כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הדוח חשף

טוויטר מקבלת כסף מארגוני טרור - ומפרה את הסנקציות האמריקאיות

הרשת החברתית X, טוויטר לשעבר, מקבלת כסף מארגוני טרור תוך הפרה לכאורה של הסנקציות האמריקאיות. טוויטר: "הצוותים שלנו בחנו את הדוח וינקטו בפעולה לפי הצורך"

טוויטר מקבלת כסף מארגוני טרור - ומפרה את הסנקציות האמריקאיות
אילוסטרציה צילום: unsplash

דוח של ארגון Tech Transparency Project חשף כי X, לשעבר טוויטר, מקבלת כסף לכאורה מארגוני טרור וטרוריסטים בניגוד לסקנציות שהממשל האמריקני הטיל עליהם. 

לפי דיווח "ווינט" הדוח הצביע על 28 חשבונות ששילמו עבור שירות הפרימיום של טוויטר שקיבלו. בין היתר מדובר במנהיג ארגון הטרור חיזבאללה נסראללה, החות'ים ומנהיגיהם. 

מנהלת הארגון שהגיש את הדוח אמרה: "הופתענו לגלות ש-X מספקת שירותי פרימיום למגוון רחב של קבוצות שארה"ב הטילה עליהן סנקציות בגין טרור ופעילויות אחרות שפוגעות בביטחון הלאומי. מדובר בסימן נוסף לכך ש-X איבדה את השליטה בפלטפורמה שלה". 

לאחר פרסום הדוח טוויטר חסמה את תווי האימות של חלק מהחשבונות שעבורם הם שילמו את הכסף. הרשת החברתית מסרה: "ל-X יש גישה בטוחה וחזקה לפיצ'רים של מונטיזציה, והיא פועלת בכפוף למחויבויות חוקיות, לצד סריקות עצמאיות של ספקי התשלומים שלנו. חלק מהחשבונות שהופיעו בדוח של Tech Transparency לא מוזכרים בשמם באופן ישיר ברשימות הסנקציות, בזמן שלאחרים יש תווי אימות מבלי שקיבלו שירותים שכפופים לסנקציות. הצוותים שלנו בחנו את הדוח וינקטו בפעולה לפי הצורך. אנחנו מחויבים תמיד לשמירה על פלטפורמה בטוחה שמצייתת לחוק".

טוויטר נסראללה דוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד