כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לייבל'ה מסכם שבוע

מהקוטב הצפוני לאדמו"ר שהשתתף בוועדת חוץ ובטחון

והשבוע בלייבל'ה: מיהו האדמו"ר שהופיע בוועדת חוץ וביטחון? | היועצים האסטרטגים שיצאו ל'מזחלת כלבים' בקוטב הצפוני | ראש העיר החרדי ששומר על כסאו זה עשרות שנים, יצא לחו"ל | מ"מ ראש העיר נצפה במנחה במניין הקבוע ברוממה | והרבי שתועד כאחד האדם בטיסה

מהקוטב הצפוני לאדמו"ר שהשתתף בוועדת חוץ ובטחון
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה נערך בכל כוחו לבחירות לרשויות המקומיות, אבל הוא לא יודע איך, כמה ולמה. בכל עיר יש שלל אינטרסים ואמוציות, ולייבל'ה שכבר הזדקן, קשה לו להחזיק ראש בכל מקום מי נגד מי. בייחוד אחרי שלייבל'ה שמע על כמה יועצים שעובדים עם מועמדים מתחרים ולפעמים שוכחים באותו רגע עבור מי הם בעצם עובדים. 

בשל כך ולקראת הישורת האחרונה של הבחירות המקומיות, הרחיק לייבל'ה להפוגה קלה בקוטב הצפוני וביקר בפינלנד עם קבוצת יועצים אסטרטגיים, במטרה לפעול ולהפעיל עבור מועמדי גדולי ישראל בכל החזיתות. אך למרות כל ההפצרות, הכלבים הסיביריים הבהירו כי הם נייטרלים ולייבל'ה חזר הביתה בידיים ריקות.

כך נראו הכלבים בתיעוד וידאו בלעדי היישר ללייבל'ה מהקוטב הצפוני בשלושים מינוס קור כשהכלבים באמת רצים.

ומי שיודע יודע כי הפודקאסט המפורסם 'זכרון מוישה' מבית אתר 'בחדרי חרדים' הוקלט השבוע על הקרח ממש בקוטב הצפוני במינוס 24 מעלות. צפו בתמונה בלעדית של יצחק פלדמן ומוישה ויסברג מקליטים. 

באדיבות המצלםפלדמן וויסברג בקוטבצילום: באדיבות המצלם

אבל לפני הכל, אי אפשר שלא לברך על המוגמר: העיצוב החדש של אתר 'בחדרי חרדים' האתר שבו אתם גולשים כעת ואם אתם גולשים זה כידוע כי אתם מכורים לתוכן היצירתי שמביא האתר החרדי הוותיק והגדול בעולם. 

באתר 'בחדרי חרדים' השקיעו הון רב בעיצוב חדש, מהיר, נוח ואינטראקטיבי בחדשנות טכנולוגית של 2024 מה שישפר את חווית הגלישה. לייבל'ה מאחל הצלחה לכל העוסקים במלאכה ומציין כי התגובות מהקהל לא מפסיקות להגיע.

ובעוד אנו נמצאים בקצת יותר משבוע וחצי לבחירות, ראש עיר חרדי מוכר צפוי לשוב לישראל, לאחר סיבוב בגולה. הסיבה לכך, אין לו מה לחשוש על מקומו המובטח זה עשרות שנים.

ובצל הדיווחים כי חברי וועדת חוץ ובטחון של הכנסת יאלצו לעבור פעמיים בשנה בדיקת פוליגרף ראה לייבל'ה ביום רביעי את האדמו"ר מפאשקאן בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת מוסר דיווח משמעותי ורגיש לחכי"ם היודעים את כל סודות המלחמה. 

צילומסךהרבי בוועדהצילום: צילומסך

ל'יבל'ה מצא השבוע מודעה לא שגרתית בעיתונות החרדית, ודווקא בעיתון 'חדש בית שמש', שם דאגו להסביר לציבור הקוראים המורחב שאין להם שום עמדה במערכת הבחירות והם מכניסים את כולם, בגלל שבעבר נתבעו בערכאות על סכומי עתק בשל העובדה שלא הכניסו מודעות של מועמדים שונים.

באדיבות המצלםהמודעה של חדש בבית שמשצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה הגיע גם לעצרת בכותל המערבי בראשות גדולי הדור שם ראה את השר גולדקנוף יחד עם חבר כיתת הכוננות מגור מאבטח את השר. 

באדיבות המצלםגולדקנופף בכותלצילום: באדיבות המצלם

באדיבות המצלםחבר כיתת הכוננות בפעולהצילום: באדיבות המצלם

את העיתונאי יקי אדמקר שהתגייס למילואים בכל הכוח ראה לייבל'ה ממלא את חובתו ברבנות הצבאית, כשבין לבין הוא יוצא לטלפונים פוליטיים. 

באדיבות המצלםאדמקר בשיחה דחופהצילום: באדיבות המצלם

ומי שלא חס על כבודו גם ממרומי גילו 84 בלעה"ר, הוא הגאון רבי שלמה מחפוד, רבם של קהילת תימן וחבר מועצת חכמי התורה שהגיע לעקוב מקרוב אחרי הבשרים בהשגחתו בשפע ברכת השם רחוב השומר בב"ב

באדיבות המצלםהגר"ש מחפוד בודק את הבשרצילום: באדיבות המצלם

ומי נצפה מצטרף למניין הקבוע של מנחה גדולה בבית הכנסת החסידי צישינסקי בשכונת רוממה בירושלים? לייבל'ה הזדמן לאזור החסידי וביקש להתפלל מנחה גדולה במניין ואז גילה שיש גם מניין קבוע כזה. להפתעתו כי רבה הוא מוצא שם את מ"מ ראש העיר יו"ר דגל התורה ויו"ר הוועדה לתכנון ובניה בירושלים לייזר ראוכברגר בכבודו ובעצמו שירד לסיור לראות את צרכי התושבים ולעקוב אחר החוסר במבני ציבור. לייבל'ה מאמין שמכזו תפילה עוד יקום באזור בית מדרש ענק שיהפוך לתל תלפיות לאלפי תושבי רוממה ולבאים בכניסה לעיר ירושלים.

באדיבות המצלםהתפילה במנין צישנסקיצילום: באדיבות המצלם

באישון ליל שני התגנב לייבל'ה לאולמי כתר הרימון שם נערכה חתונת העסקן הגוראי המושך בחוטים אברהם מנלה מתל אביב. איש הסוד שדובר בו להיות ח"כ עתידי מטעם הסיעה המרכזית. לייבל'ה הבחין בכל העסקונה הגוראית מצטופפת במבואות. לייבל'ה התאכזב לגלות שלמרות תקנות ה"טהרנו" המפורסמות חלקם עדיין לא החליף את הסמרטפונים לטאבלטים. עדיין לא מאוחר.

בקרן זווית בפינת האולם מצא לייבל'ה מחזה משעשע. יו"ר מועצת יש"ע יוסי דגן שהגיע עם הנשק הארוך מקבל שיחת חיזוק מרתקת מעורך קולמוס ר' אלתר גרובייס. כשלייבלה התקרב הוא שמע את השניים מדברים על השורשים המשפחתיים של דגן המגיעים עד לחצר ויז'ניץ. כנראה שדגן כבר יידע למי להצביע באלעד.

באדיבות המצלםגרובייס ויוסי דגןצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה ראה בליל שישי בשבוע שעבר את הכינוס הגדול של ארגון הבריאות בגור "יד אחת" בנשיאות חתן האדמו"ר הגר"ש רוטשטיין ובניהולו של לייבי ליברמן. עשרות יועצי רפואה ונציגי המגזר החרדי בקופ"ח מחסידות גור השתתפו בערב ההוקרה ובאופן חריג, נשא האדמו"ר מגור דברים במעמד, ועמד על מעלת העזרה לזולת וחשיבות התמיכה בחולים ומשפחותיהם.

מי שכאמור ניהל את הכל הוא לייבי ליברמן מאשדוד שנפגש לאחר מכן עם פרופ' יצחק קרייס מנכ"ל שיבא בתל השומר כדי להמשיך לציבור הענק אותו הוא מייצג.

באדיבות המצלםלייבל'הצילום: באדיבות המצלם

בעצרת המספד השבוע ככלות השבעה להסתלקותו של הגר"ב ויסבקר זצ"ל ראש ישיבת 'בית מתתיהו' ראה לייבל'ה את העיתונאי בני רבינוביץ שזכה לראיין את הגר"ב ויסבקר זצ"ל ביתד נאמן מאזין להספדו המרכזי של זקן חברי מועצת גדולי התורה ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן בהיכלה של ישיבת בית מת'ס.

באדיבות המצלםבני רבינוביץ בהספד בבית מתתיהוצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה הגיע במוצ"ש לבית הכנסת הוותיק של ויז'ניץ למעמד הכנסת ספר תורה וראה את המתפלל הוותיק בבית הכנסת מאז ילדותו, איש התקשורת הבכיר ישראל כהן. גם האדמו"ר הגיע למעמד שם כיהן כרב בשנות צעירותו. ישראל כהן לא פספס הזדמנות וניגש עם בנו היניק להתברך מהרבי שבירכו בחביבות ובמאור פנים. 

באדיבות המצלםהרבי מויז'ניץ מברך את בנו של ישראל כהןצילום: באדיבות המצלם

לאחר מכן, במדרגות המפורסמות, איפה שלייבל'ה אוהב לעמוד כמדי בוקר ולעשן סיגריה, הוא ראה שיחה של ישראל כהן עם הרה"צ מויז'ניץ אלעד. לייבל'ה שמע כי השיחה לא עסקה כלל בבחירות אלא התייעצות רוחנית גרידא. 

באדיבות המצלםלייבל'הצילום: באדיבות המצלם

מי שהגיע השבוע לארץ לחנוך את משרדיו בישראל ובשכונת הר חוצבים בירושלים בקומה ה- 30 בקרית המדע, הוא הנגיד ר' יעקב גייד מתומכי עולם התורה, לייבל'ה ראה את הגר"ב אלישיב, הגרי"מ לאו ועוד רבנים ואנשי עסקים.

באדיבות המצלםחנוכת המשרדים של יעקב גיידצילום: באדיבות המצלם

וזירה נוספת בהר חוצבים ראה לייבל'ה את אלו שממשיכים לבשל: העדשה של לייבל'ה תפסה שיחה ערה של איש העסקים החסידי ישראל צישינסקי יו"ר "רפואה ושמחה" עם ישראל קלרמן סגן ראש העיר ירושלים ביציאה ממטה הבחירות של "דגל התורה" בהר חוצבים.

באדיבות המצלםקלרמן וצישנסקי בהר חוצביםצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה גם השבוע לא מחסיר ידיעות מהתפוח הגדול: את יקיר עולם החסידות יוסף שמעון שכטר מויז'ניץ ראה לייבל'ה מחפש את המנהרות החדשות שנחפרו במרכז 770 בקראון הייטס. שכטר חושב שאפשר לייבא את הרעיון גם לבית ויז'ניץ בבני ברק. 

באדיבות המצלםשכטר בודק את המנהרות ב-770צילום: באדיבות המצלם

בגיחה של לייבל'ה לשדות התעופה בעולם הוא ראה בארה"ב את הרבי החדש מרחמסטריווקא ספרינג וואלי שנסע לארץ לביקור לרגל חתונת בת גיסו האדמו"ר מזוועהיל. הרבי, שנחבא אל הכלים וקיבל את עול האדמו"רות לאחר כמה חודשים, נצפה לבדו בשדה התעופה ללא גבאים ומשמשים כלל. 

באדיבות המצלםהרבי בשדהצילום: באדיבות המצלם

גם בטיסה לא בחר הרבי לשבת במחלקת העסקים וישב במושב רגיל מועדף.

באדיבות המצלםהרבי בלימוד במטוסצילום: באדיבות המצלם

בנחיתה ראה לייבל'ה את גאב"ד קארלסבורג מבורו פארק סוחב את המזודות לבדו כאחד האדם ממש בדרכו למעונו באתרא קדישא מירון.

באדיבות המצלםלייבל'הצילום: באדיבות המצלם

גם בעל המנגן הרב מאיר אדלר נחת מסבב הופעות וחתונות בניו יורק. אפשר לראות את החיוך על פניו.

באדיבות המצלםמאיר אדלר בחיוך בנתב"גצילום: באדיבות המצלם

בנמל התעופה בארה"ב בטרקלין ראה לייבל'ה את מנהיג עולם הישיבות שסיים את מסעו ההיסטורי ממתין לטיסה. מי שניגש להתברך היה העסקן ר' ארל'ה סמט מחסידות תולדות אהרן שקיבל ברכה מיוחדת. 

באדיבות המצלםלייבל'הצילום: באדיבות המצלם

ובחתונה בארה"ב לנכד הנגיד רבי אליעזר קסטנבוים ראה לייבל'ה את הרב מוישה פרידמן (גאבע) מסאטמר, הנגיד הרב אביגדור אסטרייכר מסקווירא מתעדכנים על המצב באגודת ישראל מהרב ברוך הימל מ'רפואה וחיים'. מה שבטוח שפוליטיקה לא יצא מזה אבל עוד פרויקט לרווחת חולי ישראל יצא גם יצא.

באדיבות המצלםשיחת הנגידים עם הימלצילום: באדיבות המצלם

כוכב הרשת וולווה קירשנבוים הגיע לניו יורק לשחרר את הגב של כמה מהנגידים, בדרכו מהשדה עלה על טרמפ שרק בביתר אפשר לחלום. 

באדיבות המצלםוולוה קירשנבוים בניו יורקצילום: באדיבות המצלם

מי שיצא לסקי הוא צלם הוידאו המפורסם נתי אלבר שיצא לאגור כוחות לקראת סדרת פרויקטים מטורפים. 

באדיבות המצלםנתי אלבר בסקיצילום: באדיבות המצלם

במיאמי ביץ' ראה לייבל'ה את ליפא גינסברגר מעורכי אתר 'בחדרי חרדים' על גבי יאכטה מפוארת לצד רפאל וואהל מ'משפחה' והרב יוסי רפול רב קהילת 'נתיבי עזרא' אוונטורה - מיאמי.

באדיבות המצלםביאכטה במיאמיצילום: באדיבות המצלם

בהמשך תועד ליפא כשהוא מעניק את ספרו 'דעת רמח"ל' לראש ישיבת מיר הגאון יצחק אזרחי שהגיע למסע חיזוק במיאמי. ראש הישיבה עיין והתפעל וביקש להזמין גם את הספר במהדורה השניה שיוצאת בקרוב לאור.

באדיבות המצלםהגרצילום: באדיבות המצלם

ומליפא לליפא: שמחה גדולה השבוע במעונו של הזמר החסידי ליפא שמלצר, עם אירוסי בנו בכורו משה יוסף, עם הכלה חוי ביכלר, בתו של הרה"ח ר' משה ביכלר, מנכבדי קהילת באיאן בארה"ב. ליפא בחר לבשר על השמחה בסרטון מיוחד שבו הציג ציור קיר שכלולים בתוכו שמות בנו החתן וכלתו ופסוקי הודאה להשי"ת על השמחה הגדולה שנפלה בחלקו. שמעלצר תקע בשופר, נטל תותים לידו ובירך בורא פרי העץ ושהחיינו.

שמחת הווארט נערכה בליל שישי בבית הכלה משפחת ביכלר בהשתתפות בני המשפחה משני הצדדים בשירה ובזמרה. בתיעוד מהשמחה שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראה ליפא מצלם כמה סטוריז לעוקביו הרבים ושר את שירו "בנין עדי עד" שמושר בכל חתונה בארץ ובעולם. לייבל'ה מאחל מזל טוב, בנין עדי עד ודורות ישרים ומבורכים.

בשטח הלחימה ראה לייבל'ה את איש התיירות מניו יורק מאיר ברנשטיין שהגיע לארץ למילואים, בהתייעצות סודית עם יועץ תיירות הבוטיק דודי רובינשטיין שנמצא במילואים מתחילת המלחמה.

באדיבות המצלםברנשטיין ורובינשטיין עם המדיםצילום: באדיבות המצלם

את העו"ד הצעיר רועי אוסדיטשר ראה לייבל'ה השבוע בחוג בית עם מועמד למ"מ וסגן ראש העיר בני ברק מנחם שפירא לאחר ויכוח סוער הגיע להסכמה שצריך לשים דגל בקלפי.

באדיבות המצלםאוסדיטשר משתכנע משפירא להצביע לדגלצילום: באדיבות המצלם

את האסטרטג קיוי הס תפס לייבל'ה השבוע מתעמק באותיות הקטנות של רש"י בין פגישה אחת למשנהו לייבל'ה תוהה האם את סוגיית לאו עכברא גנב אלא חורא גנב קיוי מכיר.

באדיבות המצלםקיוי הס בלימודצילום: באדיבות המצלם

את מאיר בלזינסקי סמנכ"ל השיווק החב"די של 'רשת שפע ברכת השם' ראה לייבל'ה כשהוא מפצח עם בכירי משרד הפרסום קפאין את הסוד לבניית מועדון לקוחות מצליח.

באדיבות המצלםמאיר בלזינסקי ובכירי 'קפאין'צילום: באדיבות המצלם

בו בזמן שכולם עסוקים במערכת הבחירות, יו"ר ארגון 'לב מלכה' הרב אהרן אברמן ממשיך לעמוד לימינם של החולים במחלה ל"ע, והשבוע ערך יום כייף לחולים ובני משפחותיהם. לייבל'ה מצדיע. 

באדיבות המצלםאברמן בפעילותצילום: באדיבות המצלם

את כוכב היח"צ העולה משה רוטנברג ראה לייבל'ה מתברך בחביבות השבוע מראש הישיבה הגר"ד לנדו במעונו בבני ברק.

באדיבות המצלםלייבל'הצילום: באדיבות המצלם

העיר ביתר צהלה ושמחה השבוע: שניים מוותיקי קבלני העיר באו בקשרי שידוכים. ר' שייע רוזנפלד אירס את בתו עם בנו של ר' אשר אייזנבאך בשעה טובה ומוצלחת. הווארט נערך בביתו של יועץ התקשורת מרדכי גולדמן, בהשתתפות דוד המחותן האדמו"ר מפינסק קרלין. לייבל'ה שולח דאבל מזל טוב. 

באדיבות המצלםשמחת הקבלניםצילום: באדיבות המצלם

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לאברהם מנלה מנכ"ל חברא קדישא תל אביב לרגל שמחת נישואי בתו השבוע. 

באדיבות המצלםקבלת פנים בחתונה של מנלהצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לעו"ד רוני פלאוך לרגל שמחת אירוסי בנו הבחור החשוב מוישי פאלוך.

ברכת מזל טוב לברוך שטרן מנהל מרחב מכבי מרכז לרגל שמחת נישואי בנו השבוע בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לבכיר המוהלים החרדים ר' משה ויסברג לרגל הולדת הנכדה, בת לחתנו האברך החשוב הרב שלמה אמסטרדם מחשובי האברכים בבני ברק. הברכה אחת גם לסבא רבא הדגול ר' מתתיהו גרוזינגר איש אמונו של הרבי מויז'ניץ.

ברכת מזל טוב לרב אלימלך פירר יו"ר אגודת עזרא למרפא לרגל חתונת נכדו שהתקיימה השבוע באשדוד. מי שהגיע עד אשדוד הוא איש הקשרים הנודע אליהו שכטר שזכה לריקוד מיוחד עם הרב פירר שמעריץ ומכבד אותו. 

באדיבות המצלםהרב פירר בריקוד עם איש הקשריםצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב למשה שטיין, מוותיקי וחשובי תושבי אלעד ומנכ"ל מוסדות 'אורחות חינוך' ו'פרח', לרגל שמחת נישואי בתו השבוע.

ברכת מזל טוב לאיש התקשורת יחיאל אברהם לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. ויקרא שמה בישראל: אפרת.

ברכת מזל טוב ליד ימינו המסור של הגר"י אזרחי מראשי ישיבת מיר הבחור החשוב אשר פרידמן לרגל שמחת אירוסיו בשעטו"מ.

באדיבות המצלםלייבל'הצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לאיש היח"צ והמוזיקה מוטי זילברברג לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב ל'הויז בחור' המיתולוגי של האדמו"ר ממיאלען הבה"ח ידידיה פרייזלר שעוד שימש במסירות את אביו האדמו"ר בעל ה'נועם ישראל' מקרעטשניף קרית גת זצ"ל לרגל שמחת נישואיו. 

ברכת מזל טוב למתנדב זק"א חיים אובלוקוש לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לבחור החשוב מוישי אייזנשטיין מבחירי ישיבת קרלין לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה.

לייבל'ה לייבלה רכילות חרדית פינלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד