כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"סכנה בפתח"

עיתונאי השמאל לעג לכותרת בעיתון החרדי; העורך הגיב

עיתונאי 'הארץ' ג'וש בריינר כתב: "שער אחד העיתונים הנפוצים בציבור החרדי "חדשות בקהילה" לשבת הקרובה. הכותרת הראשית: "סכנה בפתח". לא חמאס, לא חיזבאללה, לא איראן. מה הסכנה? גיוס לצה"ל" | העורך הגיב לו

קריאת עיתון. אילוסטרציה
קריאת עיתון. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

עיתונאי השמאל ג'וש בריינר מ'הארץ', שאגב קודם השבוע לדרגת רב סרן במיל', לעג לכותרת הראשית בעיתון החרדי 'בקהילה' - "סכנה בפתח". מדובר במאמר של פרשן העיתון יעקב ריבלין שמזהיר מפני איום דרמטי שאורב ליהדות החרדית בארץ הקודש בדמות חוק הגיוס וזאת כאשר 'אגודת ישראל' מפוצלת על רקע הבחירות המוניציפליות.

כתב 'הארץ', בריינר פרסם בחשבון ה-X שלו את שער העיתון וכתב: "וזו כבר לא סאטירה. שער אחד העיתונים הנפוצים בציבור החרדי "חדשות בקהילה" לשבת הקרובה. הכותרת הראשית: "סכנה בפתח". לא חמאס, לא חיזבאללה, לא איראן. מה הסכנה? גיוס לצה"ל. אז מה נשאר עוד להגיד? שבאמת יש לנו ארץ נהדרת. תודה למי ששומרים ושומרות עליה ועלינו", עקץ לקינוח.

עורך העיתון, שלמה קוק הגיב לבריינר וכתב: "אסביר למקרה שלא הבנת, ידידי. צוי גיוס לתלמידי ישיבות העמלים בתורה וסנקציות כלכליות על מוסדות התורה הם אכן בגדר סכנה חמורה. לא סכנה לישיבות. הישיבות שרדו וישרדו לפני ואחרי המדינה שלנו בת ה-75. זו סכנה למדינה. סכנה לכל אזרח. כי בלי תורה - אין הגנה".

יח''צשער חדשות בקהילהצילום: יח''צ

בתוך כך, שופט העליון עוזי פוגלמן האריך למדינה את המועד להגשת תגובה מקדמית בעניין חוק הגיוס עד יום שלישי הקרוב.

שלמה קוק ג'וש בריינר בקהילה חוק הגיוס גיוס בחורי ישיבה גיוס בני ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד