כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מחלה מדבקת

שלושה חולים חדשים בחצבת אובחנו בימים האחרונים

משרד הבריאות מודיע על שלושה חולים חדשים בחצבת באזור חיפה. מאז חודש דצמבר 2023 דווחו למשרד הבריאות 21 מקרים חדשים בישראל של תחלואה בחצבת

שלושה חולים חדשים בחצבת אובחנו בימים האחרונים
כאב המחלה צילום: freepik

שלושה חולים חדשים נדבקו בחצבת באזור חיפה. אחד מהנדבקים הוא ילד לא מחוסן שנדבק מילד אחר שחלה בחו"ל. הילד שהה במיון ילדים בבית החולים רמב"ם מהתאריך 13.2 בשעה 18:00 ועד התאריך 14.2 בשעה 20:00.

לאחר חקירה אפידמיולוגית כלל המגעים של שני החולים הנוספים אותרו. 

אנשים שנחשפו במועדים הרשומים מעלה ואינם מחוסנים בשתי מנות, יכולים לפנות למוקד קול הבריאות של משרד הבריאות, לקבל מידע על המקומות בהם ניתן להתחסן. משרד הבריאות ממליץ במיוחד לנשים הרות שאינן מחוסנות בשתי מנות, לילדים מתחת לגיל שנה ולאנשים הסובלים מדיכוי חיסוני שנחשפו לחולה לפנות לרופא המשפחה או למוקדים לרפואה דחופה על מנת לקבל חיסון מונע.

במידה ויש צורך בהגעה למרפאה או למיון, יש לתאם הגעה ולהודיע לצוות טרם ההגעה למוסד הרפואי.

מחלת החצבת היא מחלה נגיפית מדבקת ביותר שמתבטאת בחום, הרגשה כללית רעה, נזלת ופריחה ועלולים להיות לה סיבוכים קשים ואף מסכני חיים. במידה ומופיעים תסמינים אופייניים של חצבת יש להימנע משהייה במרחבים ציבוריים כדוגמת קניונים, תחבורה ציבורית וכדומה, עד לבירור רפואי.

החיסון לחצבת מעניק הגנה טובה מהמחלה ומסיבוכיה ואנו מדגישים את החשיבות לחסן ילדים ומדוכאי חיסון בחיסון נגד חצבת, במסגרת חיסוני השגרה במועדם על מנת להימנע מסיבוכי המחלה.

בנוסף, ממליץ המשרד לנוסעים לחו"ל לוודא כי הם מחוסנים בשתי מנות. ניתן להשלים את החיסונים לפני הנסיעה לחו"ל במרפאות המטיילים.

חצבת חיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד