחיידר של בנו והילדים למדו על כללי בטיחות באש
הילדים לומדים על בטיחות אש צילום: באדיבות המצלם

בשנים האחרונות מתרחש שינוי מרענן בשירות אזרחי. המתנדבים משתלבים במגוון מסלולי שירות תעסוקתיים המקנים להם ניסיון מקצועי בנוסף לשירות משמעותי למען הקהילה. במסגרת זו פותחה תכנית 'מעלות' בה מקבלים המתנדבים הכשרה מקצועית לתפקיד בשירות. הצלחת התוכנית ושביעות הרצון של המתנדבים והבוגרים תרמו לכך שהתווספו מסלולי שירות נוספים.

בן השירות נכנס למחזור הרביעי של תכנית מעלות וקיבל הכשרה בתחום הגנה מאש, תחום עם ביקוש גבוה בשוק הפרטי. בסיום ההכשרה, לפני מספר חודשים החל להתנדב במערך כבאות והצלה במחוז צפון בתפקיד אליו הוכשר. ההיכרות של בני השירות עם גורמי הביטחון והצלה בגופים השונים מייצרת חיבורים מפתיעים ורעיונות לתרומה וערך מוסף עבור הקהילה לעיתים של המתנדבים עצמם.

כך נולדה היוזמה של המתנדב שפנה למפקדיו וביקש שיגיעו בכבאית של המערך וישוחחו עם הילדים על הזהירות שיש לנקוט מאש. הרעיון שעלה היה לחבר זאת עם סדר לימוד הא-ב בתלמוד תורה וכאשר הילדים שלומדים ביידיש הגיעו לאות פ' ולמדו על המילה אש-פייער הפתיע האב יחד עם מפקדיו ובתיאום עם הנהלת התלמוד תורה הגיעו באחד הימים האחרונים והציגו לילדים את הכבאית והציוד שעליה.  

הילדים עמדו פעורי פה שעה שהכבאית הגיעה לרחבת תלמוד התורה, כאשר בן השירות, עמד במשך שעה ארוכה יחד עם צוות הכבאית והסביר לילדים על סכנות האש ועל תפקידה של הכבאית בעת הצורך. המלמדים בתלמוד תורה החסידי הודו נרגשות לאב שהגיע עם רעיון מבריק ומקורי ואמרו כי את האות הזו הילדים בוודאי לא ישכחו לעולם.

מנכ"ל הרשות לשירות לאומי אזרחי, ראובן פינסקי ברך על היוזמה המקורית וציין כי הרשות רואה חשיבות גדולה לחיבור של המתנדבים עם הקהילה במסגרת התפקידים השונים אותם הם מבצעים בגופים הביטחוניים. "השילוב הנכון בין תפקיד מקצועי ואיכותי לשירות משמעותי תורם לחיבורים ורעיונות נפלאים עבור בני השירות ועבור הקהילה". על נושא הבטיחות מאש אליו נחשפו הילדים הוסיף "מוטלת עלינו אחריות לפעול על מנת למנוע פגיעה בנפש ואני שמח לשמוע על בני השירות האזרחי שפועלים להצלת נפשות מדי יום ובאחריות רבה ממשיכים בפעילות זו בתוך הקהילה". 

 

 

כבאית בטיחות אש ילדים חרדים חיפה כבאות והצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד