כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
צפי לשיבושים כבדים

מכה קשה לנוסעים: שביתה בתחבורה הציבורית ללא הגבלת זמן

לאחר כישלון המו"מ: שביתה כללית של מאות נהגי האוטובוסים בחברת בית שמש אקספרס החל מיום שני הקרוב- צפי לשיבושים כבדים בבית שמש, ירושלים, ת"א ובני ברק

מכה קשה לנוסעים: שביתה בתחבורה הציבורית ללא הגבלת זמן
חרדים עולים לאוטובוס צילום: Zack Wajsgras/Flash90

ההסתדרות הלאומית יחד עם ארגון נהגי האוטובוסים הודיעו היום (חמישי) למשרד העבודה על שביתה כוללת של נהגי ועובדי חברת בית שמש אקספרס וזאת לאחר שהניסיונות למניעת השביתה כשלו והנהלת החברה התבצרה בעמדתה ופוגעת בעובדי ונהגי החברה.

כזכור, מאות עובדי חברת בית שמש אקספרס הכריזו על סכסוך עבודה בעקבות אי הגעה להסכמות עם הנהלת החברה על תנאי העסקתם של הנהגים ושמירה על זכויותיהם. במשך כמעט שנתיים ניסו בהסתדרות הלאומית, המאגדים את רוב נהגי האוטובוסים בחברות התחבורה הציבורית הפרטיות בישראל, יחד עם ועד העובדים, לגבש הסכם חדש וראוי אך לדבריהם "הנהלת החברה מתבצרת בעמדותיה ושוללת מהנהגים זכויות שהובטחו ושניתנו בתחילת פעילותה של החברה". 

בהודעה שנשלחה לעו"ד רבקה ורבנר הממונה על יחסי העבודה נכתב כי החל מיום שני הקרוב צפויים מאות נהגי החברה להתחיל בשביתה כוללת ללא הגבלת זמן מה שיוביל לשיבושי תנועה כבדים באזורים רבים ברחבי הארץ.

בית שמש אקספרס היא חברה הפועלת באזור בית שמש, ירושלים, בני ברק, פתח תקווה, תל אביב וקריית גת באמצעות 26 קווי תחבורה ציבורית מרכזיים.

ועד העובדים בחברת "בית שמש אקפרס" אמר כי: "לאור הקיפאון במו״מ וההחלטה של הנהלת החברה להפקיר את הנהגים בשבוע הבא תחל שביתה של כל הנהגים בחברה. הגיע הזמן שהנהלת החברה תבין שאנחנו לא בובות על חוט".

עו"ד מעיין גרימברג, מנהל סקטור תחבורה הציבורית בהסתדרות הלאומית אמר כי: "נציגות העובדים פעלה רבות על מנת להימנע משביתה כוללת אך לבסוף טובת העובדים ורווחתם עומדת לנגד עינינו. נמשיך לעבוד יחד עם העובדים ונפעל להבטחת עתידם בחברה משגשגת".

 

שביתה תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד