כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נתונים מדאיגים

דוח חדש: שיא של 40 שנה בתקריות אנטישמיות בבריטניה

דוח של הקרן לביטחון קהילתי שהתפרסם היום מדווח על שיא של עשרות שנים בתקריות האנטישמיות בבריטניה, בסך 4,103 תקריות. בדוח נכתב: "עלייה זו בשנאה האנטי-יהודית הייתה חגיגה של מתקפת חמאס על ישראל"

דוח חדש: שיא של 40 שנה בתקריות אנטישמיות בבריטניה
ריסוס גרפיטי: אילוסטרציה צילום: unsplash

דוח של הקרן לביטחון קהילתי שהתפרסם היום דיווח על 4,103 תקריות אנטישמיות בבריטניה בשנת 2023, עלייה מהשיא השנתי הקודם של 2,261. זהו שיא של 40 שנה בתקריות אנטשימיות בבריטניה - וזאת כמובן על רקע המלחמה. 

בדוח נכתב: "מספר שיא זה נובע מהעלייה האדירה של האנטישמיות ברחבי בריטניה בעקבות המתקפה של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר 2023. נתון זה לבדו עולה על כל סך האירועים האנטישמיים השנתיים הקודמים שתועדו על ידי CST, ומסמן עלייה של 589% מ-392 מקרי האנטישמיות שדווחו ל-CST באותה תקופת זמן בשנת 2022".

מתוך 4,103 התקריות שדווחו, 2,699 (66%) היו מאז ה-7 באוקטובר. בהמשך הדוח נכתב: "המהירות שבה אנטישמים התגייסו בבריטניה ב-7 באוקטובר ומיד אחריו מצביעה על כך שלפחות בהתחלה, עלייה זו בשנאה האנטי-יהודית הייתה חגיגה של מתקפת חמאס על ישראל, ולא כעס על התגובה הצבאית של ישראל בעזה".

מנכ"ל הקרן מארק גרדנר אמר: "יהודי בריטניה חזקים ועמידים, אבל התפוצצות השנאה נגד הקהילה שלנו היא חרפה מוחלטת. זה קורה בבתי ספר, אוניברסיטאות, מקומות עבודה, ברחובות ובכל המדיה החברתית. אנו מגנים את השתיקה הרועמת מצד אותם חלקים בחברה שקוראים בלהיטות לגזענות בכל מקרה אחר, למעט כשמדובר בשנאת יהודים".

אנטישמיות באירופה בריטניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד