י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
הפריצה שובשה

ה-FBI: רוסיה חדרה ליותר מ-1,000 נתבי אינטרנט

ה-FBI שיבש נסיון פריצה רוסי ליותר מ-1,000 נתבי אינטרנט ביתיים ועסקים קטנים בארצות הברית וברחבי העולם. רוסיה ממשיכה להתמקד בתשתיות קריטיות, כגון כבלים תת-מימיים ומערכות בקרה תעשייתיות, ברחבי העולם

ה-FBI: רוסיה חדרה ליותר מ-1,000 נתבי אינטרנט
אילוסטרציה צילום: unsplash

ה-FBI, יחד עם מדינות אחרות, שיבש מבצע פריצה רוסי שחדר ליותר מ-1,000 נתבי אינטרנט ביתיים ועסקים קטנים בארצות הברית וברחבי העולם, כך הודיע ​​משרד המשפטים האמריקאי.

המודיעין הרוסי, בשיתוף פעולה עם פושעי סייבר, יצר רשת בוט, רשת של מחשבים פרטיים נגועים בתוכנה זדונית, כדי לרגל אחר ארגוני צבא ואבטחה ותאגידים פרטיים במדינות כמו ארצות הברית.

באמצעות צו בית משפט, ה-FBI העתיק ומחק בסתר נתונים ותוכנות זדוניות שנגנבו מנתבים שנפרצו. פעולה זו עצרה את יכולתה של רוסיה להשתמש בנתבים מבלי להשפיע על אופן פעולתם, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

מנהל ה-FBI, כריסטופר ריי, חשף את הפרטים בוועידת אבטחה שנתית במינכן.

השיבוש הוא חלק ממאמץ רחב יותר לבלום את התקפות הסייבר של רוסיה נגד ארצות הברית ובעלות בריתה, כולל אוקראינה. פרטי המבצע מגיעים יום לאחר שממשל ביידן הודיע כי דיווח לקונגרס ולבעלי בריתו האירופיים כי רוסיה מבקשת ליצור נשק גרעיני בחלל כדי לתקוף את רשת הלוויינים האמריקאית.

במשך שבועות, הבית הלבן ותומכי הקונגרס מנסים לשכנע את הרפובליקנים בבית הנבחרים להמשיך ולממן את הפעולות הצבאיות של אוקראינה במאבקה נגד רוסיה, משום שהדבר קריטי לביטחון הלאומי האמריקאי.

בנאום במינכן אמר ריי כי רוסיה ממשיכה להתמקד בתשתיות קריטיות, כגון כבלים תת-מימיים ומערכות בקרה תעשייתיות, ברחבי העולם.

"לדוגמה, מאז פלישתה לאוקראינה, ראינו את רוסיה חודרת למגזר האנרגיה האמריקאי", אמר ריי. "וזו מגמה מדאיגה במיוחד מכיוון שאנו יודעים שברגע שמתבססת גישה, האקר יכול לעבור מאיסוף מידע להתקפה במהירות ללא הודעה מוקדמת". ריי הזהיר שגם היכולות של סין בתחום לוחמת הסייבר המשיכו להשתפר.

"איום הסייבר שמציבה ממשלת סין הוא עצום", אמר ריי. "תוכנית הפריצה של סין גדולה מזו של כל מדינה גדולה אחרת גם יחד".

בחודש שעבר הודיע ​​ה-FBI שהבולשת הצליחה לשבש נסיון פריצה מסין שכוון לתשתיות קריטיות, לעתים קרובות על ידי חדירה לעסקים קטנים, קבלנים או רשתות ממשלתיות מקומיות. בחודשים האחרונים הזהירו ה-FBI ומשרד המשפטים מפני עלייה בפעילות הזדונית נגד ארה"ב מצד סין, איראן ורוסיה.

סין איראן רוסיה ארצות-הברית כריסטופר ריי FBI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד