י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אשדוד בסכנה?

"העמידה של ש"ס על הגדר מסכנת את היהדות החרדית בעיר"

לאחר חודשים של קמפיין, ברק סרי, יועצו לשעבר של דרעי, הודיע כי הוא פורש מהמירוץ לראשות העיר ומעביר את תמיכתו לסניה כצנלסון, הנתמך על ידי ליברמן, מועמד יוצאי ברית המועצות התחזק משמעותית ובחירתו מהווה סיכון לעולם התורה החרדי

 "העמידה של ש"ס על הגדר מסכנת את היהדות החרדית בעיר"
ברק סרי צילום: מתוך פייסבוק

המועמד לראשות העיר אשדוד, ברק סרי הודיע אתמול (רביעי) כי הוא פורש מההתמודדות לראה"ע ומעביר את תמיכתו לשמעון (סניה) כצנלסון, המייצג את עולי חבר העמים ונתמך על ידי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

על פי הדיווח, ברק סרי וכצנלסון יהיו שותפים ובתמורה סרי יסיר את מועמדותו, יתמוך בכצנלסון ובשנה החמישית ברק סרי ימונה לראשות העיר במקום כצנלסון, במידה והלה אכן ייבחר לראשות העיר. עד אז הוא ישמש כממלא מקום ראש העיר, כך לפי הסיכום ביניהם.

יצוין כי ברק סרי, יועצו לשעבר של יו"ר ש"ס אריה דרעי שיצא למהלך ההתמודדות על כס ראשות העיר אשדוד, היה בטוח כי דרעי יצהיר על תמיכת ש"ס בו. גם אנשיו של דרעי היו שותפים למהלך מאחורי הקלעים והבטיחו כי בבוא העת הם יודיעו על תמיכה רשמית באיש אמונם. כעת נראה כי אותם יועצים הוליכו שולל את יו"ר ש"ס ולא בפעם הראשונה.

בראשית הדרך ברק סרי היה בטוח כי יטרוף את הקלפים בעיר אשדוד. סכסוך אישי בין יו"ר ש"ס בעיר אשדוד לבין המועמד הטבעי ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הביאו אותו להחליט את ההחלטה ולשגר את ברק סרי להתמודד על כס ראש העיר ולאיים על כסאו של לסרי.

אלא שכעת, שבועיים לבחירות המוניציפליות, ברק סרי הודיע כי הוא פורש מהמירוץ וכי הוא חובר לשמעון כצנלסון, איש חבר העמים ושנוא נפשם של החרדים בעיר אשדוד אשר מתמודד לראשות העיר בתמיכת מפלגת "ישראל ביתנו" של איווט ליברמן.

המהלך מזניק את כצנלסון למקום השני מול לסרי, מה שעשוי אולי ללמד על יחסים שנרקמים בין דרעי וליברמן המתחדשים. מאידך, הדבר מעורר זעם בקרב תומכי ש"ס שחוששים מעלייה בכוחו של כצנלסון. 

גורמים בעיר אומרים ל"בחדרי חרדים" כי עצם שתיקתה של תנועת ש"ס יכולה חלילה להמליך באופן רשמי ראש עיר שהתבטאויותיו הבוטים ומעשיו נגד החרדים באשדוד הם לחם חוקו. "הציבור החרדי, לרבות הספרדי, לא יסלח על מהלך כזה".

עוד הוסיפו ואמרו כי "הקהילה החרדית והמסורתית באשדוד בסכנה, כולנו יודעים מה כוונותיו של כצנלסון כלפי המגזר החרדי, הוא ישאיר אותנו בלי כלום. אנחנו מבקשים מש"ס לגלות אחריות כלפי עולם התורה, ולא לקחת את הסיכון הזה".

אשדוד ברק סרי בחירות מוניציפליות 2023 ש"ס יחיאל לסרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד