ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
מחשש לביזה

אף אחד לא בא לאסוף את הסיוע ההומניטרי ברצועה

ישראל אפשרה למאות משאיות להיכנס ולפרוק סיוע הומניטרי בתוך הרצועה - אבל אף אחד לא בא לאסוף ולחלק אותו. גורמים הומניטריים בינלאומיים מאשימים את ישראל. "ישראל תקפה את אנשי משטרת חמאס, הם מסרבים לאבטח את חלוקת הסיוע - ואנשי אונר"א מסרבים לחלק אותו מחשש לביזה"

אף אחד לא בא לאסוף את הסיוע ההומניטרי ברצועה
סיוע הומניטרי לעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

גורמים הומניטריים בין לאומיים מאשימים בשיחה את ישראל בכך שמאות משאיות הנושאות סיוע לתושבי עזה לא יכולות לפרוק את הסחורה ולחלק אותה. על פי הגורמים, שדבריהם הובאו בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב היום, הסיבה לכך היא ש"ישראל פוגעת במשטרת חמאס, דבר הגורם לה להפסיק ולאבטח את השיירות - מה שמונע מאנשי אונר"א לחלק את הסיוע", כך דיווח עמיחי שטיין.

מאות משאיות שעברו בדיקה על ידי ישראל, ונכנסו דרך מעברי כרם שלום ורפיח, מחכות כבר שלושה ימים שאונר"א תבוא לקחת את הציוד ותחלק אותו ברחבי עזה. בישראל טוענים שאונר"א יוצרת משבר מכוון, בעקבות הקמפיין הישראלי נגד הארגון.

גורמים הומניטריים בין לאומיים טוענים כי דווקא ישראל אשמה ואומרים לכאן חדשות כי הייתה יכולת מועטה מאוד של האו"ם או כל גורם הומניטרי אחר להעביר סיוע ברחבי עזה בגלל ביזה על ידי כנופיות חמושות שתוקפות את המשאיות ואנשי הארגונים השונים.

על פי הגורמים "מלווי המשטרה (של חמאס) שאבטחו עד לאחרונה את תנועות השיירות ההומניטרית בתוך עזה לא הגיעו לאבטח בימים האחרונים את השיירות מאז שצה"ל תקף את אנשי המשטרה בשורה של תקיפות". הגורמים הוסיפו: "האו"ם לא יכול לחלק את המזון בנסיבות ביטחוניות אלה".

 

 

מלחמת חרבות ברזל האו"ם חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד