י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גינוי עולמי

הרופאים ניסו להחיות את נבלני במשך יותר מחצי שעה

הרופאים ניסו להחיות את מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני במשך יותר מחצי שעה לפני מותו. סגנית נשיא ארה"ב, קמאלה האריס, גינתה בחריפות את מותו. ואמרה כי הדיווחים לפיהם מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני מת בכלא הרוסי הם "חדשות נוראיות"

הרופאים ניסו להחיות את נבלני במשך יותר מחצי שעה
אלכסיי נבלני צילום: מתוך האינסטגרם שלו

צוות רפואי שהגיע עם אמבולנס ניסה להחיות את מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני במשך יותר מחצי שעה, כך מסר בית החולים העירוני לתקשורת הרוסית.

"הרופאים שהגיעו למקום המשיכו בצעדי ההחייאה שרופאי הכלא כבר סיפקו" נמסר מבית החולים. "הם ביצעו החייאה במשך יותר מחצי שעה. עם זאת, החולה מת".

"צוות האמבולנס הגיע לכלא תוך פחות משבע דקות, והרופאים הגיעו לחולה כעבור שתי דקות", לדברי המקור. 

ביום שישי, שירות בתי הסוהר הרוסי אמר כי נבלני "הרגיש לא טוב לאחר הליכה" ו"כמעט מיד" הוא איבד את הכרתו. בית חולים מסר שהם חוקרים את "מותו הפתאומי". שירות בתי הסוהר הרוסי מסר ש"כל האמצעים הדרושים" ננקטו כדי לנסות להציל את אלכסיי נבלני.

סגנית נשיא ארה"ב, קמאלה האריס, גינתה בחריפות את מותו. ואמרה כי הדיווחים לפיהם מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני מת בכלא הרוסי הם "חדשות נוראיות" ואמרה כי "רוסיה אחראית".

"קיבלנו כולנו דיווחים שאלכסיי נבלני מת ברוסיה. אלו כמובן חדשות נוראיות", אמרה האריס בוועידת האבטחה של מינכן והוסיפה כי תפילותיה הן עם משפחתו. "זה סימן נוסף לאכזריותו של פוטין. לא משנה מה הסיפור שהם מספרים, בואו נהיה ברורים: רוסיה אחראית", אמרה.

אמו של אלכסיי נבלני, לודמילה נבלנייה, ראתה את בנה בפעם האחרונה בכלא ביום שני האחרון והוא היה "בריא ועליז", כך היא צוטטה ברשת החדשות הרוסית העצמאית "נובאיה גאזטה".

"אני לא רוצה לשמוע תנחומים. ראינו את הבן שלנו בכלא ב-12 לפברואר כשהיינו בביקור, הוא היה חי, בריא ועליז".

מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן, אמר לכתבים שנסעו איתו לטעידה במינכן כי "רוסיה אחראית לכך". הוא הבהיר שארה"ב רואה ברוסיה אחראית למותו של מנהיג האופוזיציה. 

"במשך יותר מעשור, ממשלת רוסיה, פוטין - העמידה לדין, הרעילה וכלאה את אלכסיי נבלני, וכעת מדווחת על מותו. ליבנו עם אשתו ולמשפחתו. מעבר לכך, מותו בכלא הרוסי והקיבעון והפחד מאדם אחד רק מדגישים את החולשה והרקבון בלב המערכת שפוטין בנה", המשיך בלינקן. "רוסיה אחראית לכך. אנחנו נדבר עם מדינות רבות אחרות המודאגות לגבי אלכסיי נבלני".

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר ביום שישי כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קיבל מידע על דיווחים על מותו של אלכסיי נבלני, דוברת משרד החוץ של רוסיה האשימה את מנהיגי המערב בכך שהם מיהרו לקבוע מי אחראי למותו של נבלני.

הדוברת מריה זכרובה אמרה שהתגובה של מנהיגי נאט"ו למותו של אלכסיי נבלני "חושפת את הצבעים האמיתיים שלהם".

"אין עדיין בדיקה משפטית, אבל המסקנות של המערב כבר מוכנות", אמרה בהצהרה ברשתות החברתיות.

 

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר שמנהיג רוסיה ולדימיר פוטין אחראי למותו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני. 

"אלכסי נבלני מת בכלא הרוסי - ברור לי שהוא נהרג", אמר זלנסקי לכתבים במסיבת עיתונאים משותפת בברלין עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ.

''לפוטין לא אכפת מי ימות כל עוד הוא נשאר בתפקידו - וזו הסיבה שהוא צריך להפסיד הכל. זו הסיבה שהוא צריך להפסיד במלחמה ועליו לתת דין וחשבון על הפשעים שבוצעו בשמו", המשיך זלנסקי. 

"כמו אלפי אחרים שעונו למוות בגלל המנהיג הרוסי היחיד הזה", אמר זלנסקי.

מנהיגי אירופה ספדו לאלכסיי נבלני וביקרו את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לאחר הדיווחים על מותו של מנהיג האופוזיציה הרוסי ביום שישי.

נשיאת נציבות האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין, אמרה שהיא "מוטרדת ועצובה מאוד" מהחדשות על מותו של נבלני.

"פוטין לא חושש יותר מאשר מהתנגדות של אנשיו שלו, תזכורת קודרת במה עוסקים פוטין ומשטרו. בואו נתאחד במאבקנו כדי לשמור על חירותם וביטחונם של אלה שמעזים להתייצב נגד האוטוקרטיה".

נשיא המועצה האירופית צ'רלס מישל כתב בפוסט ב-X: "אלכסי נבלני נלחם למען ערכי החופש והדמוקרטיה. למען האידיאלים שלו, הוא הקריב את הקורבן האולטימטיבי".

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, אמר כי נבלני "שילם על האומץ שלו בחייו".

שולץ אמר שהוא ''עצוב מאוד'' על הדיווחים על מותו של נבלני, והוסיף שזה ''סימן נורא'' לאופן שבו השתנתה רוסיה בשנים האחרונות.

שר החוץ הבריטי וראש הממשלה לשעבר דיוויד קמרון כתב בפוסט ב- X כי "פוטין צריך לתת דין וחשבון למה שקרה - אף אחד לא צריך לפקפק באופי הנורא של משטרו".

ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, אמר כי הוא "מזדעזע מאוד" מהדיווחים, והוסיף כי הם "מראה את האכזריות חסרת התקדים של המשטר הרוסי".

כזכור מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני - מבקר קולני של הנשיא ולדימיר פוטין, מת בכלא בגיל 47, כך לפי שירות בתי הסוהר של אזור ימאלו-ננטס, בו ריצה את עונשו, בית הסוהר משתייך למחוז טיומן במערב סיביר.

ה'גארדיאן' דיווח כי סביר שזאת התנקשות פוליטית המיוחסת לוולדימיר פוטין.

נבלני, בן 47, אחד המבקרים הגלויים והעקשנים של פוטין, הוחזק בכלא לאחר שנידון ל-19 שנים. בסרטון מהכלא בינואר, נבלני נראה כחוש כשראשו מגולח. מהקרמלין נמסר שאין להם מידע על סיבת המוות.

נגד נבלני הוגשו במהלך שנים כתבי אישום מופרכים לאחר שחשף שחיתויות ענק של פוטין. הוא הורעל על ידי סוכנים רוסיים. הוא הוביל את האופוזיציה נגד הקרמלין בשנת ה-2010 ומאז היה נתון לרדיפה מצד פוטין. הוא לא ציפה להשתחרר מהכלא במהלך חייו של פוטין.

 

 

רוסיה אלכסיי נבלני ארצות הברית גרמניה החייאה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד