כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
קרב צמוד

הבחירות באלעד: החלטת ה'פלג' הכריעה את הבחירות? | הנתונים

הפלג הירושלמי החליט לתמוך במועמדותו של יהודה בוטבול לראשות העיר אלעד | האם הבחירות הוכרעו כפי שטוענים בש"ס? | זה מה שהנתונים מגלים

הבחירות באלעד: החלטת ה'פלג' הכריעה את הבחירות? | הנתונים
העיר אלעד. אילוסטרציה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

הפלג הירושלמי החליט לתמוך במועמדותו של יהודה בוטבול לראשות העיר אלעד, ובש"ס טוענים כי בעקבות זאת, הבחירות הוכרעו והמועמד יהודה בוטבול ינצח בוודאות את ראש העיר המכהן, ישראל פרוש, המתמודד לקדנציה שלישית.

אך עיון בנתונים מעלה כי למרות החלטת חסידות ויז'ניץ והפלג הירושלמי לתמוך במועמד ש"ס, מה שהופך את הקרב לצמוד יותר, פרוש עדיין המועמד המוביל ובעל הסיכוי הגדול יותר לנצח את הקרב שמרתק את הפוליטיקה החרדית.

בניגוד לטענות ש"ס כי הפלג הירושלמי באלעד שווה 1,300 קולות, תוצאות הבחירות הקודמות מלמדות כי הם קיבלו רק 612 קולות. בנוסף, קהלים שלא תמכו אז בפרוש תמכו בפלג, אך שבסיס התמיכה שלהם קטן משמעותית, ולא מדובר בדרמה.

במקביל לש"ס שהצליחה לגייס לטובתה את ויז'ניץ ואת הפלג, השווים יחד פחות מ-1,800 קולות, פרוש גייס הפעם את תמיכת דגל התורה כולה. בבחירות הקודמות, 1,200 מצביעי דגל תמכו בצברי, ועוד 1,300 מצביעי דגל שמו פתק לבן בקלפי. הפעם, מדובר בתוספת של 2,500 קולות עבור שרוליק פרוש.

אליהם, יש להוסיף את תמיכת צברי בפרוש. בבחירות הקודמות הוא קיבל 1,200 קולות של בני הקהילה התימנית בעיר. גם אבי דיין, הנציג של הגר"מ מאזוז תומך בפרוש, והוא שווה 1,500 קולות. הגר"ש ארוש הורה גם הוא להצביע עבור שרוליק פרוש, תוספת של עוד מאות קולות של חסידי ברסלב.

כמו כן, ההחלטה של יו"ר עוצמה יהודית השר איתמר בן גביר לתמוך במועמדותו של ישראל פרוש לראשות העיר אלעד, עשויה להביא לו תוספת כוח של מאות קולות של מצביעים צעירים בעיר.

בסך הכל, פרוש מצליח להגדיל הפעם את בסיס קולות התמיכה שלו, מה שמראה כי למרות הקרב הצמוד, הוא בעל הסיכוי הטוב ביותר לנצח את המירוץ.

אלעד הפלג הירושלמי בחירות מוניציפליות 2023 ישראל פרוש יהודה בוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד