כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
למנוע הסלמה

כך חוסל מנהיג ארגון הטרור: טיל מיוחד הנפתח לשישה להבים

ארה"ב השתמשה בחיסולו של מנהיג גדודי חיזבאללה בעיראק שחוסל בבגדאד, בטיל מיוחד הנפתח לשישה להבים ונועד לחתוך את המטרה ולמנוע נזק סביבתי נרחב ופגיעה בבלתי מעורבים. טיל דומה שימש לחיסולו של מנהיג אל-קאעידה באפגניסטן

כך חוסל מנהיג ארגון הטרור: טיל מיוחד הנפתח לשישה להבים
זירת החיסול בעיראק צילום: צילום מסך

מנהיג קטאיב חיזבאללה במרכז העיר בגדאד בשבוע שעבר חוסל באמצעות טיל בעל שישה להבים ארוכים המיועדים כדי "לגרוס את המטרה" שלו ולמזער את האבדות האזרחיות, כך אמרו גורמי הגנה עיתון 'וול סטריט ג'ורנל'. הטיל נקרא "הלפייר" (Hellfire) ומכונה "אש הגיהנום".

הרכב שבו נסע המנהיג אבו בכר א-סעדי נותר שלם, למרות פגיעה הטיל. כעת חושף ה"וול סטריט ג'ורנל" כי לצורך החיסול השתמשה ארה"ב בטיל המיוחד.

הטיל, המכונה רשמית R9X, הוא טיל אינרטי שתוכנן על ידי הפנטגון וה-CIA לחסל מנהיגי טרור, היה בשימוש בין השאר, בגלל החשש שהרג עוברי אורח חפים מפשע עלול ללבות את המצב המתוח ממילא בעיראק, שם שוהים כ-2,500 חיילים אמריקאים. 

בתמונות של התקיפה על א-סעדי, נראו שרידים של רכב בוער אך שלם ברובו, גורמי צבא ארה"ב סירבו להגיב על השימוש בטיל.

הטיל המכונה לעתים גם "פצצת נינג'ה", נועד לצלול לתוך מכוניות ובניינים כדי להרוג את המטרה מבלי לפגוע באחרים או ברכוש בקרבת מקום. במקום להתפוצץ, יש לו סכינים טלסקופיות שנפלטים מתוך האף שלו ברגע הפגיעה.

לא ברור כמה פעמים הפנטגון השתמש בטיל הזה, אבל בדרך כלל הוא מופעל נגד אנשים באזורים שבהם מסתכנים בהרג עוברי אורח. כמה גורמי הגנה אמריקאים אומרים שהם מאמינים שא-סעדי היה באזור צפוף בבירת עיראק, כי הוא חשב שהוא יהיה בטוח יותר בין כל כך הרבה אזרחים. 

ארה"ב השתמשה בטיל הזה בחיסול של מנהיג אל-קאעידה איימן אל-זוואהירי ביולי 2022 ובתקיפה על המדינה האסלאמית באפגניסטן בתגובה למתקפה הקטלנית בקאבול באוגוסט 2021, שבה נהרגו 13 חיילים אמריקאים ליד שדה התעופה של העיר. 

בינואר 2019, הפנטגון השתמש בו לחסל את ג'מאל אל-בדאווי, שהואשם בסיוע בשנת 2000 לפוץ משחתת אמריקאית בנמל בתימן שם נהרגו 17 מלחים אמריקאים. ובפברואר 2017, ה-CIA השתמש בטיל הזה כדי להרוג את אחמד חסן אבו ח'יר אל-מסרי, אזרח מצרי ששימש כמפקדו השני של אל-קאעידה, במחוז אידליב בסוריה. 

אל קאעידה עיראק אפגניסטאן ארצות הברית חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד