כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
זו המטרה

דיווח: ארה"ב ביצעה מתקפת סייבר על ספינת ריגול איראנית

רשת NBC מדווחת כי ארה"ב ביצעה מתקפת סייבר על ספינת ריגול איראנית חשודה. הפעולה החשאית נועדה לבלום את יכולתה של הספינה להעביר מידע מודיעיני למורדים החות'ים שתקפו ספינות משא בים האדום

דיווח: ארה"ב ביצעה מתקפת סייבר על ספינת ריגול איראנית
אימוני החות'ים נגד מטרות אמריקאיות וישראליות צילום: דוברות החות'ים

ארה"ב ביצעה לאחרונה מתקפת סייבר נגד ספינה צבאית איראנית שאספה מידע מודיעיני על ספינות מטען בים האדום ובמפרץ עדן, כך לפי שלושה גורמים אמריקאים ששוחחו עם רשת NBC.

מתקפת הסייבר התרחשה לפני יותר משבוע והייתה חלק מהתגובה של ממשל ביידן למתקפת המל"טים של מיליציות הנתמכות על ידי איראן בעיראק, שהרגה שלושה חיילים אמריקאים בירדן בסוף החודש שעבר וגרמה לפציעות של עשרות נוספים.

על פי הדיווח, המבצע נועד לעכב את יכולתה של הספינה האיראנית להעביר מידע מודיעיני למורדים החות'ים בתימן ששיגרו טילים ומל"טים לעבר ספינות משא בים האדום, בכירים אמריקאים אומרים שאיראן משתמשת בספינה כדי לספק מידע לחות'ים כדי שהתקיפות שלהם על הספינות יוכלו להיות יעילות יותר.

דובר המועצה לביטחון לאומי סירב להגיב והפנה את השאלות למשרד ההגנה, שגם שם סרבו להגיב.

בראיון לרשת NBC בשבוע שעבר, אמר שגריר איראן באו"ם, אמיר סעיד אירוואני, שהספינה נמצאת בים האדום "כדי להילחם בפעילות הפיראטיות" ואינה מספקת מודיעין לכוחות החות'ים.

המורדים החות'ים, שנתמכים מזה זמן רב על ידי איראן, נשבעו להמשיך בתקיפות עד שישראל תפסיק את פעולותיה הצבאיות ברצועת עזה.

למרות התגובה הצבאית של ארה"ב להרג שלושת החיילים האמריקנים בירדן, גורמים אמריקאים אמרו לרשת NBC כי איראן ממשיכה לספק נשק ומודיעין למיליציות באזור.

 

מלחמת חרבות ברזל החות'ים תימן ארצות הברית איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד