כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
התנקשות פוליטית

דיווח: פוטין חיסל את יריבו אלכסיי נבלני בכלא

מנהיג האופוזיציה ברוסיה ויריבו הגדול של הנשיא ולדימיר פוטין, אלכסיי נבלני, מת בכלא. מהקרמלין נמסר שאין להם מידע על סיבת המוות. הוא לא ציפה להשתחרר מהכלא במהלך חייו של פוטין שפשוט החליט לחסל אותו

דיווח: פוטין חיסל את יריבו אלכסיי נבלני בכלא
מתוך האינסטגרם שלו צילום: אלכסיי נבלני

מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני - מבקר קולני של הנשיא ולדימיר פוטין, מת בכלא בגיל 47, כך לפי שירות בתי הסוהר של אזור ימאלו-ננטס, בו ריצה את עונשו, בית הסוהר משתייך למחוז טיומן במערב סיביר.

ה'גארדיאן' דיווח כי סביר שזאת התנקשות פוליטית המיוחסת לוולדימיר פוטין.

נבלני, בן 47, אחד המבקרים הגלויים והעקשנים של פוטין, הוחזק בכלא לאחר שנידון ל-19 שנים. בסרטון מהכלא בינואר, נבלני נראה כחוש כשראשו מגולח.

מהקרמלין נמסר שאין להם מידע על סיבת המוות.

נגד נבלני הוגשו במהלך שנים כתבי אישום מופרכים לאחר שחשף שחיתויות ענק של פוטין. הוא הורעל על ידי סוכנים רוסיים. הוא הוביל את האופוזיציה נגד הקרמלין בשנת ה-2010 ומאז היה נתון לרדיפה מצד פוטין. הוא לא ציפה להשתחרר מהכלא במהלך חייו של פוטין שפשוט החליט לחסל אותו.

נקודת השיא בקריירה הפוליטית שלו הגיעה ב-2013, כאשר זכה ב-27% מהקולות בתחרות לראשות עיריית מוסקבה שמעטים האמינו שהיתה חופשית או הוגנת. הוא נשאר אויב של הקרמלין במשך שנים, וחשף ארמון ענק שנבנה על הים השחור לשימושו האישי של פוטין, אחוזות ויאכטות ששימשו את הנשיא לשעבר דמיטרי מדבדב.

בשנת 2020, נבלני הורעל באמצעות גז נוביצ'וק על ידי שירות הביטחון של רוסיה ופונה לטיפול בגרמניה. הוא התאושש וחזר לרוסיה בינואר 2021, הוא נעצר באשמות שונות ומומצאות, הוא מאז היה מאחורי סורג ובריח.

 

 

 

אלכסיי נבלני ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד