כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בהשתתפות רבנים ואישי ציבור

'מאוחדת' חנכה את המרכז הרפואי הנייד לבדיקות מצילות חיים

בטקס מרשים נחנך המרכז הרפואי הנייד הראשון מסוגו לבדיקות מצילות חיים לנשים - בהשתתפות רבנים, שר הבריאות, אישי ציבור ובכירי 'מאוחדת' | "על כל רב קהילה לקרוא לבני קהילתו לעשות את ההשתדלות ולבצע את הבדיקות", קרא הגר"ד יוסף | הגאון רבי אליהו שלזינגר: "יש לעשות הכל כדי למנוע את המחלה הקשה" | שר הבריאות: "מאוחדת עושים דברים מדהימים, המשיכו להביא שירותי בריאות בחשיבה מחוץ לקופסה"

'מאוחדת' חנכה את המרכז הרפואי הנייד לבדיקות מצילות חיים
השקת ניידת בריאות האשה צילום: מאוחדת

חנוכת המרכז הרפואי הנייד לבריאות האישה וכמו תמיד, 'מאוחדת' היא זו שנושאת את דגל החדשנות במגזר החרדי וחונכת לראשונה בישראל את המרכז הרפואי הנייד לבריאות האישה - מרפאה שלמה על גלגלים, שמאפשרת את ביצוע הבדיקות מצילות החיים הכל במקום אחד סמוך לבית, מקלה על האימהות ומצילה בפועל ממש את חייהן.

המזוזה שנקבעה בפתחה של הניידת בהשתתפותם של הרבנים הגאונים, הגאון רבי דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי אליהו שלזינגר, רב שכונת גילה בירושלים, שר הבריאות הרב אוריאל בוסו, מנכ"ל מאוחדת מר עוזי ביתן, סמנכ"ל לקוחות מר עמוס מאור, סמנכ"ל רפואה ד"ר דב אלבקרוק, מנהל מחוז ירושלים מר עופר משולם, מנהל מחוז המרכז הרב משה כהן, סגן מנהל מחוז ירושלים מר עופר שם טוב והרופא המחוזי ד"ר מנחם ביתן, יועץ מנכ"ל הרב דודי שוורץ, מנהל המגזר החרדי ב'מאוחדת' הרב משה ברים ומתאמי קשרי הקהילה ב'מאוחדת', יועצי ועסקני רפואה ונציגי מערכות התקשורת.

אירוע ההשקה וטקס קביעת המזוזה הייתה יריית הפתיחה לפעילותו הרציפה של המרכז הרפואי הנייד והייחודי מסוגו בישראל של 'מאוחדת' שבאמצעותו ניתן לבצע את כל הבדיקות הנצרכות לנשים.

"הרמב"ם כתב פרק שלם שעוסק אך ורק במניעת מחלות: מה לאכול, מתי לשתות ועוד", פתח הגאון רבי דוד יוסף שליט"א, "ומדוע הנשר הגדול, היה צריך לפרט עבורנו את כל הדברים שקשורים לפעילותו של הגוף? משום ששמירה על הבריאות, היא חלק מההלכה. רוב הדברים שציין הרמב"ם, אגב, עדיין רלוונטיים, גם בזמננו. כי 'ונשמרתם' הוא רצון ה'. שהרי לא רק כאשר אדם אינו חש בטוב עליו להישמר מפני הדברים המזיקים, כי אם, מחדש הרמב"ם, עליו להיזהר גם מדברים שאינם טובים לבריאותו כדי להימנע ממחלות, ואם איננו שומר על גופו, הרי הוא עובר על צו התורה.

"משכך", חתם הגר"ד יוסף, "כיום, כשישנה אפשרות להיבדק, הרי זה ממש בבחינת פיקוח נפש. כי אם הבדיקות נעשות בזמן, הרי הן מצילות חיים. ועל כל רב בקהילתו לדאוג ליידע את הציבור בחשיבות הבדיקות".

הגאון רבי אליהו שלזינגר, רבה של שכונת גילה ציין את דברי חז"ל על הפסוק "ורפא ירפא", שדורשים כי מכאן שניתנה רשות לרופא לרפא, וחובה על החולה להתרפא. החובה היא גם כאשר המחלה איננה גלויה, על האדם לעשות הכל כדי למנוע אותה".

שר הבריאות הרב אוריאל בוסו אמר, כי "מדובר בבשורה אמיתית", ופנה למנכ"ל מאוחדת, מר עוזי ביתן ולמשה ברים, מנהל המגזר החרדי ב'מאוחדת' ואמר: "המשיכו להביא דברים מחוץ לקופסא אל הציבור החרדי. המבוטח החרדי הוא נאמן, ומגיע לו בזכות ולא בחסד את מיטב השירותים. ואכן", ציין, "'מאוחדת' עושים זאת ונותנים שירות בצורה מדהימה".

מנכ"ל 'מאוחדת' מר עוזי ביתן: "לצערנו, יש כיום 5,500 נשים בשנה שמתבשרות כי מקננת בהן המחלה הקשה. זה ממוצע של 15 נשים ביום, ואם פעם היה מדובר על אחת מכל תשע נשים, היום מדובר על אחת משמונה. רק בדיקות תקופתיות הן הדרך היעילה ביותר לאבחן בשלב מוקדם את המחלה לסוגיה, ולהעלות משמעותית את הסיכויים לריפוי מלא בעזרת השם".

"אין לי ספק שהמערך הנייד לבריאות האישה שאנחנו משיקים כאן היום ישפיע באופן ישיר על העלאת המודעות, וההיענות לביצוע בדיקות תקופתיות שכל כך חשובות לאבחון מוקדם ולהצלת חיים ובמיוחד לנשים בפרפריה הגאוגרפית והחברתית. כל המציל נפש אחת בישראל - כאילו הציל עולם מלא".

הרב משה ברים, מנהל המגזר החרדי במאוחדת ציין כי "המטרה היא לעלות את המודעות במגזר החרדי לבצע בדיקות שגרתיות ובעיקר בדיקות לנשים כהמלצת כל גופי הרפואה בארץ ובעולם, שעל כל אישה להיבדק מגיל חמישים בכל שנתיים. 'מאוחדת', כקופה המבטחת את רוב המגזר החרדי, רואה זאת כחובה עליונה לעסוק בתחום בכל דרך אפשרית. המרכז הרפואי הנייד המפואר והחדשני - הוא עוד נדבך בפעילות זו, לספק את השירות לציבור ביותר זמינות ובנגישות מרבית וכל זאת בהתאמה לציבור החרדי ברגישות הנדרשת" עוד הוסיף והודה ליועצי הרפואה שנמצאים בקשר רציף עם הקופה ופינו מזמנם והגיעו לאירוע חשוב זה. 

לאחר טקס ההשקה יצא המרכז הרפואי הנייד להמשך פעילות בערים ופריפריה למתן שירות מירבי לטובת לקוחות מאוחדת.

קופת חולים מאוחדת בריאות האשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד