כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מדברת לראשונה

אלמנת מנהיג דאעש: "היו להם חלומות גדולים – שיגיעו לרומא"

אום חוד'ייפה, אשתו של מנהיג דאעש התראיינה לראשונה וחשפה פרטים מדהימים. היא סיפרה לאל-ערביה: "הוא אף פעם לא לבש בבית חגורת נפץ, לא לידי או ליד הילדים אלא רק החזיק אקדח. אני לא ראיתי אותו אף פעם במדי צבא. לא הייתה לי שום ידיעה על הפעולות הצבאיות"

אלמנת מנהיג דאעש: "היו להם חלומות גדולים – שיגיעו לרומא"
פעילי דאעש צילום: טלגרם ג'יאדיסטי

ערוץ אל ערביה ראיין את אסמא מוחמד (אום חוד'ייפה), אחת מנשותיו של מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי, שחוסל בידי צבא ארה"ב ב-2019, האלמנה הדהימה בדברים רבים.

"כשהתחתנתי איתו ב-1999 הוא היה אדם רגיל, סטודנט תואר שני במכללה האסלאמית בבגדאד, לא הייתה לו שום אידאולוגיה חריגה, אדם פתוח, אבל אחרי שנעצר ע"י האמריקנים ללא שום סיבה ב-2004, המחשבה שלו השתנתה, אחרי ששוחרר מהכלא הוא החל להיעלם מהבית לזמנים ממושכים, התחיל להיות מיסתורין באישיות שלו, הוא לא היה אותו אדם. אחרי 2010 גיליתי שהוא הצטרף לארגון אל-קאעדה, הוא לא סיפר לאף אחד מהמשפחה אבל הצלחתי להבין את זה מנישואיי לו".

עוד סיפרה: "הפעם הראשונה בה הוא היה מבוקש ע"י הכוחות האמריקניים הייתה ב-2008, והם אמרו לנו כשבאו לעצור אותו שהוא מופתי שמטיף להרג. כל חיינו מ-2008 עד ל-2017 עברנו ממקום למקום, ממכונית למכונית, הכל היה קשור לביטחון האישי שלו. עם הזמן הוא נהיה קיצוני יותר, היה אסור לנו להסתובב לבד או לנסוע לבד. עד שלא עלה לשאת את הדרשה המפורסמת ההיא (במוסול, 2014, ההופעה הפומבית הראשונה שלו כמנהיג דאעש) לא ידעתי שהוא האדם הראשון במדינה האסלאמית".

היא המשיכה: "ב-2014 הוא עבר עם הילדים למקום אחר, ואז יצא בדרשה המפורסמת ההיא, שלא ידעתי עליה, אז הייתי אשתו היחידה, כך דווח בכאן חדשות. 

אום חוד'ייפה סיפרה לאל-ערביה: "הוא אף פעם לא לבש בבית חגורת נפץ, לא לידי או ליד הילדים אלא רק החזיק אקדח. אני לא ראיתי אותו אף פעם במדי צבא. לא הייתה לי שום ידיעה על הפעולות הצבאיות או על התכנון שלהם. יום אחד אמרו לנו לנסוע למקום מסויים, נסענו עם מנהיג נוסף בארגון ועם אשתו, העברנו שוחד ללוחמים הכורדים במחסום וגילינו שאנחנו בסוריה (בדרך לא-רקה, בירת המדינה האסלאמית)".

"לאחר שהופיע באופן פומבי והוכרז בתור ח'ליפה (מנהיג המאמינים, מחליפו של הנביא מוחמד) דנו בנושא, אני לפי הידע שלי האמנתי שחליפות היא לא הדבר הנכון בימים אלו, יש לה תנאים, הוא הגיב ואמר שבכל זמן צריכה להיות חליפות ושהמוסלמים צריכים להתאחד. כל  האנשים שהיו סביבי התעסקו בכיבושים, בביטחון אישי, איך ירחיבו את המדינה האסלאמית, היו להם חלומות גדולים – שיגיעו לרומא, בעיניי סתם מעשיות".

דאעש עיראק סוריה אבו בכר אל-בגדאדי אלמנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד