כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עימות פומבי

השר הבכיר נגד חברו למפלגה: "חלם זה כאן"

השר הפופולרי בליכוד ניר ברקת, יוצא במתקפה חריפה נגד חברו למפלגה שר הביטחון יואב גלנט על רקע פרסום כי פועלים פלסטינים מתקנים את גדר הגבול עם עזה שנפרצה בחג שמחת תורה

השר הבכיר נגד חברו למפלגה: "חלם זה כאן"
שר הביטחון יואב גלנט ברצועת עזה צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

פועלים פלסטינים מחברון בונים את המכשול החדש בגבול בין ישראל לרצועת עזה, למרות החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני שלא לאשר לפועלים מיהודה ושומרון לצאת ולעבוד מחוץ לשטחי הגדה המערבית. כך דיווח הכתב הצבאי יואב זיתון באתר ynet. לפי הדיווח מי שמעסיק אותם זהו משרד הביטחון.

שר הכלכלה ניר ברקת, זעם על ההחלטה ויצא במתקפה פומבית נגד חבר מפלגתו שר הביטחון יואב גלנט: "חלם זה כאן. ההחלטה השערורייתית של שר הביטחון לאפשר לפועלים פלסטינים להקים את הגדר הביטחונית בגבול עזה היא בלתי נתפסת ומנוגדת להחלטת הקבינט הכלכלי".

חיים גולדברג, פלאש 90ישיבת ממשלהחיים גולדברג, פלאש 90

לדברי ברקת, "משרד הביטחון טועה לחשוב שהוא מעל החלטות הממשלה. הקבינט הכלכלי קבע שלא ייכנסו לישראל פועלים פלסטינים ועל כולם לכבד את ההחלטה בעניין. אנשי הקונספציה השגויה שהביאו אותנו לשבעה באוקטובר - לא למדו לקח. כמו כן, הניסיון להלבין את העסקתם של פלסטינים באמצעות חיבורם לגדר הבטחונית - הוא יריקה בפניו של הציבור". כך ברקת נגד חבר מפלגתו.

ב-ynet מצוין כי לפי עדויות חיילים המשרתים בגזרת אשכול, מאות העובדים הפלסטינים עוסקים לאורך כל שעות היום בעבודות הנדסיות על הפרצות בגדר החדשה, שנהרסה ונפגעה בעשרות מוקדים לאורך הגבול במתקפת הפתע ב-7 באוקטובר.

גם יו״ר מפלגת 'ישראל ביתנו', חבר הכנסת אביגדור ליברמן, מתח ביקורת על העסקת הפועלים הפלסטינים לשיקום גדר הביטחון בגבול רצועת עזה, ואמר: ״הדיווח על כך שמאות פועלים מאיו"ש מועסקים על ידי מערכת הביטחון ולוקחים חלק בעבודות הנדסיות על הפרצות בגדר שנהרסה ב-7 באוקטובר עד ידי רוצחי החמאס, הוא דיווח הזוי שמעיד בצורה הטובה ביותר שהקונספציה הישנה והתבוסתנית עדיין כאן. במידה וחסרים עובדים יש להביא עובדים זרים ולא לקחת סיכונים על גבם של אזרחי ישראל. אני קורא לממשלת ישראל להתעורר ולהחליף דיסקט מהר".

משרד הביטחון מסר בתגובה: "העסקת עובדי קבלן בפרויקטים ביטחוניים מתבצעת בכפוף להנחיות הביטחון, לסיווג ורגישות העבודה. העסקת העובדים במכשול בוצעה בהתאם להנחיות הביטחון, ממכסת הפועלים המאושרת לעבודה במפעלים חיוניים".

פועלים ערבים פועלים פלסטינים גבול עזה יואב גלנט ניר ברקת 7 באוקטובר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד