כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המתיחות בצפון

דיון היערכות לתרחיש חירום: "נערכים להפסקות חשמל ממושכות"

בדיון שנערך, נבחן תהליך הערכות לתרחיש הייחוס לחזית לחימה צפונית, שכתבה רשות חירום לאומית, מנהלת הוועדה. בין יתר האיומים שנצפים, הוא פגיעה או תקלה בייצור או בהובלת חשמל, שישבשו את אספקתו | על פי ההנחייה, כלל הגופים התחבורתיים נדרשים לשמר יכולת הפעלה ידנית. כפתרון לטווח הארוך, המשרד מקדם הקמת חוות סולאריות לאורך כבישי ישראל שיהוו מאגרי אנרגיה

דיון היערכות לתרחיש חירום: "נערכים להפסקות חשמל ממושכות"
עלטה בבני ברק צילום: בני ברקים

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן השתתף היום (חמישי) בוועדת משק לשעת חירום העליונה בנושא היערכות להפסקות חשמל ברחבי הארץ בראשות שר הביטחון יואב גלנט ובהשתתפות מנכ״ל משרד הביטחון אלוף (במיל׳) אייל זמיר, אלוף פיקוד העורף רפי מילוא וראש רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון יורם לרדו. 

הדיון היום הוא שיאו של תהליך הערכות לתרחיש הייחוס לחזית לחימה צפונית, שכתבה רשות חירום לאומית, מנהלת הוועדה. בין יתר האיומים שנצפים, הוא פגיעה או תקלה בייצור או בהובלת חשמל, שישבשו את אספקתו. 

מאז אוקטובר רח"ל ומשרדי הממשלה השונים, בהם משרד התחבורה, בוחנים את ההשלכות של הפסקות חשמל על פעילות בתחום אחריותם. כל משרד התמודד עם התרחיש במשחק מלחמה (מש"מ) ייעודי, שיצרה רח"ל, ולאחריו חידד עוד יותר את המענים. הדיון היום הציג את התוצרים המעודכנים ביותר.

אחריות מיוחדת מוטלת על משרד התחבורה, האחראי על שמירת הרציפות התפקודית במערך התחבורה בין היתר: ניהול התנועה ותקינות הצירים הבינעירוניים כ-8,500 קילומטרים כביש, בדגש על הצירים האסטרטגיים שהוגדרו על ידי מערכת הביטחון בשיתוף נת"י, לרבות הפעלת התחבורה הציבורית רכבת ישראל והרכבות הקלות המופעלות בחשמל, קיימת תכנית להפעלת צי רכבות המונעות בדיזל; מערכי הנמלים באויר וביבשה המהווים סמלי השלטון של מדינת ישראל, שמירה על שערי המדינה וקשר עם העולם; נמלי הים, האחראים ל-99% מכלל הסחורות המיובאות לישראל ואשר השבתתם עלולה לגרום למחסור במוצרים חיוניים ועוד.

מנכ"ל המשרד משה בן זקן סקר בפני המשתתפים את היערכות המשרד בתחומים השונים, ואת מערכי הגיבוי השונים אשר יאפשרו שימור הרציפות התפקודית. 

על פי ההנחייה, כלל הגופים התחבורתיים נדרשים לשמר יכולת הפעלה ידנית. כפתרון לטווח הארוך, המשרד מקדם הקמת חוות סולאריות לאורך כבישי ישראל שיהוו מאגרי אנרגיה.

המנכ"ל הנחה את כלל יחידות הסמך וגורמי המקצוע במשרד למפות משימות קריטיות וכוח אדם חיוני, במטרה להפחית עומסים ולאפשר רציפות תפקודית בעבודת המשרד גם בעיתות הפסקות חשמל.

עוד הוסיף בן זקן: "אנו ערוכים ונערכים עם תוכניות גיבוי לכל המערכות והתשתיות, אשר יאפשרו לנו לתפקד לפרק זמן ראשוני ללא חשמל. כולנו מקווים כי לא נצטרך להוציא אותן אל הפועל, אך אם ניאלץ להגיע לרגע האמת, נגיע אליו מוכנים ככל האפשר."

הפסקת חשמל תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד