כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סנקציות על סמוטריץ'

דיווח: ביידן זעם על נתניהו וניתק את הטלפון

לפי דיווח אמריקני, המתיחות בין הנשיא ביידן לראש הממשלה נתניהו גוברת מיום ליום. לפי הדיווח ביידן כעס כל כך בשיחה בין השניים "עד שכמעט צעק", והכריז ששיחת הטלפון "הסתיימה". גורמים אמריקאים שקלו להטיל סנקציות על שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר

דיווח: ביידן זעם על נתניהו וניתק את הטלפון
בנימין נתניהו וג'ו ביידן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל": המתיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן החריפה בשבועות האחרונים משמעותית - זאת ברקע התכנון הישראלי למבצע ברפיח. 

לפי הדיווח, במהלך שיחה מתוחה בין השניים ב-28 בדצמבר, הכריז הנשיא שהשיחה "נגמרה" וניתק את השיחה, על פי גורמים אמריקנים, ביידן ניתק לנתניהו את הטלפון סביב דיון על שאלת הפגיעה בחפים מפשע. 

ביידן על פי הדיווח, כעס כל כך "עד שכמעט צעק" בשיחה בין השניים, בסופה הכריז ששיחת הטלפון "הסתיימה" וניתק.

בתוך כך שגריר ישראל בוושינגטון אמר אתמול לנתן גוטמן על המתיחות בין ביידן לנתניהו: "לא צריך להגזים במתיחות עם הממשל – יש שיח דיפלומטי בריא ואין חשש שביידן יפסיק את הסיוע לישראל". 

עוד קודם לכן מלקולם הונליין, ראש "ועידת הנשיאים" ומראשי הקהילה היהודית בארה"ב, התייחס למתח בין נשיא ארה"ב ביידן לבין ראש הממשלה נתניהו - ולדיווחים לפיהם ביידן אמר על נתניהו דברים קשים בשיחות סגורות. 

"זאת לא הדרך שבני ברית כל כך קרובים צריכים לקרוא אחד לשני. מצד שני, גם אנשים בישראל לפעמים אומרים אמירות מצערות", אמר. עוד ציין כי "ישראל לא מאבדת את התמיכה של העם או של הקונגרס בארה"ב".

עוד דווח כי בחודש שעבר, הממשל האמריקני שקל להעביר מסר של אי שביעות רצון מישראל.

התכנית היתה לשנות את ההחלטות מתקופת טראמפ: אחת, המאפשרת לתייג מוצרים שיוצרו בהתנחלויות יהודיות "בגדה המערבית הכבושה" על ידי ישראל כ"תוצרת ישראל", והשניה, לפיה ההתנחלויות בגדה המערבית מפרות את החוק הבינלאומי.

גורמים אמריקאים אמרו שהם שקלו גם להטיל סנקציות על "שני חברי ממשלת הימין המשפיעים של נתניהו": שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר. 

אבל, בסופו של דבר, ממשל ביידן חוקק סנקציות רק נגד ארבעה מתנחלים לא מוכרים ברובם.

 

ג'ו ביידן נתניהו ארצות הברית סנקציות בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד