ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
התחממות בצפון

דיווחים בלבנון: לפחות 11 הרוגים בתקיפות צה"ל

דיווחים בלבנון על 11 הרוגים בתקיפות צה"ל בדרום המדינה. רשת "אל-מיאדין" המקומית דיווחה כי לפחות 11 בני אדם נהרגו בדרום המדינה. לפחות שמונה מההרוגים בתקיפת בית באזור א-נבטיה

דיווחים בלבנון: לפחות 11 הרוגים בתקיפות צה"ל
גבול לבנון - מלחמת חרבות ברזל צילום: דוד כהן, פלאש 90

בלבנון דווח הלילה על 11 הרוגים בתקיפות צה"ל בדרום המדינה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, דיווחה כי לפחות 11 בני אדם נהרגו בעיירות בדרום המדינה, לפחות שמונה מההרוגים באזור א-נבטיה.  לפי הדיווח, התקיפה הישראלית גרמה לנזק רב.

תקיפות צה"ל הגיעו לאחר מותה של חיילת אתמול מפגיעת רקטה ששוגרה מלבנון ונפלה בבסיס פיקוד הצפון בצפת. ההרוגה היא עמר שרה בנג'ו, בת 20 ממושב גיאה, ששירתה כבקרית איסוף יבשתי בגדוד 869 של אוגדה 91 (עוצבת הגליל). שמונה חיילים נפצעו כתוצאה מהנפילה, אחד מהם במצב קשה, אחד בינוני והשאר קל. הם פונו לבית החולים זיו בעיר.

למרות ההסלמה העקובה מדם בגבול לבנון והרחבת היקף הפגיעה בין שני הצדדים בשעות האחרונות, גם לבנון וגם ישראל אינן רוצות שהמלחמה תתרחב.

מקור דיפלומטי צרפתי אמר לרשת אל ערביה כי שתי המדינות ביקשו מצרפת לתווך כדי למנוע מלחמה נרחבת.

הוא אמר לאל ערביה/אלחאדת' כי לתיווך בין הצד הישראלי והלבנוני לרגיעה לא יהיו סיכויים גדולים להצליח אם זה היה רק מצד ​​ארה"ב.

הוא הדגיש כי צרפת מתאמת באופן הדוק עם האמריקנים, שיחסיהם קרובים יותר לישראל מבחינה היסטורית, כדי למנוע את התרחבות הסכסוך בין צה"ל לחיזבאללה בגבול.

לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד