כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הסריקות נמשכות

דובר צה"ל חושף תיעוד מחקירת מחבל חמאס: "10 חטופים הוחזקו בבית החולים"

בהצהרתו הציג דובר צה"ל תצלומים אוויריים של בית החולים 'נאצר' בחאן יונס, לצד תיעוד מחקירת מחבל שנעצר על ידי צה"ל שמספר על החזקת חטופים באותו בית חולים • צפו

דובר צה"ל חושף תיעוד מחקירת מחבל חמאס: "10 חטופים הוחזקו בבית החולים"
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל דניאל הגרי מסר הערב (חמישי) הצהרה ברקע פעילות צה"ל בבית החולים נאצר בחאן יונס ואמר: "אנחנו ממשיכים למקד מאמצים במרחב ח'אן יונס. אנחנו מַגיעים לְכֹֿל מקום שמשמש את חמאס ויש לנו חשד שייתכן ונאתר בו מידע או ממצאים אודות מאה שלושים וארבעה החטופות והחטופים. היום הִגענו גם לְבֶֿית החולים נאצר לשם משימה זו. זוהי משימה בעלת חשיבות עליונה".

עוד אמר: "אנחנו לא נכנסים לְבָֿתי החולים ללא סיבה. אלא, כפי שהוכחנו פעם אחר פעם, מאז תחילת המלחמה, מאחר שהשימוש בְּבָֿתי חולים כִּבְֿסיסי טרור הוא אחד מיסודות שיטת ההפעלה של חמאס.  שיפא'א, רנטיסי, בית החולים הטורקי ועוד – חשפנו כיצד חמאס משתמש בהם למטְרות טרור".

לדברי הגרי, "בְּבֶֿית החולים נאצר נמצאים כארבע מאות מטופלים ואלפי חוסים בלתי מעורבים. בְּדיוק מהסיבה הזו מחבלי חמאס וג'יהאד האסלמי הפלסטיני, חלקם השתתפו בטבח בְּשבעה באוקטובר, בחרו להסתתר דווקא שם".

"בעקבות חקירות של מחבלים שנעצרו או נכנעו בשטח ועדויות של חטופים שחזרו, אפשר לקבּוֹע כי הוחזקו בעבר חטופות וַחַטופים בְּשטח בית החולים. בנוסף, היה בידינו מידע שבַּמתחם הוחזקו גם גופות חטופים". 

בהצהרתו הוסיף ואמר: "כוחות מיוחדים של צה"ל פועלים בשעות האחרונות במרחב בית החולים נגד תשתיות הטרור של חמאס ועורכים סריקות למציאת חטופים, טרם נמצאו ממצאים לכך, אנחנו עדיין סורקים ואנחנו נעדכן בכל דבר שנמצא.

עד כה עצרנו במרחב בית החולים עשרות מחבלים מעורבים בטרור, שהועברו להמשך חקירה ומצאנו אמצעי לחימה בהם, בין היתר, רימונים ופצצות מרגמה, שהיו ממוקמים בשטח בית החולים, סמוך נקודה ממנה נורו מרגמות לעבר כוחותינו לפני כחודש.

בדיוק באותה נקודה, הדבר הזה זוהה על ידי מכמ"ים שלנו – של ירי מתוך בית החולים נאצר על כוחותנו – ירי מרגמות משטח בית החולים".

"בין המחבלים שנעצרו, איתרנו גם כאלה שלקחו חלק בטבח השבע באוקטובר. הינה מספר דוגמאות: 

מוּעַיַד (עַאדֶל מוּחַמַד) אַבּוּ נְצֶירַה – נהג אמבולנס של ארגון הטרור חמאס שהשתתף בטבח בשבעה באוקטובר והודה בחקירתו כי הִסיע חטוף ממרחב הגבול אל תוך שטח הרצועה. 

אִיסְמַעִיל (אַחמֶד) עַלִי עוֹדַה – שהודה כי השתתף בטבח בשבעה באוקטובר.

עַמְרוּ (חַאלֶד שְחַאדֶה) אַבּוּ רִידַה – פעיל בארגון הטרור החזית העממית".

דובר צה''למחבלי חמאס אשר נעצרו במרחב בית החולים ׳נאצר’דובר צה''ל

דובר צה"ל הגרי הוסיף ואמר בהצהרה: "השימוש בְּבָֿתי החולים לפעילות טרור, ירי מרגמות משטחן והחזקת חטופים הם בניגוד לדין הבין-לאומי. אנחנו מעבירים את הממצאים המודיעיניים שבידינו לשותפנו בעולם – תכף, חלקם מגיעים גם לוועידת מינכן - ונחשוף בהמשך את הממצאים הנוספים שנאתר במתחם".

"אנחנו קוראים לתושבים להתפנות ממרחב בית החולים. פתחנו בימים האחרונים מסדרון הומניטרי דרכו ניתן לפנות את המרחב באופן בטוח. אנחנו מסייעים גם בפינוי חולים שרוצים להתפנות עם אמבולנסים או בתוך בית החולים מבניין לבניין באופן מסודר. ניהנלו את התקשורת הזאתי ואנחנו ממשיכים לנהל אותה מול הנהלת בית החולים. בכל בתי החולים בהם פעלנו עשינו זאת במקצועיות, כך נמשיך לעשות. אנחנו פועלים באופן מדויק ולפי לדין הבינלאומי. אין לנו רצון לפגוע בתפקוד בית החולים – אנחנו אפילו מסייעים לעזור לו במה שחסר לו. היחידים שיש להם אינטרס להפוך את בית החולים לשדה קרב הם מחבלי חמאס". 

דובר צה''לאינפוגרפיקה של ירי שבוצע לעבר כוחות צה״ל מבית החולים ׳נאצר׳ דובר צה''ל

לדבריו, "יש לנו סבלנות. אנחנו נסגור מעגל עם כל מחבל – זוטר ועד בכיר, כפי שסגרנו מעגל וחיסלנו את המחבל אחמד גול, אשר השתתף בטבח ביישובי הדרום והיה אחד משוביה של החטופה רב״ט נועה מרציאנו זכרונה  לברכה".

בנוסף חשף תיעוד מחקירת מחבל חמאס שמעיד כיצד חמאס עושה שימוש בבית החולים נאסר בחאן יונס: "כ-10 חטופים הוחזקו בבית החולים; ראש החולייה שלי בחמאס שהה בבית החולים, הם מנצלים את האזרחים כדי לשמור על עצמם". אומר אותו מחבל בחקירתו.


 

בית החולים נאצר חאן יונס עזה מלחמת חרבות ברזל חמאס דובר צה"ל דניאל הגרי חקירת מחבל חטופים יאיר יעקב 7 באוקטובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד