ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
פעילות מרושעת

ארה"ב תפסה נשק מאיראן המיועד לחות'ים

ארה"ב מצאה יותר מ-200 חבילות שהכילו רכיבי טילים בליסטיים לטווח בינוני, חומרי נפץ, רכיבי מל"ט ימי שהה בדרכן מאיראן לח'ותים. ארה"ב האשימה את איראן באספקת נשק ורכיבי נשק לחות'ים

ארה"ב תפסה נשק מאיראן המיועד לחות'ים
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

צבא ארה"ב מסר כי משמר החופים תפס לאחרונה כלי נשק מתקדמים וסיוע צבאי אחר בכלי שיט בים הערבי שמקורו מאיראן והיו בדרך לאזורים שבשליטת החות'ים בתימן.

צוות משמר החופים יירט את כלי השיט ב-28 בינואר ומצא יותר מ-200 חבילות שהכילו רכיבי טילים בליסטיים לטווח בינוני, חומרי נפץ, רכיבי מל"ט ימי, חלקי משגרי טילים מונחים נגד טנקים וציוד תקשורת, כך מסר פיקוד מרכז של הצבא האמריקאי ל'ניו ירק טיימס'.

ארה"ב האשימה את איראן באספקת נשק ורכיבי נשק לחות'ים, שסייעה למיליציה הנתמכת על ידי איראן לבצע שורה של התקפות טילים ומל"טים שלה על כלי שיט מסחריים וספינות חיל הים בים האדום ובמפרץ עדן. החות'ים אמרו כי ההתקפות שלהם הן סולידריות עם הפלסטינים בגלל תקיפה ישראלית בעזה.

"זוהי עוד דוגמה לפעילות המרושעת של איראן באזור", אמר גנרל מייקל קורילה, ראש פיקוד מרכז של ארה"ב, בהצהרה. "המשך אספקתם של נשק קונבנציונלי מתקדם לחות'ים מהווה הפרה ישירה של החוק הבינלאומי וממשיכה לערער את בטיחות השילוח הבינלאומי ואת הזרימה החופשית של המסחר".

ארה"ב וכמה בעלות ברית הזהירו שוב ושוב את החות'ים מפני השלכות חמורות אם לא ייפסקו התקיפות. תקיפה אמריקית לא הצליחה עד כה להרתיע את החות'ים מלתקוף נתיבי שיט החיוניים לסחר העולמי. מאות ספינות נאלצו לבצע עקיפות ברחבי דרום אפריקה, מה שמעלה את העלויות.

בחמשת הימים האחרונים ביצעה ארצות הברית תקיפות בהתראה קצרה על לפחות 24 מל"טים אוויריים וימיים וטילי שיוט נגד ספינות בשטח שבשליטת החות'ים בתימן, לפי פיקוד המרכז המליציות היה איום מיידי על ספינות מסחריות. אבל החות'ים ממשיכים לירות, בשלב מסוים השבוע פגעו בספינה שהובילה תירס לאיראן, מסר צבא ארה"ב.

תקיפות צבאיות של ארה"ב ובריטניה נועדו לצמצם את ארסנל הנשק של החות'ים, כך אמרים גורמים אמריקנים, האיסורים הימיים נועדו לחנוק את צינור הנשק של המחבלים.

בחודש שעבר, שני חיילים מחיל הים האמריקאי נהרגו במהלך מבצע בים ליירוט כלי נשק מאיראן שפנו ללוחמים החות'ים. במשימה הלילית ההיא, שכללה גם מסוקים ומל"טים אוויריים, כוחות קומנדו של חיל הים עלו על סירה קטנה ותפסו רכיבי טילים בליסטיים וטילי שיוט מתוצרת איראן, אמר הצבא האמריקני.

חפצים שנתפסו במבצע כללו מערכות הנעה והכוונה וראשי נפץ לטילים בליסטיים לטווח בינוני וטילי שיוט נגד ספינות, כמו גם רכיבי הגנה אווירית.

מלחמת חרבות ברזל החות'ים איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד