י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ככל שמועד הבחירות מתקרב כך מתברר: יותר ויותר קהילות חסידיות תומכות באגודת ישראל

בכינוס ראשי הקהילות החסידיות נחשפו נתוני אמת מתוך עבודות הפילוח של מטה אגו"י בעיר

ככל שמועד הבחירות מתקרב כך מתברר: יותר ויותר קהילות חסידיות תומכות באגודת ישראל
כנס בחירות בבי"ש צילום: באדיבות המצלם

בתחושת התלכדות והתלהבות חסידית, התכנסו אמש בבית שמש ראשי הקהילות החסידיות בעיר הפועלים יחדיו למען הצלחתה של אגודת ישראל בבחירות הקרובות לעיריית בית שמש. הכינוס המיוחד נועד בכדי ללבן דעות ולהחליף רעיונות איך וכיצד להרבות פעלים למען הצלחת המערכה.

את הכינוס בו השתתפו עשרות גבאים וראשי קהילות חסידות מקרב כ-20 קהילות המאוגדים באגו"י בעיר, פתח והנחה יו"ר הרשימה הרב חנוך דרנגר. בדבריו עמד על חשיבותה של המערכה ועל הזכות הגדולה של נציגי אגו"י ההולכים לאורם והכוונתם של גדולי הדור שליט"א. בפתח דבריו הזכיר את פעליו של המשנה לראש העיר הרב ישעיהו ארנרייך שפעל למען ביסוס הקהילות החסידיות בעיר, ומתוך תחושת שותפות חיבר את כל הקהילה לאגודה אחת, ואת פרי יגיעתו זוכים כולנו לראות

בדבריו הציג הרב דרנגר את המספרים מתוך עבודת מטה הפילוח של אגו"י בעיר, והתייחס גם לחלוקת המנדטים בעיר, ואמר כי לפי המספרים אגו"י מתקרבת ל-3 מנדטים וידידינו הרב ישעיה בוקסבוים הניצב במקום ה-3 ברשימה גם יבחר למועצת העיר. זה הרבה תלוי בפעילות של כולנו, זה בהישג יד, ועלינו לשנס מותנים בימים שנותרו בכדי להגיע להגדלת כוחה של אגו"י.

הרב מאיר שכטר הנציג ה-2 ברשימת אגו"י אמר בדבריו: "התאספנו נציגים מכל הקהילות, ראשית תודה לכולם שהגיעו בהתרעה קצרה, כולם הגיעו לכאן באחדות אמיתית עם להט חסידי בהוראת גדולי ישראל שליט”א, שרואים את החשיבות במערכה הזו. אני נכנס לראשונה לפעילות כחבר עירייה ואני מכיר את הנציגים של אגו”י מהצד השני כמי שניהל מוסדות בעיר. תמיד הדלת של הנציגים הייתה פתוחה בפנינו בכל עת ובכל שעה, וזה הזמן להוקיר תודה על כך, וכמובן זה מאתגר את כולנו הנציגים החדשים לפעול בדרך זו".

"המיוחדות של אגו"י בבית שמש היא שהיא מאגדת את הקהילות המבוססות על דרך התורה והחסידות, נציגים לא של עצמם אלא של גדולי ישראל שליט"א, ומשכך האחריות רבה על כולנו. השליחות הזו מחייבת את כולנו לפעול לחיזוק הכוח של אגו"י שכל כולה בנויה על ציות לגדולי ישראל. חשוב למקסם את הקולות בתוך הקהילות, וחשוב גם להביא קולות מקהלים נוספים, יש לנו משנת חיים סדורה שצריך להציג אותה, ובוודאי חסישד'ע יונגלייט  שאכפת להם מעתיד הדורות יצטרפו עמנו ללגיונו של מלך, גם למען חיזוק אגו"י, וגם למען בחירתו של ראש העיר הבא הרב משה אבוטבול בס"ד", סיים הרב שכטר את דבריו.

אחר התכבד לשאת דברים המשנה לראש העיר הרב ישעיהו ארנרייך שזכה לשבחים רבים מצד הדוברים הרבים על פעילותו הרבה למען קהילות הקודש ומוסדות החינוך בעיר. בדבריו עמד הרב ארנרייך על כמה נקודות. א. "משבחים 'זה אמר וזה נתן', אנחנו הנציגים לא נותנים כי זה לא שלנו אלא זה של כולנו, וזה מה שמייחד את אגו"י, כולם שותפים כאן, והכל של כולנו, וזו הדרך שהביאה לכך שנוכל להתאחד ולפעול יחדיו למען ביסוס קהילות הקודש בעיר". הדבר השני: "מדברים על אווירה ציבורית, אווירה ציבורית לא נהיית לבד אלא עושים אותה, אם נפעל אנחנו שבכל בית יהיו שלטים עד הבחירות זה ישפיע על האווירה, וזה חשוב במיוחד במערכה זו בה יש בלבול רב.

הרב ארנרייך ביקש בדבריו להדגיש כמה חשיבות יש לכל נציג של אגו"י בעירייה, ולכן הפעם כאשר הנציג השלישי נמצא בהישג יד מוטל עלינו לעשות מאמץ נוסף. "יכול להיות שאם נביא רק עוד 200 קולות נקבל נציג נוסף על כל המשתמע מכך, ולכן חשוב שכל אחד יעשה עוד מאמץ נוסף, אם זה להביא ידיד או בן משפחה, יש הרבה שניתן להביא אותם, עלינו רק לפעול ולעשות, ולקל גומר עלי".

שר השיכון ויו"ר יהדות התורה הרב יצחק גולדקנופף אמר בדבריו כי מה שמייחד את המתכנסים כאן שהם לא באו לעבוד בבחירות אלא באו לעשות רצון צדיק, לא מעניין אותם בחירות ולא פוליטיקה אלא מעניין אותם איך מרימים את קרן התורה והחסידות בעיר. "לא קלה היא דרכם של חברי העירייה, אני זוכר את הקשיים שהיו לאבי ז"ל כנציג אגו"י בעיריית ירושלים. באותם ימים לא חשבו שמגיע לחרדים דבר ועל כל כיתה היו צריכים להיאבק ואפילו נייר לא נתנו להם. כיום ב"ה המצב השונה, אומנם יש קשיים, אבל יש כר פורה לעבוד, ולכן חשוב ונחוץ למען עתיד העיר שיהיה כאן ראש עיר משכמו ומעלה, וכן נציגים נאמנים שהולכים לאורם של גדולי ישראל שליט"א".

"במערכה  חשובה זו", הוסיף הרב גולדקנופף, "יש לנו אחריות גדולה ביותר, המאבק כאן הוא לא עוד מאבק, הוא מזכיר לנו את המאבק של שנת תשמ"ט, מאבק של 'יד החסידים על העליונה'. המאבק הוא כיצד צריכים לפעול נציגי ציבור, האם הם נציגים של עצמם או נציגים של גדולי ישראל. לכן עלינו להגדיל את כוחה של אגו"י, להראות שהציבור החסידי נאמן לציות של 'ועשית ככל אשר יורך', וכלל שנרבה ונחזק זאת, נביא לקידוש שם שמים, משה אמת ותורתו אמת".

סגן השר הרב יעקב טסלר אמר בדבריו בכינוס: "המטרה של כולנו שהתכנסו כאן ברורה ביותר, כולם כאן יודעים למי להצביע לעירייה ולמי להצביע לראשות העיר, אך התכנסנו כאן בכדי להביא לכך שיהיו עוד אלפי יהודים טובים שיצטרפו ללגיונו של מלך. יש לי הרגשה הפעם בבית שמש שיש הרבה מה לעבוד, יש כאן בתי מדרשות כלליים שאפשר לדבר שם אנשים ולהסביר להם, ויש הרבה איך לפעול ולעשות בכדי לחזק את אגו"י. המערכה בבית שמש היא שונה מערים אחרות, אך מנגד יש כאן כלים שאין בערים אחרות, ואם ננצל את הימים עד הבחירות אנחנו יכולים בס"ד להביא הישגים גדולים ביותר, שכל בית שמש תוכל ליהנות מכך בשנים הקרובות".

"כמי שהיה חבר עירייה באשדוד במשך שני קדנציות", הוסיף הרב טסלר, "למדתי מקרוב כמה חשיבות יש לכל נציג חרדי נוסף, זה פשוט עולם ומלואו, ולכן בבית שמש שאפשר להשיג שלשה ואולי אפילו ארבעה נציגים לאגו"י זה אוצר בלתי נדלה של זכויות למען הציבור, יוכלו כאן לפתח יותר את הקהילות ואת המוסדות, ומשכך עלינו לנצל את ההזדמנות אולי החד פעמית שנקראה בדרכינו, לשנס מותניים לפעול ולהפעיל, כפי שהורנו גדולי ישראל שליט"א".

בסיום הכינוס הודיע הרב דרנגר כי הפורום המיוחד הזה שהתכנס, יתכנס שוב בימים הקרובים, וכן יתכנס לאורך כל הקדנציה מתוך רצון אמיתי לאחד כוחות ולפעול יחדיו למען העיר ותושביה.

בית שמש בחירות אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד