ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
דוחה על הסף

ביידן לנתניהו: "פועל לשחרור החטופים, מצבם מזעזע"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. בהודעת הבית הלבן נאמר: "הנשיא חזר על מחויבותו לשחרור כל החטופים בהקדם האפשרי תוך הכרה במצבם הנוראי אחרי 132 ימים בשבי חמאס"

ביידן לנתניהו: "פועל לשחרור החטופים, מצבם מזעזע"
ראש הממשלה נתניהו צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לאחר שיחתם אמש של ראש הממשלה נתניהו ונשיא ארה"ב ביידן, מהבית הלבן נמסר כי השניים דנו במשא ומתן לעסקת חטופים חדשה עם חמאס.

"הנשיא הבהיר כי הוא מחויב לפעול ללא לאות כדי לתמוך בשחרור כל החטופים בהקדם האפשרי, מתוך הכרה במצבם המזעזע לאחר 132 ימים בשבי חמאס. הנשיא וראש הממשלה דנו גם במצב בעזה ובדחיפות בהבטחת כך שסיוע הומניטרי יוכל להגיע לתושבי הרצועה שנמצאים במצוקה", מסר הבית הלבן.

עוד לפי ההודעה, "הנשיא גם העלה את המצב ברפיח, וחזר על עמדתו כי אין לפעול צבאית שם ללא תוכנית אמינה וניתנת לביצוע להבטחת שלומם של האזרחים ותמיכה בהם".

ראש הממשלה נתניהו התייחס הלילה לדיווחים כי ארה"ב מקדמת תוכנית להקמת מדינה פלסטינית, ומסר לאחר ששוחח עם הנשיא ביידן במהלך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בשיחה שלקחה 40 דקות.

"הבהרתי בישיבת הקבינט את עמדתי ביחס לדיבורים שנשמעים לאחרונה על כפיית מדינה פלסטינית על ישראל" כתב נתניהו בהודעה שפורסמה בחשבון הטלגרם של ראש הממשלה.

"עמדתי מסתכמת בשני המשפטים הבאים: 1. ישראל דוחה על הסף תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלסטינים. הסדר כזה יושג אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים. 2. ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית. הכרה כזו בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר תעניק פרס עצום לטרור שלא היה כדוגמתו ותמנע כל הסדר עתידי לשלום".

ראש הממשלה נתניהו ביידן מדינה פלסטינית חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד