ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
תומך חיזבאללה

גבר בארה"ב נעצר לאחר שאיים כי "יהרוג כל יהודי"

ה-FBI עצר אדם מאינדיאנה בגלל איומים 'להרוג כל יהודי' - אך הבולשת לא סיפרה עליו לקהילה היהודית. הוא התגאה בכך שיש לו "מגעים חזקים בין פלסטינים, חיזבאללה ואיראנים"

גבר בארה"ב נעצר לאחר שאיים כי "יהרוג כל יהודי"
ירי באקדח. אילוסטרציה צילום: unsplash

ה-FBI עצר אדם מאינדיאנה שהבטיח "להרוג כל יהודי" בפורט וויין בשנה שעברה - ומנהיגים יהודים מקומיים שואלים מדוע הם לא קיבלו התראה על האיום מוקדם יותר.

החשוד, ג'פרי סטיבנס בן ה-41, הודה בחקירות כי פרסם איומים אנטישמיים אלימים ישירות לאתר ה-CIA, וכן בהודעה ישירה בפייסבוק למשטרת פורט וויין.

סטיבנס כתב גם ל-CIA, "אני הולך לירות בראש כל פקיד ממשלתי אמריקאי פרו-ישראלי", והתגאה בכך שיש לו "מגעים חזקים בין פלסטינים, חיזבאללה ואיראנים". 

הוא מואשם באיומים והוא צפוי לעונש של עד חמש שנות מאסר.

המעצר השבוע הגיע על רקע דיווחים על עלייה באנטישמיות בארצות הברית, כאשר מלחמת ישראל-חמאס נכנסת לחודש החמישי שלה. מאז פלישת חמאס לישראל ב-7 באוקטובר, יהודים אמריקאים הותקפו בקמפוסים בקולג', בבתיהם ובדרך לבית הכנסת, ואדם יהודי אחד בלוס אנג'לס נרצח לאחר קטטה בהפגנת רחוב. באותה תקופה, ה-FBI ביצע מעצרים נוספים בקשר לאנטישמיות

סטיבנס אמר לגורמים רשמיים שיש לו "בעיית שתייה", לפי החקירה הוא כתב את הפוסטים, כולל אחד שקרא "מוות לציוני", לאחר 7 באוקטובר, ופרסם חומרים הקשורים לישראל ברשתות החברתיות.

עם היוודע החדשות על המעצר, מנהיגים יהודים תהו מדוע לא הזהירו אותם מפני כוונותיו של סטיבנס, למרות העובדה שהוא שלח את איומיו ישירות לרשויות החוק לפני מספר חודשים. 

"נודע לנו על זה רק לפני יומיים וכל האירוע התרחש בנובמבר", כתב ג'קי שרייר, מנכ"ל הפדרציה היהודית המקומית, לסוכנות הידיעות היהודית. "אנחנו לא שמחים בלשון המעטה".

פורט וויין, העיר השנייה בגודלה באינדיאנה, מונה כיום כ-450 משפחות יהודיות מבין כ-250,000 תושביה, לפי הפדרציה. שרייר אמרה שהיא תיפגש בקרוב עם Secure Community Network, עמותה שמתאמת אבטחה למוסדות יהודים אמריקאים, כדי לדון מדוע לא נמסר לקהילה היהודית מוקדם יותר על האיום. הארגון ה-SCN עצמו שיבח את המעצר בהצהרה.

"העבריין במקרה זה איים על הקהילה היהודית של פורט ווין וכן על החברים המסורים בקהילות אכיפת החוק והמודיעין שלנו", אמר מייקל מאסטרס, המנהל הלאומי ומנכ"ל SCN בהצהרה. "המעצר הזה מדגיש את הזליגה הפוטנציאלית של מתחים בינלאומיים לחצרות האחוריות שלנו ומשדר מסר ברור ששותפינו לאכיפת החוק ממשיכים לצמצם את האיומים לפני שהם גורמים נזק, במיוחד על רקע שנאת היהודים הגואה".

אנטישמיות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד