כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הופתע מההשלכות

המחבל שישב עם סינוואר בכלא הישראלי: "הוא לא חשב שהמצב יידרדר"

מחבל שישב לצד סינוואר בכלא הישראלי ושוחרר לפני למעלה מעשור שלל בריאיון את האפשרות שסינוואר יעזוב את עזה: "הוא מאמין שאם יעזוב את עזה הפופולאריות שלו והלגיטימיות שלו כמנהיג ייפגעו"

המחבל שישב עם סינוואר בכלא הישראלי: "הוא לא חשב שהמצב יידרדר"
יחיא סינוואר במנהרה צילום: דובר צה"ל

עסמת מנסור, מחבל שוחרר מהכלא הישראלי ב-2013, והכיר את מנהיג החמאס ברצועה יחיא סינוואר היטב לאחר שישב לצידו בכלא, סיפר בריאיון ל"סקיי ניוז" על השהות לצידו. 

מנסור סיפר: "הוא לא ציפה שהמבצע יהפוך את הדברים לכה מורכבים ושהמצב ידרדר ויהפוך לכל כך מסוכן. זה נתן לישראל את כל הסיבות והתירוצים לשבור את כל החוקים. אם הוא היה יודע מה יהיו ההשלכות, הוא לא לעולם לא היה מתכנן מבצע בדרך הזאת".

עוד הוסיף מנסור כי "סינוואר הוא אחד האנשים המרכזיים מאחורי המבצע הזה". לטענתו, הוא "רצה לעשות שינוי וניסה מספר פעמים לנהל משא ומתן עם הרשות הפלסטינית, לייצר מערכת יחסים טובה עם מצרים, ולהתגרות בישראל כדי להסיר את המצור על עזה". 

לאחרונה נציגי חמאס טוענים כי אינם מצליחים ליצור קשר עם סינוואר ואנשיו - ואלו אינם בקשר עם ההנהגה שבחו"ל מזה למעלה משבועיים. לפי שעה המגעים לעסקת חטופים מתנהלים ללא קולו של סינוואר. 

כדי לשמור על חייו ולמנוע מישראל לחסל אותו, סינוואר נע מתחת לאדמה יחד עם חטופים ישראלים. לפי ממצאים שבידי צה"ל, המחבלים מכריחים אותם לנוע ממתחת תת-קרקעי אחד למשנהו עם ההנהגה. 

השבוע חשף דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, תיעוד של מנהיג חמאס יחיא סינוואר צועד במנהרות ברצועת עזה. "בתחילת החודש", סיפר הגרי, "עצרנו קרובי משפחה של יחיא סינוואר שהועברו לחקירת שירות הבטחון הכללי. הם מספקים לנו מודיעין רב. המבוך התת-קרקעי מתחת לח'אן יונס בנוי מסועף, מנהרות שנועדו להוות מקלט לבכירי חמאס ומנהרות מעבר - מספר מתחמים שיועדו לשהיית בכירי חמאס, החזקת חטופים, החבאת כספים. פשטנו על מתחם מתחת לבית קברות שבו היו בכירי חמאס ממנה ניהלו את הלחימה ב-7 באוקטובר ומתחם בו שהו חטופים".

יחיא סינוואר חרבות ברזל כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד