כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מגמה מדאיגה

התפרצות הכולרה הקטלנית ביותר בעשור האחרון באפריקה

התפרצות הכולרה הקטלנית ביותר בעשור האחרון פגעה בדרום אפריקה. המחלה הנישאת במים הרגה יותר מ-4,000 בני אדם בשבע מדינות במהלך השנתיים האחרונות. מומחים מאשימים סופות קשות, מחסור בחיסונים ומערכות מים וביוב לקויות

התפרצות הכולרה הקטלנית ביותר בעשור האחרון באפריקה
ברז מים נקיים צילום: pixsabay

התפרצויות של כולרה, מחלה חיידקית הנישאת במים, משתוללת כעת בחמש מדינות במרכז ובדרום אפריקה, החל מהצפון הרחוק הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ועד מוזמביק.

המגיפה התפשטה במהלך השנתיים האחרונות, הדביקה יותר מ-220,000 והרגה יותר מ-4,000 בני אדם בשבע מדינות. זוהי ההתפרצות האזורית הקטלנית ביותר מבחינת מקרים ומקרי מוות שפגעו באפריקה מזה עשור לפחות, אמר ד"ר פטריק אוטים ל'ניו יורק טיימס', המפקח על תגובת הכולרה עבור ארגון הבריאות העולמי באפריקה.

עובדי בריאות הציבור באפריקה אומרים כי נדיר לראות כל כך הרבה מקרים בכל כך הרבה מדינות בו זמנית.מקרי הכולרה באפריקה היו למעשה בירידה והגיעו לשפל בשנת 2020, אמר. אבל אז הגיעה עלייה במערב אפריקה ב-2021, ואחריה ההתפרצות הנוכחית בחלק הדרומי של היבשת.

שתי מדינות זמביה ומלאווי, דיווחו על התפרצויות הכולרה הגדולות ביותר שלהן אי פעם, זימבבואה ראתה את מספר המקרים השני בגובהו ברשימה. מתוך 19 מדינות באיחוד האפריקאי דיווחו על מקרי מוות ומקרים במהלך השנה האחרונה, כמעט שלושה רבעים מהמקרים הגיעו מדרום אפריקה, על פי מרכז אפריקה לבקרת מחלות ומניעתן .

"מצב הכולרה בדרום אפריקה במיוחד בזימבבואה ובזמביה הוא נורא", אמר ד"ר מוניה עמרני, ראש הצוות הרפואי של דרום אפריקה בארגון רופאים ללא גבולות. המקרים קשורים למזג אוויר, מחסור בחיסונים ותשתיות מים וביוב לקויות, אמרו מומחי בריאות הציבור.

זמביה נפגעה בצורה הקשה ביותר מהמחלה והיא חווה את ההתפרצות הקטלנית ביותר מאז אוקטובר, יותר מ-650 אנשים מתו ויותר מ-18,500 נדבקו, אם כי המקרים ומקרי המוות הואטו מאז הגיעו לשיא בינואר. 5 מקרי מוות דווחו במהלך 24 שעות ביון יום ראשון לשני, בהשוואה ליותר מ-15 מקרי מוות שנרשמו מדי יום בחודש שעבר. בתי הספר נפתחו מחדש ביום שני האחרון לאחר עיכוב של כחודש.

ד"ר פטריק אוטים אמר כי כמחצית ממקרי המוות בזמביה התרחשו בבית ולא במרכזי בריאות, אינדיקציה לכך שאנשים הכחישו או לא ידעו שהם חולים בכולרה.

דרום אפריקה כולרה אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד