כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הריצה ההיסטורית

"חובת השתדלותנו": 100 רבני קהילות התכנסו בבני ברק | גלריה

במרכז הכינוס הוקרא מכתבו של הגר"ד לנדו שליט"א: "בוודאי חובה גמורה לפעול ולסייע ולעורר אודות חשיבות חובת ההצבעה לרשימת יראי השם "דגל" שזו חובת השתדלותנו" | בכינוס השתתפו למעלה ממאה רבני קהילות בעיר בני ברק, בקריאה לכלל ציבור בני התורה, לפעול ולהפעיל לחזק את הרשימה, לקראת הכפלת הנציגות במועצת העיר

"חובת השתדלותנו": 100 רבני קהילות התכנסו בבני ברק | גלריה
כינוס הרבנים בבני ברק צילום: שוקי לרר

כמאה רבנים מכלל הקהילות בעיר בני ברק, התכנסו בברכת הגאון רבי דב לנדו שליט"א ובראשות גדולי ישראל, לאסיפת חירום בקריאה לחיזוק רשימת 'דגל התורה' שסימנה דג"ל, לקראת ההתמודדות ההיסטורית למועצת העיר, בפעם הראשונה ברשימה נפרדת, לחיזוק כוחו של ציבור בני התורה בעיר, בראשות הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א, רבה של 'רמת אלחנן' וחבר מועצגה"ת.

אל הכינוס עלו ובאו רבני הקהילות מכלל הציבורים הנאמנים למרנן ורבנן שליט"א, והתומכים ברשימת 'דגל התורה', לשמוע ולהשמיע אודות החובה לפעול ולהפעיל לחיזוק כוחה של 'דגל התורה' בבחירות הקרובות, ועל המשקל הרב המונח על כף המאזניים, שיוכרע בסיומו של יום הבחירות.

בפתיחת המעמד כובד רה"ע הרב אברהם רובינשטיין, לגשת לעמוד לאמירת פרקי תהילים לרגל המצב ולהצלחת המערכה.

במרכז הכינוס, הוקרא מכתבו של הגר"ד לנדו שליט"א, ובו הורה לרבני הקהילות ובתי הכנסת ש"בוודאי חובה גמורה לפעול ולסייע ולעורר אודות חשיבות חובת ההצבעה לרשימת יראי השם "דגל", שזו חובת השתדלותנו בזה למען קיום התורה והיהדות מכל הבחינות". עוד כותב הגר"ד לנדו "וצריך לדעת כי החלשות במספר המצביעים עלול חלילה להזיק מכל הבחינות, ואדרבה תוספת מצביעים תגרום לקידוש שם שמים ויסייע רבות למען התורה ולומדיה בכל המובנים".

בסיום המכתב, יצאה הקריאה "לפעול ולהפעיל בדבר, להזדרז ולזרז אחרים ללכת ולהצביע לרשימה הנ"ל, כי על זה מבוסס כל קיום ושמירת התורה והיהדות בטהרתה ובאמיתת צביונה בעירנו, והשם יהי' בעזרנו".

יו"ר רשימת 'דגל התורה' בבני ברק סגרה"ע מנחם שפירא, פתח את הכינוס בהודאה לכלל רבני הקהילות, שטרחו ובאו ופינו מזמנם החשוב לקראת המערכה החשובה, והזכיר את הצורך שראו מרנן ורבנן שליט"א ללכת ברשימה נפרדת, עבור כלל הצרכים והמשאבים לטובת ציבור בני התורה בעיר.

את משא הפתיחה נשא הגאון רבי יצחק זילברשטיין, על הזכות שיש לציבור בני התורה, ללכת אחר רבינו הגר"ד לנדו שליט"א, וקרא את מכתבו שנשלח לכינוס, והוסיף: "נתאספנו לקיים את רצון הבורא, להרבות תורה להרבות לימוד התורה ותורה ובזה אנחנו נגאל, זו הקבוצה שהתאספנו פה, מי ששומע למרן שליט"א ידע שהוא עושה את רצון הבורא"

הראב"ד הגאון רבי יהודה סילמן, הזכיר בדבריו על המערכה הגורלית לציביון העיר. "שנים רבות נמצאים בעיוות גדול שהמשאבים לא נחלקים לפי הצרכים אלא לפי מפתח שרירותי שלא משקף את האמת". עוד הוסיף כי "אין זה לא סוד שהייתה נטייה חזקה של גדולי ישראל להטיל על מישהו מסוים ווטו. הדבר הזה לא נעשה לפי בקשת אדמורי"ם חשובים ולמען השלום. והוחלט שמהיום והלאה התוצאות יהיו לפי התוצאות בבחירות".

הגאון רבי שמעון גלאי שליט"א זעק בכאב על כך שאלו דברים פשוטים לעשות מה שגדולי התורה ציוו אותנו. "מה שגדולי ישראל אומרים זה מה שמהשמים שמים להם בפה. אנחנו לא עושים מה שאנו מבינים, אלא מה שגדולי התורה ציוו אותנו וממשיכים מה שקיבלנו מגדולי דורות הקודמים. והכינוס הזה שהוא כינוס לצדיקים, טוב להם וטוב לעולם זה לבד יביא שפע והשפעות טובות וקידוש שם שמים". וסיים בברכה לכל המסייעים להגדלת הנציגות "הקב"ה יעזור שבשם ה' נעשה ונצליח ויצביעו כולם דגל התורה".

הגאון רבי מרדכי שמואל אדלשטיין שליט"א נשא דברים נרגשים בגודל השעה: "אחרי ששמענו את ההוראה של גדולי דורנו, צריך לעשות מה שאפשר למען הרשימה הזו. נמצאים כעת בפרשיות של בניית המשכן, והרשימה הזו זה ארון העדות של הדור שלנו". כן הכריז בשם כלל רבני הקהילות, שכל אחד מקבל ע"ע לעורר בקהילתו את החשיבות לפעול למען רשימת דג"ל, שזה עכשיו זמן מבחן ל"ויהי בישורון מלך - יחד שבטי ישראל". וברך ש"נזכה לקדש שם שמים ויהיה הצלחה גדולה וסיעתא דשמיא".

רבה של בני ברק הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט שליט"א הזכיר את דברי מרן החזון איש זיע"א, שכתב שהצבעה לבחירות הן הן גופי תורה.

בני ברק דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד